• Fru89

BF juni 2017

Saahaaraa88 skrev 2017-05-04 00:19:45 följande:

Är det era första barn nu? druvan52 och Fru89? Skönt att ni fått må så pass bra som

Ni gjort då! Stort lycka till!!

Ja det är första. Har inte haft mer än "standard"-besvären som illamående i början, men behövde aldrig spy. Lite foglossning.

Självklart börjar det bli tungt o lite osmidigt att ta sig framåt, men det är så kort tid kvar så det ska jag nog kunna stå ut med :)
  • Fru89
    Oktober23 skrev 2017-05-04 13:03:34 följande:

Jag är nu i vecka 34 och mår fantastiskt bra faktiskt. Mådde illa i 10 veckor i början men efter det har jag haft lite halsbränna o så. Har lite sammandragningar men annars mår jag faktiskt bra! Vill gärna gå hem inom 2 veckor från jobbet, jobbar i förskolan.

Någon mer som funderar på att gå hem snart?

Skönt att du också får må bra :)

Jag har varit hemma i tre veckor (fysiskt jobb) tror det var ett av mina bästa beslut att göra så. Trodde jag skulle börja klättra på väggarna, men nu med facit i hand hade jag nog mått sämre av att gå o tvinga mig genom dagarna på jobbet med rygg o bäckensmärtor.
  • Fru89
    Saahaaraa88 skrev 2017-05-04 22:08:13 följande:

Okej men såå skönt att du sluppit spy. Det har ju varit de värsta typ. Kräktes fram till v 16-17 typ..

När har du bf? Hur känns allt inför förlossningen?

BF 17 juni. Jag har väl egentligen inga större tankar eller känslor kring förlossningen. Kör med inställningen att jag tar det som det kommer. Är så svårt att förbereda sig tycker jag när man inte vet hur det kommer bli.
  • Fru89

Vi håller på att fylla upp skötbord o "apotek" här hemma till bebisen. Vad har ni för tips och idéer på salvor, krämer, medicin, hygienartiklar osv? Vad "måste" finnas hemma?

• Fru89

[quote=77671488][quote-nick]Oktober23 skrev 2017-05-13 10:14:48 följande:[/quote-nick]Hej hej gänget!

Hur går det för alla? Någon som har fött än? Hehe..

Jag själv är i vecka 35 och hoppas att jag inte går över vecka 40 iaf. Har mycket halsbränna och är helt stel/öm nere vid bäckenet. Annars mår jag bra.[/cuote]

Går in i vecka 36 i morgon. Förvärkar på kvällarna, mer eller mindre onda. Trycker o ilar i bäckenet åt alla håll o kanter. Kan inte längre gå på stan eller ta promenader utan att händer o fötter svullnar lite... Living the dream! Haha ;P tur att det "bara" är 3-6 veckor kvar. Nu börjar vi längta ordentligt mycket efter vårt lilla gryn!

• Fru89

[quote=77671488][quote-nick]Oktober23 skrev 2017-05-13 10:14:48 följande:[/quote-nick]Hej hej gänget!

Hur går det för alla? Någon som har fött än? Hehe..

Jag själv är i vecka 35 och hoppas att jag inte går över vecka 40 iaf. Har mycket halsbränna och är helt stel/öm nere vid bäckenet. Annars mår jag bra.[/cuote]

Går in i vecka 36 i morgon. Förvärkar på kvällarna, mer eller mindre onda. Trycker o ilar i bäckenet åt alla håll o kanter. Kan inte längre gå på stan eller ta promenader utan att händer o fötter svullnar lite... Living the dream! Haha ;P tur att det "bara" är 3-6 veckor kvar. Nu börjar vi längta ordentligt mycket efter vårt lilla gryn!

• Fru89
    Törnrosie skrev 2017-05-15 08:57:32 följande:

Vad roligt, hittat min grupp! Har bf 8juni. Haft mycket aktivitet i magen senaste dagarna och sträckläser alla trådar om förlossningstecken. Denna väntan alltså!!

Såhär ser det ut för mig i dagsläget:

har sammandragningar som kommer oftare och starkare, men inte regelbundet. Dålig i magen. Mer illamående än vanligt. Mensvärkssmärta i buk och rygg. Förändrad aktivitet på bebis sen i förrigår (först mkt mkt mer än vanligt på kvällen följt av inget på morgonen, kläm och putt på magen till trots. Blev orolig och åkte in t förlossningen. Men allt såg bra ut, tur nog)

Väntar med spänning på mer tecken på att det närmar sig nu ????

Roligt att höra andras tecken!

