• youngandbeautiful

Få reda på graviditet i vecka 37 - är det ens möjligt?

Hallå allihopa! 

I början av mars ungefär började jag misstänka att jag var gravid, tog ett test som visade negativt men grav. symptomen fanns fortfarande kvar så efter ungefär två veckor testade jag mig igen. Det var enkelt att räkna ut när jag blev gravid då jag bara hade haft sex en gång under denna period. Ungefär en vecka efter att jag hade testat positivt fick jag en blödning och tänkte då att jag hade fått missfall. Blev självklart lite ledsen men tänkte inte så mycket mer på detta efteråt. 

De senaste veckorna har min mage växt otroligt mycket, har till och med fått bristningar på sidan av magen, detta trots att jag har gått ner i vikt i övrigt. Har även haft som mensvärk och ryggvärk som kommit och gått de senaste veckorna. Jag har alltså inte haft sex sedan i slutet av januari så om jag skulle vara gravid är jag i vecka 37. Har haft några blödningar sedan dess men har utgått från att dessa varit mens, dessa blödningar har dock varit mycket mindre och varat kortare än min mens. Tog ett grav. test i måndags som visade negativt och slappnade då av tills en kompis sa att grav. test inte funkar så sent i graviditeten. 

Så nu till min fråga: Är det möjligt att jag är gravid trots några blödningar och ett negativt grav. test i V. 37? Kan tillägga att jag inte tar några p-piller eller liknande.

Skulle uppskatta svar på detta otroligt mycket då jag är rejält orolig, studerar och bor hemma så det är verkligen inte läge för en bebis just nu..

/ mvh orolig 

• Svar på tråden Få reda på graviditet i vecka 37 - är det ens möjligt?
  • midnattljus
    Randig skrev 2016-09-24 20:43:25 följande:

Står i hennes profil att hon bara är 17 år, så om hon visade sig vara gravid har hon nog ganska så fullt upp just nu, antar att hon tex fortfarande bor hemma.

Kanske upptäckte de att bebisen inte mådde bra dessutom och hon var tvungen att förlösas och ligger därför inne på sjukhus nu. Så förstår att det kan ta ett tag att svara.

Om det inte svarats på någon vecka eller 2 så kan det nog vart en trolltråd kanske.

Men inte behöver vi tänka på det värsta först! 

Ts skrev också att hon bor hemma om du inte läst. Tycker vi alla ska hålla det positivt här så hon får bara läsa fina saker om hon har det jobbigt. 

Tänker på dig ts och hoppas det går bra även om det är jobbigt för dig just nu! Kramar
  • orzia1

Tror nog att ts måste smälta vad det nu än är för svar hon fått.. och appropå om det är trolltråd eller ej,så har i alla fall jag sett ytterst få sådana där man lagt ut bilder

Oavsett vilket så hoppas jag det går bra för ts

• viseversa
    youngandbeautiful skrev 2016-09-22 11:35:06 följande:

Ringde till ungdomsmottagningen och fick en tid direkt. Barnmorskan där sa att gravtest inte är pålitliga så här sent i graviditeten. Hon kände på min mage och tyckte att hon kände bebis. Fick tid hos barnmorska senare idag så snart vet jag säkert. Är otroligt nervös nu...

Ts har lämnat tråden.
  • Långbenopluto

Tror det är fejktråd... för TS har varit inloggad flera gånger efter denna startade och hon har valt att inte uppdatera.

• Griseknoen35

Hon kanske inte vill uppdatera. Kanske inte gillar att folk följer bara av ren nyfikenhet och inte för att vara ett stöd? Kanske inte tycker om att folk skriker troll så fort hon inte uppdaterade direkt på sekunden efter ul? Det kan finnas många anledningar till att hon inte uppdaterar. Kan ju vara så enkelt att hon skrev tråden för att få mod att kolla upp om hon va gravid eller ej och hon har fått ut syftet med tråden.- alltså inte intresserad av att uppdatera. Har själv startat trådar och inte svarat när den fyllt sitt syfte och är nog vanligt att andra gör så också.

