• Starletz

BF juni 2017

LaceyLoo skrev 2016-10-05 19:41:45 följande:

Hoppar in!
    Första barnet, sambon och jag är båda 26 år :)

Spännande! När är BF? :)
  • Starletz
    EnBlivandeWestring skrev 2016-10-06 07:23:56 följande:

JAG ÄR GRAVID !!! Nu är det på riktigt, nu kan vi tro på det :D Jag är nu så fylld av känslor. Både livrädd och så fruktansvärt överlycklig

Kärlek till er
    Grattis! :D
  • Starletz
    Joma841 skrev 2016-10-06 08:03:14 följande:

Hej!

Vi väntar vårt första barn 8/6 2017. 25 år gammal.

Ett tidigt MF i Juni 2016.

Har inte känt något vidare ännu mer än liknande mensvärk, men det kommer väl.

Till dagens dilemma, jag älskar vin! (Eller gjorde haha) Har absolut inga problem med att inte dricka, men ska iväg med tjejerna i helgen på middag och lite aktiviteter med övernattning. Vet inte hur jag ska göra för att inte dricka och de ska komma på mig då jag oftast dricker ett glas vid tillfällen! de vet om att vi försöker men jag är inte redo att berätta för att det är alldeles för tidigt ännu.

Tips?

Ta en tom vinflaska med skruvkork.
    Häll i alkoholfritt vin och skruva igen. Så håller du dig till den flaskan :)
  • Starletz
    Maddis94444 skrev 2016-10-06 12:36:16 följande:

Heej! jag tänkte också hoppa in i denna tråd då jag igår fick veta att jag är gravid! Det är min absolut första graviditet och det är så sjukt spännande och samtidigt så nervöst! 
    Jag och min sambo började försöka I augusti, båda med tanken att detta skulle ta tid då han länge tvivlat på sina spermier ;) 
    Men så fel vi hade och nu efter bara två försök så är jag
    Gravid och beräknad att föda 18 Juni 2017 :D

Grattis! :)
  • Starletz
    sooss skrev 2016-10-05 17:28:50 följande:

Är det bara jag som ser ett jäättesvagt streck i rutan till vänster? BIM -3, testade dock inte på morgonurinet.

Har du tagit något test idag? :)
  • Starletz
    Fru89 skrev 2016-10-06 16:17:42 följande:

Ansluter mig till gänget. Och måste ju bara visa hur jag avslöjade vår graviditet för min man.

Tog första testet i lördags (2/10) fick ett svagt streck. Väntade två dagar och tog två olika test till som blev starkare. Tog sig på andra försöket och enligt mina beräkningar ska vi vara i v.4+5 nu.

Jag springer på toa tre gånger så mycket än innan. Har molvärk och stick/hugg i "magen" (värre framåt kvällen) svullna, knöliga, ömma bröst och fruktansvärt trött i perioder om dagarna.

Nu håller vi tummarna för att "den" trivs och bor kvar.... Och nej, jag kan inte hålla mig från att ta ett test i morgon igen för att se strecket bli ännu tydligare. Haha

Haha roligt sätt att berätta! :D
  • Starletz
    sooss skrev 2016-10-06 17:51:30 följande:
    Japp, tog ett vanligt RFSU-test på morgonen som blev negativt. Igår testade jag med "testa tidigt"-test. BIM är på lördag.. Är väldigt kluven just nu hehe
    Håller tummarna för dig!
  • Starletz
    utesluten skrev 2016-10-06 18:10:05 följande:

Hej! Min bf är 7/6 och vi plussade idag på bim-2, misstänkte att vi var med barn men trodde aldrig de va möjligt då detta var vårat första försök! Så vi båda är chockade, han mer än jag men då ha ja anat då ja haft "mensvärk" i en vecka och inte alls lik min egna mensvärk och varit väldigt trött/febrig! Jag är 25 o sambon är 30!

• Starletz

Jag har skapat en tråd som heter BF juni 2017 Sthlm för alla oss som väntar första barnet och bor i Sthlm. Tänkte det kunde va kul att samla alla som bor i samma stad :)

• Starletz
    LaceyLoo skrev 2016-10-07 06:26:02 följande:
    Får man gå med om man bor precis utanför Sthlm? :)
    Absolut :)
  • Starletz

Någon mer än jag sover dålig på nätterna och vaknar tidigt?? (Som inte har barn som väcker en)

• Starletz
    SamsonS skrev 2016-10-09 08:12:13 följande:

Tog ett nytt vanligt test och ett digitalt på nu på morgonen, ingen tvekan om att jag är gravid! Såå skönt att få det på ett digitalt. Och det vanliga var starkare sen igår också!

