• Nilla6

BF juni 2017

Jaha en bit av slemproppen släppte igår i vecka 30+6, slemmig klump med blod i som låg i toan. Mådde skit efter, fick frossa och blev jätte bajsnödig, sen dess hade jag bara molande i mage och rygg, men vid 18.10 idag fick jag rätt så regelbundna sd, hade ca 11 st på 1 timme. Vissa gjorde riktigt ont men sen dess har der kommit några stycken men inte lika ofta. Fått tidigare tid till läkaren iaf, den 9e maj istället för 23e så får se vad som hänt med tappen då.

• Nilla6
    Filli89 skrev 2017-04-30 18:39:14 följande:

Ska du inte åka in till förlossningen då? För d är ju för tidigt för SD, har oxå samma problem men blev inlagd förra veckan 4 dagar pga SD fick dropp som stoppar värk och kortison för lungorna om hon kmr för tidigt är i 32 nu. Åk in du ska absolut inte sitta hemma med 11 SD på en timma.

Jag åkte in igår, asså dan efter de regelbundna sd för jag kunde inte sova men va ingen påverkan på tappen så blev bara hemskickad. Har haft ont sen dess men inge regelbundet, hade lite flytning med rosa i igår kväll men det kan ju ha kommit efter undersökning. Jag blev inlagd i vecka 31 med yngsta sonen pga gbs och regelbundna värkar och fick då sprutor mot värkarna och lungorna. Sen öppnade jag mej till 4 cm innan vecka 37. Så får följa upp detta hos läkaren den 9e. Se om det påverkar tappen nåt.
  • Nilla6

Var hos läkaren igår på mvc då jag haft såna sd/förvärkar sen en bit av slemmisen med blod i släppte för ca 2 veckor sen. Hon kunde inte föra in det där verktyget för att se hur det såg ut för att slemhinnorna var för svällda, är det bra lr dåligt lixom?! Sen när hon skulle känna så sa hon att tappen var riktigt mjuk ca 2.5 cm lång och öppen för ett finger, var helt stängt för en vecka sen så nu sjukskrev hon mej för hotande förtidsbörd, så sambon blir hemma och vabbar yngsta sonen. Är i vecka 32+5 idag så hon får gärna stanna därinne ett par veckor till iaf.

• Nilla6

Jag har aldrig mått så dåligt som jag gör nu, foglossningen är helt åt skogen, det bränner och hugger som tusen nålar nere i snippan vid varje steg jag tar. Kan inte sova för jag är konstant kissnödig men kan inte kissa lr bajsa för jag är såååå svullen därnere med en massa åderbråck:( gråter när jag blir nödig. Förvärkar och sammandragningar konstant, Huvudvärk, halsbränna, sura uppstötningar, värk i hela kroppen, svullna fötter och händer, åderbråck överallt. Är i vecka 34+5 med 3d barnet och jag hoppas att hon tänker komma snart, för jag går under. Sur, gnällig tant, gråter för allt och allmänt deppig är psyket just nu. Men men öppen 1 cm iaf och mjuk tapp så nu jävlar ska det komma igång snart hoppas jag.

• Nilla6
    Summerchild skrev 2017-05-24 23:50:24 följande:

Hinnsvepning hemmagjord? Funderar på det själv eftersom mina barn blir enorma och rädd för att doktorn inte sätter igång mig i tid å det blir ett till 5kg barn pga diabetesen. Bara rota runt lr ? Är det en hemsk tanke?

Jag har försökt hitta in men kommer inte in alls typ då jag är s svullen:( tror även livmodern sitter högre upp så svårt att få upp fingrarna men jag hade inte haft nåt emot att kunna göra det själv. Har blivit igångsatt 2 ggr och kräver det denna gång oxå men kan ju bli sent isf och jag orkar inte mer nu. Ger snart upp, vet inte hur jag ska orka föda lr ens ta hand om ett till barn när jag mår såhär:(
  • Nilla6
    Tribus skrev 2017-05-25 12:59:16 följande:

Skönt att höra flera gnäller. Här har man sovit knappt 3h och självklart inte i ett svep. Kissat massvis. Spydde igårkväll, sa till mannen att jag tror nog det är maginfluensa, haha jo visst. Vaken mellan 2-6 med lite småfjösvärkar. För att vakna 7 med såna smärtor i höften som sen håller i sig hela dagen. Jag är klar nu. Hoppas på undersökning av BM på onsdag så att man kan få höra (förhoppningsvis) att man öppnat sig lite. Kanske kan man få en hinnsvepning. :D

