• Fru89

BF juni 2017

Var på kub-test idag. Men det livliga lilla livet var för litet att mäta och jag blev bakflyttad 4 dagar. Ny tid om 2,5 vecka igen för nytt test :)

• Fru89

När vi var på kub-undersökningen berättade barnmorskan om vilka gränser som fanns gällande risker på kronosomförändringar, men att dom väljer att inte tala om det utan bara om man har en hög eller låg sannolikhet. Allt för att undvika risken för onödigt oroande osv om man skulle vara på gränsen eller jämföra siffrorna med någon annan. Himla bra tyckte jag!

• Fru89

Jag var för en vecka sen men var inte tillräckligt långt gången så har fått en ny tid när jag är i 14+2

• Fru89
    Cocostoffsan skrev 2016-11-25 15:26:24 följande:

Vilken vecka var du i då ?

Då var jag i 10+5, tror jag, hon gjorde ingen exakt datering men konstaterade bara att gulesäcken var kvar och att jag därför inte var tillräckligt långt gången. Fostret var 3,95 cm och bör vara 5cm eller längre för att kunna mätas.

Dock en livlig sprattelgubbe som bor i min mage ;)
  • Fru89
    Nixe skrev 2016-11-25 20:41:43 följande:

Men, då är du ju i v 15? Jag trodde man bara kunde göra kub i v 11-14?

Hon trodde att jag antagligen skulle bli bakåtflyttad ytterligare nån dag eller två så därför bokade hon in med marginal. Jag litar ju på henne o att hon vet vad hon gör.
  • Fru89

Gick in i vecka 13 idag och fick konstaterad foglossning av sjukgymnasten i "present" ... Nu väntar kontakt med läkare och eventuell sjukskrivning.

• Fru89
    Elinmarie skrev 2017-01-11 06:46:10 följande:

Hej alla! Har varit på RUL för någon dag sen, fick se en sprallig liten pojke, så härligt att se :) Är i vecka 20 nu och började väl känna rörelserna i vecka 17 , har livmodern i framvägg fick jag veta via ultraljudet. BF 3 juni :) På lördag ska jag och sambon ut på långresa, flygtid 12 timmar , ni som varit gravida och rest, har ni några tips ? :)

Beroende på vilket flygbolag ni åker med, men hos vissa finns ett "träning/cirkulationsprogram" att göra bland filmer o serier i multimediaskärmen i sätet. Ibland kan även instruktioner finnas i fickan framför dig på en lapp. Men annars, stödstrumpor, vicka på tårna/fötterna och upp o gå med jämna mellanrum. Lycka till :)
  • Fru89
    Strudel skrev 2017-01-13 09:34:00 följande:

Insåg att våran tid för RUL om 1,5 veckor är när jag är 18+6, alltså nästan vecka 20. Är det ngn annan som har det så sent? OM det nu är så att ngt är seriöst fel känns det ju inte alls bra att det redan är vecka 20 då...

Vårt RUL är i 19+5, fullt normalt.

Har ni gjort ultraljud tidigare den här graviditeten? Om inte så kan ni ju även bli flyttade nån vecka bakåt i veckoräkningen också, inte alls ovanligt.
  • Fru89

Är i vecka 19 o har känt av "nånting" sen en månad tillbaka. Dom senaste två veckorna har det blivit mer buffande som känns ungefär som nervryck i magen. Mest när jag böjer mig fram o pressar i hop magen, eller på kvällen när jag ligger i sängen o ska sova än så länge. Igår kände jag nog dessutom utanpå magen för första gången. Svårt att avgöra, men hag tror jag! :P haha

• Fru89

Snälla hjälp mig! Bh:ar!

Har testat samtliga amningsmodeller (tror jag) från HM, ingen sitter skönt.

Har ni några tips o förslag?

Svar på tråden BF juni 2017