• Birgitta02

Min särbo får inte träffa sina barn

Som ovan säger. Umgängessabotage. Vilket innebär att hon faktiskt kan förlora den gemensamma vårdnaden och värre ändå: få varannan helg och inte mer.

Säg till pappan att kontakta familjerätten. De ser ganska allvarligt på sånt här.

• Birgitta02
    Anonym (EmmaMaria) skrev 2016-09-22 11:32:03 följande:
     Som sagt, han har det men det var en lååång väntatid om 7 veckor.
    Jag tror faktiskt han pratat med henne om att detta lite ligger henne i fatet, men hon är så enormt övertygad om att barnen har det bättre hos henne att jag faktiskt inte tror hon lyssnar på vad han säger. Men det går ju att upprepas ändå.
    7 veckor är inte lång tid i dagens samhälle. Man får tyvärr vara glad om man får tid samma halvår. Så pappan får helt enkelt ta tillfällena när de ses och i övrigt samla på sig "bevis" för sabotaget genom att notera datum, klockslag och vad som sägs. Gärna spela in samtal. Är inte säker på om det håller i rätten, men familjerätten kanske kan ta del i dessa samtal och höra vad som faktiskt sägs.
  • Birgitta02
    Anonym (EmmaMaria) skrev 2016-09-22 12:24:15 följande:
    Jag tänker att det är en krigsförklaring...men det är det väl å andra sidan om man vägrar låta barnen åka till sin pappa på bytesdagen.
    Tycker inte alls det är en krigsförklaring. Däremot kan man säga att han är tillräckligt intresserad av sina ungar att han faktiskt gör sig omaket att få hjälp av jurist. Det visar allvaret i det hela.

Problemet med den korkade f.d frun är att hon inte fattar att barnen kommer ställa henne till svars när de blir vuxna. Hon använder dem som slagträ i ett krig som inte har med dem att göra överhuvudtaget. Men korkade människor finns tyvärr överallt, och det är ungarna som får betala priset.
  • Birgitta02
    Fånga dagen skrev 2016-09-22 12:23:35 följande:
    Har pappan pratat med barnen om detta? De är ju så pass gamla att de borde kunna tala för sig, i synnerhet när de verkar ha en god relation till sin far.
    En 9-åring och en 12-åring går fortfarande i barndomsskorna. Barn är dessutom otroligt lojala. Så den vägen är nog svår att gå. Om 4-5 år kommer det funka, men än verkar de lite små.
  • Birgitta02
    Anonym (EmmaMaria) skrev 2016-09-22 12:33:45 följande:
    Tror inte heller han vill dra in dem mer än de redan är indragna, de ska inte behöva ställas mellan sina föräldrar.
    Helt rätt! Vilket visar vilken förälder som är den mogne av dom. Barn ska inte behöva dras in i vuxnas bekymmer :(. Vilket de redan är. Frågan är vad hon säger till barnen när de hindras träffa sin far.
  • Birgitta02
    Anonym (EmmaMaria) skrev 2016-09-22 12:58:12 följande:
    Som jag skrev, hon har hotat med det vid flera tillfällen. Men gett med sig till slut. Men denna gång har hon vägrat. Så just nu får han inte ha sina barn på sin vecka.
    Ok. Då är det vid ETT tillfälle som han inte fick ha barnen under sin vecka. jag tror han får ha mer tålamod. Det verkar som om det funkar ändå fast exet strula?
Svar på tråden Min särbo får inte träffa sina barn