BF juni 2017
Kan man veta bars ifrån hur hjärtat slår om det är en flicka eller pojke??? Spännande!
Kan man veta bars ifrån hur hjärtat slår om det är en flicka eller pojke??? Spännande!
Stämmer tyvärr inte vår ligger på 150-160 & det blir en pojke till
Det har att göra med om bebis är vaken eller aktiv då det mäts
Hej alla,
Har ni redan bestämt er för en barnvagn? Vi är blivande förstagångs föräldrar o jätte osäkra ens när man bör köpa en vagn...
Första intrycket av vad de hade i butiken var iaf att det finns inga vagnar alls i lite trevliga färger, bara brun/ grå/svart typ, jätte tråkigt :(
Jag tänkte börja lite smått att tvätta kläder, sängkläder och filtar. Har köpt parfymfritt tvättmedel och tänkte hoppa över sköljmedel helt o hållet. Men hur mycket annat borde jag tvätta innan vi använder det till bebisen? Tvättar ni även inköpta gosedjur tex?
Hej!
Tänkte kolla lite med er som har barn sedan tidigare och till er blivande föräldrar.. kommer ni att köpa skor till era bebisar trots att de inte går? Jag har sett lite olika och tänker själv att det är väl ganska onödigt med skot när de inte ens går? .. eller? Tänker jag fel?
Hej allesammans!
Är det någon av er som har som jag, en sjuk smärta i ryggslutet/svanken nu mot slutet av graviditeten? Om så är fallet, hur gör ni för att bäst lindra smärtan? För mig är det så jobbigt att sitta förlänge, eller ligga ner. När jag äter middag får jag tillslut ställa mig upp för att de skall bli
Någorlunda "okej" bekvämt.
Tacksam för tips
Hej tjejer är i v31, och har sedan förrigår börjat få jätte ont i fingrarna samt leder. Har läst lite om karpaltunnelsyndrom, någon som haft det? Hemskt ont speciellt på morgonen.
Hej!
Kom precis hem från barnmorskan, är 33+5. Enligt livmodermåttet o hjärtljudet är allt jätte bra. Sen kände hon hur barnet ligger och först så sa hon med stjärten nedåt, för att hon alltså kände rumpan vid blygdbenet. Sen trodde hon sig dock ganska säkert kunna känna ett lårben vid min navel så då sa hon att det förmodligen ändå ligger rätt med huvudet nedåt. Om två veckor har jag kontroll igen.
Blev lite orolig efteråt bara, är rumpan o huvudet av bebisen verkligen så likadana i vecka 34 att en väldigt erfaren (o annars mycket duktig) barnmorska inte känner skillnaden? På alla bilder jag hittar så är huvudet mycket större än stjärten vid den här veckan så nu inbillar jag mig såklart att det är ngt fel med barnet :(
Är det ngn med mer erfarenhet här som kan ge tips hur jag ska tänka?
Hej hej gänget!
Hur går det för alla? Någon som har fött än? Hehe..
Jag själv är i vecka 35 och hoppas att jag inte går över vecka 40 iaf. Har mycket halsbränna och är helt stel/öm nere vid bäckenet. Annars mår jag bra.
Precis det läkaren sa.. gällande just familjeliv. Att här kryllar det av de det gick sämst för tyvärr och man blir vättskrämd.. Näe ja försöker vara lugn men så rädd att vatten sipprar utan att ja märker så får panik för ökande flytningarna oxå eftersom infektionen blir farlig för bebis om vattnet går o man inte får antibiotika.. så nervöst men börjar få värkar så hoppas förlossningen startar snart.
Spännande för dig hoppas ni får se er lilla snart och att allt går bra^^
7/6 (37+6) kom våra små underverk till världen efter en intensiv och snabb förlossning som startade med vattenavgång...
7.31 kom lillasyster 49cm och 2940g och
8.29 kom lillebror 50cm och 3280g
Nu övar vi på dubbelamning och försöker landa i 4barns livet :)
Den 18:e kom vår andra dotter, Lydia. Ca fyra timmar från första värken och två timmar inne på förlossningen. Hann med lite lustgas, men hade riktigt ont. Tur att det hela gick snabbt i alla fall. Sprack inget heller. Kändes magiskt att kunna gå, duscha och sitta upp direkt efter förlossningen! (Förra gången tog det flera veckor innan jag kunde sitta i en vanlig stol).
50 cm och 3888 g. Kändes bra att hon kom nio dagar tidigt. :)
Vi låg kvar över natten på BB. Hon föddes 21:19. Efter lunch dagen efter åkte vi hem. Snart ska vi på återkontroll på Akademiska sjukhuset.
Grattis ! Och glad midsommar! Var det samma med 1a barnet att hon kom tidigare än bf? :)
Stort grattis till lill tjejen. Äntligen har vi våra bebisar , det trodde vi inte för ett år sedan när både du och jag fick MA/missfall.
Blev en midsommar bebis här för oss iaf;) hann fira midsommar med familjen fram till 15.00 då dom såklart ringde in oss för en igångsättning. Så 18.20 togs hinnorna, var då öppen 4 cm. Hann inte få eda utan fick ta lustgas som jag avskyr. Men men, 19.25 var hon ute som en raket. Tog bara 1 timme asså. Helt sjukt. :) men nu är hon här. 3325 gram och 49 cm lång. Hon heter Petra och är helt underbar.;)