Vilken vecka är du i? Jag har förvärkar konstant känns det som men är ju inget regelbundet lr så.
  • Nilla6
    druvan52 skrev 2017-05-25 13:40:21 följande:

Hmm kollar ni själva hur öppna ni är eller gör bm det? Min bm har inte undersökt mig därnere... Har inte kollat själv heller, inte tillräckligt vig för det längre

Nej min bm har aldrig kollat mej(haft samma med 2 barn) jag går till läkaren som sitter i runmet brevid henne. Som hör till mvc. Jag tror faktiskt jag kunde känna den imorse men va så mjukt att jag inte vet vad som var vad haha. Näe vig är man ju inte alls längre haha
  • Nilla6
    Summerchild skrev 2017-05-25 15:16:59 följande:

Ja mannen då? Vad säger han om att hjälpa dig med hinnsvepning....min man tycker jag kommer med så dumma idéer....men skönt att jag klarar det själv. Visste inte ens vad hinnsvepning var med 3e barnet allt jag var ute efter var ren nyfikenhet av att jag nådde att känna mitt barns huvud där inne... väldigt mysigt var det.... men förstår att du är förtvivlad av slutet på graviditet och värmen och allt.... jag ligger mest å sover. Ligger sällan bra men kan försvinna i mitt egna huvud till slut och somna obekvämt. Det är som att försöka sova på en flygplats. Är ni klara med alla grejer till bebisen?

Haha han vill inte ens ha sex med mej för han är rädd för att skada bebisen så han lär inte stoppa in fingrarna där;) men tror jag nådde den imorse, först var det bara som ett kuddrum därinne typ haha men om man får orgasm så kommer den tydligen fram(försöker med allt såklart;)) då kände jag nåt som var lite avlångt men det var väldigt mjukt ändå så kunde inte känna nåt hål utan det var slemmigt men kändes som nåt som kunde va tappen iaf. Jo vi är klara med allt typ, det är väl blöjor och sånt men det tar vi pö om pö. Yngsta sonen är 18 månader och vi sålde alla grejer från han en vecka innan jag plussa så det var lite typiskt att behöva köpa om allt igen. Ni då?
  • Nilla6
    Summerchild skrev 2017-05-25 16:46:15 följande:

Vi har allt utom skötbordet som vi vill ha på ikea... sundvik lr vad den heter.... och snart är det semestertider för min son och tråkigt om man inte kan åka till Leksand sommarland.... har alltid gjort mysiga tripp ihop. Och sen mkt utomlands....vill nånstans i höst med bebisen. Typ cypern? Sonen är 7 år så han blir väldigt medveten och delaktig i broder rollen men det är en annan pappa och jag är helgföräldern .bara ingen svartsjuka råder sen.

Okej jo vi har en son som blir 9 år i höst och han var 7 år när brorsan kom och det har vart lite jobbigt för han faktiskt. Vill inte sova själv, blivit mörkrädd och känner sej lite åsidosatt då han är som en extra "pappa" typ. Lr han har fått hjälpa mej mycke nu när jag haft såna problem, fast nu är pappa hemma så då kan vi umgås alla och hjälpas åt. Så vi får se hur det blir nu när 3an kommer. Jo vi brukar hitta på massor under sommaren men det lär bli mest hemma för min del och bebis iaf.
  • Nilla6
    Tribus skrev 2017-05-25 18:21:10 följande:

36+3 bara förvärkar på nätterna. :/ Första barnet kom 39 och yngsta kom i 38. Så vore fint om denna ville titts ut nästa vecka. :D

Okej jag har blivit igångsatt båda gångerna pga hf, första i vecka 39+, öppen 3 cm redan då pga förvärkar men yngsta sattes jag igång i vecka 38+0 och var då öppen 4 cm pga värkar men händer inget mer själv lixom. Så nu kräver jag igångsättning tidigare hoppas jag för jag är såååå slut i kroppen att jag inte orkar med nåt. Känner mej deprimerad och en riktig gnällkärring.
Svar på tråden BF juni 2017