• njursten

Hur kan ni veta att det är samma person? Anklagelser till höger o vänster på detta forum!!!! Usch

• njursten
    njursten skrev 2016-09-25 17:24:34 följande:

Hur kan ni veta att det är samma person? Anklagelser till höger o vänster på detta forum!!!! Usch

Oj då...ser först nu Att det var samma nickname! My bad....
  • fannyyh
    njursten skrev 2016-09-25 17:24:34 följande:

Det är ju samma konto.
  • Joo3221414

Vad får man ut av att skriva såna här trådar egentligen?

• Nymphaea

Är det 100% säkert att det är troll bara för att det fanns en tråd till då? Vad jag kan se trodde TS då att hon var i vecka 8-9 och visst, hon hade bestämt sig för att behålla men saker går inte alltid som planerat. Kanske fick hon missfall, eller beslutade sig för abort i slutändan ändå.

TS i den tråden skrev att hon var 16, vilket gör att åldern stämmer med denna tråden.

Inte för att jag på något sätt är övertygad om att det TS skriver är sanning, men VET man inte med säkerhet tycker jag man ska vara försiktig med trollanklagelser.

• njursten
    fannyyh skrev 2016-09-25 17:25:51 följande:
    Det är ju samma konto.
    Ja såg de sen... Var inte tillräckligt uppmärksam :/
  • Cyanea
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-25 17:21:40 följande:
    Men vad fan! Familjeliv alltså.. Man slutar aldrig förvånas.
    Tur att du och jag är äkta, min vän. Vi hörs i annat forum
    Eller hur ;) Det gör vi <3
    Nymphaea skrev 2016-09-25 17:44:15 följande:

Är det 100% säkert att det är troll bara för att det fanns en tråd till då? Vad jag kan se trodde TS då att hon var i vecka 8-9 och visst, hon hade bestämt sig för att behålla men saker går inte alltid som planerat. Kanske fick hon missfall, eller beslutade sig för abort i slutändan ändå.

TS i den tråden skrev att hon var 16, vilket gör att åldern stämmer med denna tråden.

Inte för att jag på något sätt är övertygad om att det TS skriver är sanning, men VET man inte med säkerhet tycker jag man ska vara försiktig med trollanklagelser.

Ingen aning, det är därför jag frågar hur det gick. 

Sen vet jag inte om jag håller med dig om att man ska vara försiktig med att ifrågasätta trådar. Man får inte vara otrevlig och kalla folk för saker och ting - nej - men man ska heller inte bara köpa allt konstigt folk skriver rakt av. Läser man mycket trådar ser man att såna här trådar sprids. Det ser plötsligt ut som att alla känner någon som varit med om något så ytterst osannolikt som detta och istället för att vara något exceptionellt ovanligt ser det vanligt ut (och skrämmer slag på folk som inte vill bli med barn och håller hoppet uppe bisarrt länge för de som aldrig plussar). Jag säger inte att detta är en osann tråd - det vet jag ingenting om, det är därför jag frågar - men det är så fantastiskt ovanligt att inte plussa SAMT att knappt få någon mage SAMT att inte känna fosterrörelser SAMT att inte ha några andra symptom SAMT att blöda varje månad. Allt förekommer, absolut, men tillsammans? Möjligt, absolut, men som sagt osannolikt. Då är det väl istället bra att folk faktiskt frågar och är skeptiska istället för att bara köpa det rakt av? Eller? 
  • Nymphaea
    Cyanea skrev 2016-09-26 09:31:24 följande:
    Eller hur ;) Det gör vi <3
    Nymphaea skrev 2016-09-25 17:44:15 följande:

Ingen aning, det är därför jag frågar hur det gick. 

