• youngandbeautiful

Få reda på graviditet i vecka 37 - är det ens möjligt?

Hallå allihopa! 

I början av mars ungefär började jag misstänka att jag var gravid, tog ett test som visade negativt men grav. symptomen fanns fortfarande kvar så efter ungefär två veckor testade jag mig igen. Det var enkelt att räkna ut när jag blev gravid då jag bara hade haft sex en gång under denna period. Ungefär en vecka efter att jag hade testat positivt fick jag en blödning och tänkte då att jag hade fått missfall. Blev självklart lite ledsen men tänkte inte så mycket mer på detta efteråt. 

De senaste veckorna har min mage växt otroligt mycket, har till och med fått bristningar på sidan av magen, detta trots att jag har gått ner i vikt i övrigt. Har även haft som mensvärk och ryggvärk som kommit och gått de senaste veckorna. Jag har alltså inte haft sex sedan i slutet av januari så om jag skulle vara gravid är jag i vecka 37. Har haft några blödningar sedan dess men har utgått från att dessa varit mens, dessa blödningar har dock varit mycket mindre och varat kortare än min mens. Tog ett grav. test i måndags som visade negativt och slappnade då av tills en kompis sa att grav. test inte funkar så sent i graviditeten. 

Så nu till min fråga: Är det möjligt att jag är gravid trots några blödningar och ett negativt grav. test i V. 37? Kan tillägga att jag inte tar några p-piller eller liknande.

Skulle uppskatta svar på detta otroligt mycket då jag är rejält orolig, studerar och bor hemma så det är verkligen inte läge för en bebis just nu..

/ mvh orolig 

• Svar på tråden Få reda på graviditet i vecka 37 - är det ens möjligt?
  • Det kommer bli bra

Vad bra att du tog kontakt med vården. Jag hade blödningar i början av min graviditet (och trodde det var början på missfall), men nej det var det inte. Sen blödde jag ungefär samma tidpunkter jag skulle ha mens, men mycket mindre så jag hade absolut kunnat vara en sådan som trott att jag inte var gravid om jag inte gjort VUL, etc. 

Lycka till TS! Även om det kan kännas som en kris att upptäcka grav så här sent så är jag säker på att det kommer ordna sig.

Styrkekram

• Axioria1

Oj. Hoppas du fått svar nu och att beskedet känns bra oavsett vad det blev.

• Raggsockan

Följer också.

Pratade om detta med min bm för nå månader sen. Hon sa att hcg är så högt efter v25-isch så testerna kan slå bak ut o visa negativt.

• tuuli

Förlåt, jag läste lite slarvigt tidigare, såg bara att du blev lite ledsen efter vad du trodde var ett missfall så jag tolkade det som att du ändå ville ha barn. Nu såg jag att det inte riktigt är läge just nu egentligen. Men om det ändå skulle vara så, det kommer att ordna sig! Förstår att det blir mycket att ta in och vill inte låta som att det här bara är en spännande såpa. Jättebra att du tog tag i det och kom i kontakt med vården nu i alla fall - oavsett om du är gravid eller ej. Ta hand om dig. 

• Maggie24

Bara jag som har en känsla av att det var en bebis där inne..? Behöver ju definitivt inte vara så, men tänkte att TS inte uppdaterat så får jag känslan av att det var en bebis och hon processar det hela nu, annars kan man ju tycka att hon borde uppdaterat om ni förstår vad jag menar.

Svar på tråden Få reda på graviditet i vecka 37 - är det ens möjligt?