Inlägg från: Anonym (Mamman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamman)

14-åring utan regler

Hej!

Min dotters pappa går emot regler vi satt upp tillsammans angående vardag o vänner. Hon är 14 år och har sedan i maj umgåtts i "fel kretsar", dvs med tjejer som röker, dricker, 19-20 åriga grabbar, kommer försent till lektioner, skolkar..

För två veckor sedan (pappavecka) lyckades jag hitta henne med hjälp av hitta min iphone efter att hon ljugit om var hon befann sig. (Kan egentligen skriva hur mycket som helst men försöker fatta mig kort)

Förra veckan (mammavecka) hade vi en " hemsk" vecka med magont, kuratorbesök, gråt, rökning, sena ankomster, m.m.

Nu är det pappavecka igen och han låter henne styra och ställa och göra precis som hon vill. Fastän vi sagt att vi ska ha samma tider m.m??!!

Vad tusan ska jag göra!? Nu ikväll la han bara på luren när jag sa att det är fel att vara hemma från skolan och sedan vara med kompisar på kvällen...

Hjälp.

• Svar på tråden 14-åring utan regler
  • Anonym (Mamman)

Hur orosanmäler man?

• Anonym (Mamman)

Nej hon har inte "stora" problem men jag

jag vill stävja innan det går för långt och det lät på honom som att han ville det också men han gör tvärtom.

Jag vill få honom att förstå att ibland är det läge att hämta sitt barn istället för att vänta tills hon kommer hem.. men han har aldrig tagit vuxenansvar så egentligen är det konstigt att jag trodde de blivit bättre.

Appropå umgänge så är man faktiskt ansvarig över vad ens barn gör så att säga att jag lägger fokus fel känns lite som att du missförstår mig.

Det går faktiskt att be sin 14-åring att komma direkt hem efter skolan och ta hem kompisar istället för att hänga hos dom eller på stan.

• Anonym (Mamman)

Tack för era svar!

Svar på tråden 14-åring utan regler