Spännande! Vi har exakt samma känningar. Tror dock att jag kommer få gå några långa veckor till. Minst 5 i alla fall, har BF drygt en vecka efter dig
  • Fru89
    Elvi1987 skrev 2017-05-22 22:52:49 följande:

Jag har nyss gått in i vecka 37. Är så otroligt trött vissa kvällar att jag somnar på soffan. Är det fler som har det så?

Idag upptäckte jag små små blodprickar när jag var på toa. Är det någon som vet vad det kan betyda?

Vidare har jag fått högt blodtryck, 130/90. Det känns lite olustigt tycker jag, men jag hoppas det inte är någon fara.

I övrigt mår jag finfint! :)

Gick in i vecka 37 i går. Jag är också galet trött! Sover dåligt på nätterna pga kissar på natten o vrider o vänder på mig utan att hitta en skön sovställning. Har mycket förvärkar i kombination med att bebisen rör på sig typ hela tiden, vilket gör mig alldeles matt. Bebisen är fixerad o ligger långt ner i bäckenet vilket har dragit igång foglossningen igen. Har även fått nån halsbränna liknande när jag lagt mig vilket gör det svårt att sova...

Gud vad jag klagar känns det som! Haha. Jag är verkligen inte van att göra det. Men det är så mycket på en gång liksom.
  • Fru89

Stort grattis på Mors dag till er alla! Både ni som väntar på ert första och ni som väntar syskon!

Allt ni gör för era barn, alla timmar ni lägger ner, all kärlek ni ger. Vi är alla fantastiska, trots att vi många gånger känner oss rätt värdelösa och otillräckliga. För våra barn kommer vi alltid att vara en mamma och den titeln ska vi bära med stolthet!

• Fru89
    Elvi1987 skrev 2017-05-31 06:52:30 följande:

Hej!

Jag har sen igår eftermiddag till och från haft ganska mycket "mensvärk". Jag har även varit lite sådär i magen...

Jag är i vecka 37+4. Är det någon som känner igen detta? Kan det vara förvärkar?

Ha en fin dag!

Då skiljer det bara en dag på oss och jag började känna exakt samma igår morse. Samma symptom som vid mina menssmärtor och jag vill automatiskt lägga mig o dra upp benen mot magen.

I går var bebisen extremt livlig i magen o rörde sig konstant(!) mellan 9-15, så mycket att jag blev illamående o alldeles kallsvettig. Idag är det betydligt lugnare där inne, men jag har tydligare menssmärta.

Hur känns din? Min håller i sig mest hela tiden, så det är ju liksom inte som några värkar som jag kan klocka.?!
  • Fru89
    Elvi1987 skrev 2017-05-31 14:54:05 följande:

Min var också ovanligt livlig igår när allt började. Den kan dock ha berott på att jag även åt godis igår ???? Jag blev även svettig och mätt igår, dock inget illamående.

Igår kände jag mer "vanlig menssmärta". Idag är det lugnare men hugger liksom till som värkar då och då, både när jag sitter och när jag går. Det varar i ganska korta studenter (kanske 10-30 sekunder) men då är det svårt att göra nåt annat än att stanna upp och vänta på att det ska gå över...

Hur har det utvecklats för dig?

Det har varit kraftigare smärta idag, men det håller liksom i sig, med några toppar då det gör ondare o trycker lite nedåt, så det är svårt att klocka värkarna. Gissar på att bebisen borrar sig ner i bäckenet. I måndags hos bm var den fortfarande ruckbar så den kanske håller på att fixera sig nu o det är därför jag har ont. Var tvungen att ta två alvedon o värma en vetekudde för några timmar sen o kan väl egentligen inte säga att det hjälpte så vidare mycket.

Ska försöka sova snart o se hur det går. Om Jag inte kan sova tänkte jag ringa o rådfråga förlossningen.
  • Fru89

Då går vi in i vecka 39 idag. Var o handlade lite härlig söndagsfrukost i morse och ICA hade erbjudande på ananas. Jag tror inte ett dugg på dessa "husmorstips" för att få igång värkarna. Men jag tänkte att ananas är ju gott... och man vet ju inte förens man provat.... Haha så knäpp man blir. I morgon fyller jag år, så bebisen får helst vänta en dag :)

• Fru89

Jag har börjat förstå innebörden av ordspråket "ingenting är som väntans tider.." På ett helt annat sätt! Haha

Jag känner av molvärk/mensvärk som drar bakåt ryggen ibland och sammandragningarna har blivit kraftigare och med ett tydligare tryck nedåt än tidigare.

