BF juni 2017
Åh, jag blir så taggad för RUL när jag ser era bilder. Fast det är mer än en månad kvar...
Åh, jag blir så taggad för RUL när jag ser era bilder. Fast det är mer än en månad kvar...
Hej!
Är de någon som kommer ta vaccinet mot influensan i och med gravida är i riskgruppen? Är i v 17 och funderar på om man borde eller inte..
Haft väärldens drygaste morgon och förmiddag.
Vaknade gick på toa, pappret heelt rosa!
PANIK!
ringde speciallist mödravården. De första hon fråga var om vi hade samlag igårkväll, ja de hade vi sa jag. Då kan du vara lugn, heelt normalt då vi är så sköra i en graviditet. Okej, sa jag och blev lite lugnare.
Sen var jag på toaletten här på jobb, ut kommer de en liiiten lite rosa klump o fortf rosa när jag torkar mig. Hände exakt samma gången efter. Blev livrädd för klumparna. Ringde gyn akuten. De sa sålänge jag inte har ont eller feber och att de blir mer som en blödning var inte de oroliga. Någon mer än jag som råkat ut för detta? Fine med de rosa, men just de där små små "klumparna".
Allt var ju såå bra i fredes på KUB och där ligger en frisk bebis, så de ska väl mkt till för att de ska hända ngt nu liksom. Jag har verkligen pustat ut sen i fredes och kännt mig riktigt glad för första gången under hela graviditeten.
Kan tillägga att jag var på toa nu precis, ingen "klump" eller rosa. Hoppas nu det håller i sig <3
Kan lägga till, att nu är där inget rosa överhuvudtaget :) Så jag pustar ut, IGEN hehe ;)
Och de va sista gången mannen fick till det under denna graviditet ;) hehehe.
Är det många som har börjat äta järntabletter?
Andra barnet vecka 15 (14+0) började förra veckan fick papper av bm att mitt järnvärde var lågt och borde börja med det.
Haha! Jag tänkte först "Men oj, det var en stor mage", men när jag drar upp min klänning ser jag också ut ungefär sådär som på bilden. Jag klär mig inte tight utan mest i klänningar och då tänker jag inte så mycket på det själv... ;)
Och vanliga kläder hoppas jag kunna fortsätta med, precis som med första barnet. Om man trivs i klänning så går det ju väldigt bra.
Mina rosa flytningar är mer blodblandat nu :( ska till kk akut imorgon bitti.. vafan är oddsen att man skulle få missfall nu :( går in 15 på fred. Håll tummarna! Och jah som varit så rädd för missfall hela tiden :( trodde verkligen jag kunde vara lugn efter kub i fredes när allt såg så bra ut. 3 dagar fick man vara lugn o då va man snabb nog att berätta de för många också :( skit mög!!
Har redan börjat kolla barnvagnar och vill köpa kläder :D
När "får" man börja med sånt hehe?
Angående syskonvagn så köper vi nog en Mountain Buggy. Var och spontankikade idag och tyckte att den verkade smidig och samtidigt stabil.
Hej tjejer!
Va kul med en sån här grupp, har min första bf i juni så jag joinar er här ???? ????