• Nilla6

BF juni 2017

068 pea skrev 2016-11-18 16:42:26 följande:

Hej,

Plussade för ett tag sedan, går in i v 9 i morgon. Barn nr 3, mina stora är 6 o 8. Mår illa, är skraj för missfall, då jag haft ett par. Kommer inte i några kläder, men vill gärna dölja på jobbet ett tag till. Tur att modet erbjuder mycket alternativ med resårmidja. Fick bli en ny höstgarderob! Känns skönt att veta vad man kommer ha användning för. Det blir ju resårmidja som gäller nästa höst också. Avvaktar gärna med preggo-kläderna ett tag till...

Just det, gick in i vecka 9 idag:)
  • Nilla6
    Malliball skrev 2016-11-19 17:28:43 följande:

Hej tjejer! Mina folsyretabletter är snart slut och nu tänkte jag köpa någon slags multivitamin så tänkte kolla med er vilken ni tar och varför? :)

Multivitaminer är bara onödigt att ta, se till att äta rätt istället. Jag har b12 brist så jag äter en kombinerad b12,b6 och folsyratablett 1 gång om dan.
  • Nilla6

Var på kub igår. Allt var bra, moderkakan i framvägg igen, bf är precis samma som efter sista mens så det är skönt. Längtar till rul nu:) hört hjärtat ett par dar så det är skönt att man kan kolla om man är lite orolig ibland. Men känner små snärtar därinne oxå vilket är mysigt.:) vi ska inte ta reda på kön denna gång men fan va nyfiken jag är haha

• Nilla6
    mammasusan skrev 2016-12-27 18:26:12 följande:

Vi beställde vagn igår (rea) vecka 16 (15+0) idag första plaggen köpte jag för några veckor sedan.

Vad är det för vagn? Vi behöver oxå syskonvagn, yngsta är 13 månader nu.
  • Nilla6

Var på rul igår, kom ut med tårarna sprutandes ur ögonen när tanten visade en bild på vad jag trodde var lillebror men visade sej vara en flicka;) så efter 2 pojkar ska vi få oss en flicka i familjen, kunde inte bli gladare. Bebis mådde bara bra och var 1 dag större men vi har kvar samma bf 29/6. Så nu är lite kläder shoppade, syskonvagnen köpt, lite andra grejer kvar bara. Vill att tiden ska gå fortare nu.

• Nilla6
    Filli89 skrev 2017-01-28 20:56:08 följande:

Var på rul igår och vi såg en frisk flicka, dock har jag haft värkar sedan torsdag kväll så åkte in och d såg inget konstigt förutom värkarna, åkte in igen idag eftersom d blev mer intensivs och läkaren såg att tappen börjat öppna sig tyvärr, är inlagd nu, strikt sängläge. Fått antibiotika eftersom d såg att sänkan var en aning hög så kanske en infektion som orsakar detta. Träffar läkaren imorn så Gud vet hur detta kommer gå v19.

Usch håller tummarna och tårna för er. Har dom kollat urinen? Jag hade regelbundna värkar i vecka 31 som visade sej vara uvi samt gbs i urinen, fick antibiotika, sprutor mot värkarna och mot bebisens lungor, hade värkar titt som tätt efter det men blev igångsatt 38+0.
  • Nilla6

Båda mina söner hade över 150 i hjärtljud, flickan i magen hade 143 i måndags. Är i vecka 25 och hade då min koll efter 100 år känns det som, blodsockret låg på 3.9 fast jag ätit frukost så förstår att jag är hungrig ofta. Hb låg på 112 fast jag ätit järntabletter sen vecka 11.sf måttet var på 22 vilket är under gränsen men ändå ingen fara. Läckte inget protein än iaf och bt var bra. Har dock svällt massor i fingrarna så jag tappar allt jag håller i typ. Foglossningen är värre än värst och huvudvärk hela tiden. Men annars är allt bra, bebis kickar, hickar o har sej.;)

• Nilla6

Var idag hos läkaren på mvc för att jag haft så ont när jag sitter och kissar lr gör nummer 2. Har tydligen en massa åderbråck i underlivet som trycker på:( hon kände även på livmodertappen och den hade förkortats till 2 cm och uppmjukad så nu ska jag få remiss till mätning av tappen med ul samt göra ett tul. Vecka 28+4 idag.

• Nilla6
    Filli89 skrev 2017-04-12 12:03:05 följande:

Jag har oxå en förkortad tapp, går in i vecka 30 idag men jag har ett så kallat cerklage som håller den eftersom den är endast 1cm kvar av den. Men mitt började v19+3 så d satte den för att förhindra mf men v28 är väldigt bra ändå för barnet klarar sig rätt bra o 2cm kan hålla några veckor till såvida du inte har en aktivitet lr infektion som påverkar tappen. Ta det lungt o vila mkt, inget bärande lr storstäd/handling lr liknande. Vad säger läkarna?

Nej jag vet, är 3e barnet så då händer väl saker tidigare, stressar mycket tyvärr, har en 17 månaders hemma och en 8 åring så blir ju mycke bärande och vila finns lixom inte:( hade gbs med yngsta sonen så.dom fick stoppa upp det med sprutor och ge för lungmognaden. Var öppen 4cm i vecka 38+0. Får se vad som sägs efter mätningen.
  • Nilla6

Gick in i vecka 31 idag, mår skit hela tiden, foglossning som bara blir värre,åderbråck i hela snippan som gör att jag inte kan sitta, kissa lr bajsa. Sammandragningar hela tiden, gjorde iaf ett ul i tisdags som visade att tappen var 3 cm och inte 2 som läkaren sa. Den är mjukare än förut men stängd än så länge. Bebis ligger med huvet ner och vägde 1690 gram vilket var +7% så det var skönt. Har karpaltunnelsyndrom, inget hjälper dock, förutom fl. Ont i fingrar och tappat känseln en hel del i händer så tappar vissa grejerr jag håller i:(

Svar på tråden BF juni 2017