Inlägg från: Anonym (Sorry) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sorry)

14-åring utan regler

Anonym (nja) skrev 2016-09-21 22:06:06 följande:

Det är inget nytt fenomen...men som förhandsbedömare så lär man sig att ganska bra urskilja de anmälningar som har substans och de som inte har det. Om inte förr så läser man av det ganska snabbt vid första samtalet med föräldern.

Jobbar du som socialsekreterare med barnutredningar och har den åsikten så tycker jag att det är sorgligt faktiskt. Det finns väldigt många anmälningar från privatpersoner som är mycket allvarliga och privatpersoner vill ofta vara anonyma för att de är rädda. Hemskt om man skulle generalisera så som du påstår att ni gör att deras anmälningar tas på mindre allvar.

Tyvärr så misslyckas ni ofta till både barnen och oskyldiga föräldrars bedrövelse. Det hade varit önskvärt att ni hade fått en bättre utvildning men tyvärr så nöjer kommunerna sig med den låga kunskapsnivå som man får som nyexad. Väldigt många agerar utifrån förutfattade åsikter, vilket inte alls har i ett rättssäkert samhälle att göra.
  • Anonym (Sorry)
    Anonym (Mamman) skrev 2016-09-21 22:10:52 följande:

Nej hon har inte "stora" problem men jag

jag vill stävja innan det går för långt och det lät på honom som att han ville det också men han gör tvärtom.

Jag vill få honom att förstå att ibland är det läge att hämta sitt barn istället för att vänta tills hon kommer hem.. men han har aldrig tagit vuxenansvar så egentligen är det konstigt att jag trodde de blivit bättre.

Appropå umgänge så är man faktiskt ansvarig över vad ens barn gör så att säga att jag lägger fokus fel känns lite som att du missförstår mig.

Det går faktiskt att be sin 14-åring att komma direkt hem efter skolan och ta hem kompisar istället för att hänga hos dom eller på stan.

Varför mår hon dåligt? Varför är hon självdestruktiv? Tror du verkligen att du hjälper henne genom att skylla problemen på hur pappan agerar som förälder?? Det här sitter djupare än så och ni är båda ansvariga för att det har gått snett för henne och ni måste samarbeta för att lösa problemen, om ni ska ha en chans att kunna hjälpa henne.
Svar på tråden 14-åring utan regler