• Fru89
    Törnrosie skrev 2017-06-09 03:00:49 följande:

Allt googlande på tex familjeliv kan göra en minst sagt vettskrämd. Tror man ska försöka ha lite is i magen och lite förtroende för att vårdpersonalen vet vad dom gör. För dom flesta går det ju bra, men det verkar vara så att det oftast är dom det inte gått så bra för som oftare delar med sig av sina historier.

Hur som helst, själv befinner jag mig på bf+1 nu och misstänker att förlossningen är igång. Slemmis gick igår, även lite blod har kommit med tilltagande värkar. Så väntar på att åka in nu snart men tänkte låta sambon sova lite längre då det inte gör så ont än. Så spännande! Hoppas verkligen det är på riktigt nu!

Åh vad spännande! Hoppas allt går/gått bra. Ser fram emot uppdatering :)
  • Fru89
    Summers skrev 2017-06-11 21:23:35 följande:

Ja det gör vi för fullt nu, kl 02.36 kom världens finaste lillebror till världen=)

Igångsättningen gick jättebra och inga komplikationer alls=)

Grattis! :)

Jag gick in i vecka 40 igår. Idag på förmiddagen började jag få slemmiga flytningar, som jag misstänker kan vara slemmproppen som börjar släppa eftersom att det är annorlunda mot mina "vanliga" vita flytningar jag haft tidigare.

Nu har det även börjat börjat mola i magen, som mensvärk och när jag får en sammandragning är den mycket kraftigare o hårdare än vad jag haft innan. Men dom gör dock ej ont än.

Så spännande att se när det drar igång på riktigt. Så sjukt att man går o ser fram emot smärta! Haha
  • Fru89
    anotherplace skrev 2017-06-17 01:08:12 följande:

Hej alla!

Våran tredje lilla prins kom den 13, två dagar innan bf, en snabb förlossning, första värkarna vid 21 på kvällen inne kl 22:50 då öppen 5cm, kl 23:45 öppen 7, kl 00:50 kanske öppen helt med liten kant kvar vattnet gick vid denna undersökning och kl 1:27 är han född, 3300gram och 50cm lång! Imorgon ska vi in till BB igen för koll på bilirubin värdet som låg lite högt igår, även våra två andra pojkar har haft lite högt men inte behövt sola, får se hur det blir denna gång :)

Njuter för fullt av våra tre grabbar här hemma och jag lite extra med minst medan deras pappa har hand om de lite större (han har gått på semester då vi har nu till sista juli ihop) :D hoppas allas små mirakel kommer snart och grattis till er som fått :)

Grattis!!

Har BF idag... Inga tecken än så länge på att nåt skulle vara på gång.
  • Fru89
    Oktober23 skrev 2017-06-21 17:39:57 följande:

Jaa!! Grattis till alla!

Själv har jag passerat mitt bf med 1 dag, jag väntar ovh väntar.. igångsättning 5 juli om bebis inte bestämmer sig för att komma innan :)

4 dagar över här och dagarna går så långsamt o alla "tjatar" o frågar om det hänt nåt...
  • Fru89

Vaknade till i natt av att jag hade några värkar, men det var ingen värre smärta än att jag kunde somna om lika fort.

Nu har jag gått med värkar som kommer med 10-15 min mellanrum, men dom sitter aldrig i längre än 30 sekunder, så jag gissar på att det bara är retsamma förvärkar?!

Är på Bf+5, så det får mer än gärna sätta igång nu!

• Fru89
    Strudel skrev 2017-06-22 14:08:28 följande:

Haha trodde aldrig att man skulle kunna känna en slags avundsjuka för att andra ha smärtor men inte jag    Vill också att det sätter igång, men det är bara BF idag för mig utan några symptom alls så jag får nog vänta några dagar till...

Lycka till med förlossningen Fru89, håller tummarna att det kommer igång ordentligt snabbt o att allt går så bra som möjligt! 

Haha men eller hur! Och inte heller att man skulle längta efter att få känna smärta. Man är ju bra dum...

Jag går fortfarande hemma i alla fall och värkarna är dom samma. Kanske något starkare och nååågot tätare. Sammandragning ihop med kraftig menssmärta som sitter runt som ett bälte o drar ihop sig.

Har precis tagit en lång o varm dusch. Får se hur det fortsätter nu.
  • Fru89

Den 24/6 kom vår älskade efterlängtade tjej efter 4 timmar på förlossningen. Intensivt, jobbigt o smärtsamt men samtidigt fruktansvärt magiskt och kraftfullt på nåt vis!

Vi mår bra alla tre och än så länge är hon oförskämt snäll :)

BF+7, 3245g 50cm

Svar på tråden BF juni 2017