Sen vet jag inte om jag håller med dig om att man ska vara försiktig med att ifrågasätta trådar. Man får inte vara otrevlig och kalla folk för saker och ting - nej - men man ska heller inte bara köpa allt konstigt folk skriver rakt av. Läser man mycket trådar ser man att såna här trådar sprids. Det ser plötsligt ut som att alla känner någon som varit med om något så ytterst osannolikt som detta och istället för att vara något exceptionellt ovanligt ser det vanligt ut (och skrämmer slag på folk som inte vill bli med barn och håller hoppet uppe bisarrt länge för de som aldrig plussar). Jag säger inte att detta är en osann tråd - det vet jag ingenting om, det är därför jag frågar - men det är så fantastiskt ovanligt att inte plussa SAMT att knappt få någon mage SAMT att inte känna fosterrörelser SAMT att inte ha några andra symptom SAMT att blöda varje månad. Allt förekommer, absolut, men tillsammans? Möjligt, absolut, men som sagt osannolikt. Då är det väl istället bra att folk faktiskt frågar och är skeptiska istället för att bara köpa det rakt av? Eller? 

Nu syftade jag inte till vad just du skrev utan mer till dem som rakt av konstaterade ?då var TS inte sann? och undrade ?vad får man ut av att skriva såna här trådar egentligen?, men okej.

Jag har absolut inget emot kritiskt tänkande och ifrågasättande, och är - som sagt - långt ifrån övertygad om att tråden är sann, men är ej heller övertygad om att den är osann.

Och bara för att det är fantastiskt ovanligt att vara gravid när man inte plussar, behåller mensen, knappt får någon mage eller känner fosterrörelser eller andra symptom betyder det ju inte att TS inte trodde det när hon startade tråden. Det kan ju vara så enkelt som att hon innerst inne ville vara gravid och tolkade tecknen så.

Det som talar emot att TS var seriös är snarare bristen på uppdateringar, särskilt efter att det länkades till den andra tråden. Visst kan hon vara "upptagen med annat" men som Scalaren skrev så har hon varit inloggad här flera gånger utan att skriva något.

• Nymphaea

Vet inte varför en del citationstecken gjordes om till frågetecken...

• Cyanea
    Nymphaea skrev 2016-09-26 14:00:18 följande:

Nu syftade jag inte till vad just du skrev utan mer till dem som rakt av konstaterade ?då var TS inte sann? och undrade ?vad får man ut av att skriva såna här trådar egentligen?, men okej.

Jag har absolut inget emot kritiskt tänkande och ifrågasättande, och är - som sagt - långt ifrån övertygad om att tråden är sann, men är ej heller övertygad om att den är osann.

Och bara för att det är fantastiskt ovanligt att vara gravid när man inte plussar, behåller mensen, knappt får någon mage eller känner fosterrörelser eller andra symptom betyder det ju inte att TS inte trodde det när hon startade tråden. Det kan ju vara så enkelt som att hon innerst inne ville vara gravid och tolkade tecknen så.

Det som talar emot att TS var seriös är snarare bristen på uppdateringar, särskilt efter att det länkades till den andra tråden. Visst kan hon vara "upptagen med annat" men som Scalaren skrev så har hon varit inloggad här flera gånger utan att skriva något.

Ok, då hänger jag med! 

Man ska ju akta sig för att dra folk över en kam, men det kanske är fler än jag som ramlat över trolltrådar som påminner om denna och blivit lite brända. Men jag håller med, självklart kan TS ha trott en sak när hon startade tråden (det kan man nog nästan anta). Det är ju därför trådar finns, för att kunna ställa frågor, så det är ju toppen att man kan göra det. Sen vete fåglarna om man vill uppdatera med tråkiga nyheter, framförallt i såna här trådar som man riskerar att bli dumförklarad i.

Det är ju också synd att inte få avslut i hur det gått, för som sagt sprids såna här trådar ganska effektivt. Skulle jag vara ny på att försöka bli gravid och läsa den här tråden skulle jag bli övertygad om att detta inte är ovanligt utan snarare MYCKET vanligare än man tror och sluta lita på gravtest. Därför kanske fler än jag känner ett behov av att poängtera det. Rätt eller fel, bra eller dåligt sätt - det kan man ju ha åsikter om. Jag personligen tycker att det är bra att man påpekar osannolikheten :) Men självklart ska man hålla god ton, det håller jag med om. 

Jag tror att du har rätt i att hon innerst inne verkligen vill vara gravid, det framgår också i tidigare trådar. Och barnlängtan är en kraftfull känsla, den förstår jag så väl. 
Svar på tråden Få reda på graviditet i vecka 37 - är det ens möjligt?