Åhh, jag kan knappt tro att det är sant!!!

• Starletz
    zzz95 skrev 2016-10-09 15:14:14 följande:

Jag plussade i fredags den 7 Oktober.

Den dagen jag hade BIM.

Är beräknad runt den 17 juni 2017!

Är så glad !! ????????

• Starletz
    Fru89 skrev 2016-10-09 22:41:04 följande:

Vi har börjat fundera på när och hur vi ska berätta för föräldrar, släkt, vänner, på jobbet osv.

Vi hade väl tänkt berätta för blivande mor- och farföräldrarna om ca 3 veckor, då går vi precis in i vecka 9. Jag är dock nervös över illamåendet hur det blir om jag måste berätta på jobbet. Vill ju helst att våra föräldrar ska få veta först såklart. Men det är svårt när man jobbar i butik o eventuellt måste rusa på toa när jag hjälper en kund, kan vara bra för min kollegor att veta anledningen :P

Hur tänker ni kring avslöjande och hur ni kommer berätta?

Jag kommer nog vänta till jul och ge det som julklapp till min mor :) men vi får se om jag klarar mig ifrån att berätta tills dess :P
  • Starletz
    Minasalomonsson skrev 2016-10-11 15:17:45 följande:

Hej Jag behöver hjälp med och tyda mitt gravtest! jag ser ett plus! Ser ni de? Min mens ska komma på fredag men har kännt en massa konstig i magen! men har trott att jag har inbillat mig! Jag och min sambo vill så gärna ha barn!

/Mina

Tydligt plus! Stort grattis! :D
  • Starletz
    jessi84 skrev 2016-10-14 08:11:21 följande:
    Grattis.

Jag plussa i måndags så bf är 18/6. I måndags var jag i 4+0 men cb visa bara 1-2 veckor.
    CB digitalt visar antal veckor du varit befruktad. Dvs tiden sen ägglossning. Gravidveckor räknar man sedan från senaste mensens första dag. Därför blir det olika resultat :) CB mäter ju hcg som börjar produceras när ägget blir befruktat vid ägglossning. Så det är som det ska :)
  • Starletz
    sk0rpan skrev 2016-10-14 09:57:15 följande:
    Jag testade imorse igen, med morgonurin, och fick fortfarande bara 1-2v.. Samma bf som dig. Läser överallt att det kan stämma eftersom hcg-nivåerna är så olika för alla, men visst känns det lite märkligt?
    CB digitalt visar antal veckor du varit befruktad. Dvs tiden sen ägglossning. Gravidveckor räknar man sedan från senaste mensens första dag. Därför blir det olika resultat :) CB mäter ju hcg som börjar produceras när ägget blir befruktat vid ägglossning. Så det är som det ska :)
  • Starletz
    Cocostoffsan skrev 2016-10-16 12:53:25 följande:

Någon mer som har extremt ömma bröstvårtor? Tror jag blir galen snart.. ;) Kommer inte ihåg att det var så här "illa" när jag väntade dottern..

Jag! Kan knappt ja bh på mig. :s
  • Starletz
    Lillsolan skrev 2016-10-18 18:35:02 följande:

Hej!

Fick ett plus på stickan i söndags efter att haft molvärk och ömma bröst i en vecka..beräknat bf datum är 22 juni. Jag är 27 år och bor i stockholm och detta blir om det går hela vägen vårt första barn. Är lite orolig missfall då jag har en MA i bagaget dock för 5 år sedan när jag blev oplanerat gravid. Just nu mår jag bra men har ständig molvärk som gör mig galen på nätterna, vaknar och har väldigt ont, annars är det bara ömma bröst, inget illamående och kaffe kan jag fortfarande dricka. Dock mer kissnödig än vanligt kom jag på.

Grattis! Vart i Sthlm bor du? Själv bor jag i Sundbyberg :)
  • Starletz
    Lillsolan skrev 2016-10-18 19:25:07 följande:
    Tack! Jag bor inne i stan, östermalm ????
    Vad kul :) grattis igen!
Svar på tråden BF juni 2017