• HumanMP

Min särbo får inte träffa sina barn

Mandel skrev 2016-09-22 11:16:17 följande:

Detta är umgängessabotage och hon har ingen som helst rätt att hindra umgänge så länge det inte innebär fara för barnens liv.
    Säg till honom att kontakta familjerätten omgående.

Skriv upp alla gånger hon saboterar. Det kommer att ligga henne i faten vid en tvist.

This. 
    Däremot, hur mycket koll har du som särbo verkligen när det gäller deras relation? 
    Inget illa menat, alltså, men är det verkligen hela sanningen som han berättar för dig?
  • HumanMP

Låt mig berätta någon kort historia här. Min syster har varit gift i 8 år. De har 2 gemensamma barn i åldern 4 och 6. Min syster valde att skilja sig eftersom han inte enbart en gång varit otrogen. Skilsmässa, delad vårdnad 14/7 varje månad.
    Karln har sedan minst 3 år inte sett sina barn öht, för antingen var han sjuk, hade inte tid, någon begravning i familjen, fick jobba övertid mm.
    2 år efter skilsmässan fick min syster ett rek brev från hans nuvarande 19 åriga flickvän: Din j... f.... Du vill hämnas? Vi ska anmäla dig för brott mot soc lag om inte du snarast lämna era barn hit varannan vecka.

Summan av kardemumman. Visst finns det en massa kränkta fruar, men även finns det en massa män som är 0 intresserade av sina barn och istället ta hand om deras nuvarande för "kärringen vägrar..............".

• HumanMP
    Anonym (EmmaMaria) skrev 2016-09-22 12:26:21 följande:
    Jaha? Och hur hänger det ihop med det jag skriver om i TS? Vad exakt är det du försöker säga? Att han inte har sina barn varannan vecka? Att han inte vill ha dem? Att jag är ett psykfall som skulle få för mig att kontakta hans exfru?
    Tänkte inte kränka dig på något vis. Heller inte försökte jag säga att du är ett psykfall. Däremot har jag berättat om mina egna erfarenheter och att saker ibland inte enbart är svart eller vitt.
  • HumanMP

Och eftersom jag redan är idioten här, kan jag nog fritt berätta om hur jag verkligen ser dig ts? Du ts, har inte koll på någonting som gäller hans ex familj. Det är ett faktum. Du vill varken ha kontakt med mamman eller barn öht, men känner dig utvald att ta hans strider? Skulle jag vara i din sits, skulle jag först och främst reda ut om jag är den enda särbo som lever 7 mil från honom innan du skickar någon krigsförklaring till hans ex. Nästa steg skulle nog vara att träffa hans ex för att även kunna lyssna på den andra sidan i den där leken för hittills vet du jo enbart det som han berättar för dig.

Hur som helst. Det angår inte dig hur dem har det. Och eftersom du ändå aldrig vill bli någons bonusmamma, fattar jag inte varför du nu är så upprörd? 

• HumanMP
    Xenia skrev 2016-09-24 13:36:56 följande:
    Jag tycker du övertolkar. Som särbo har hon all rätt att lyssna, ge honom goda råd och delta i hans bekymmer. På vilket sätt tar hon "hans strider"? Att kontakta en jurist är ingen "krigsförklaring" utan kan vara vettigt om mamman ägnar sig åt umgängessabotage. (Det är isf mamman som "förklarat krig".) Och det är inte pappans särbo som kontaktar jurist utan pappan själv.

Du verkar identifiera dig totalt med mamman fast du inte vet något alls om hur det är.

Mtp hur mamman reagerat på att pappan fått en särbo, så misstänker jag att hon skulle reagera ännu värre om t ex pappan skulle vilja låta barnen träffa hans särbo.
    Men du vet ju inte heller någonting, asså ta det lite lugnt, gumman.
Svar på tråden Min särbo får inte träffa sina barn