• Strudel

BF juni 2017

Hej allihopa,

Tänkte också hoppa in lite här har mest smygläst hittills :) Är 13+5 idag, hade KUB testet förra veckan o då såg vi en aktiv liten krabat. 

Har någon av er försökt känna livmodern? Är väldigt orolig över missfall (har 4 tidiga MF i bagaget dock alla innan v 8) och tänkte det skulle vara ett smart sätt att hålla lite koll mellan ULen om saker o ting växer där inne som de ska :D På ett amerikanskt forum delades den här länken
    www.gynob.com/fh.htm
    där man i mitten ser att livmodern når ungefär till naveln vid vecka 20. Tyckte det var svårt att hitta livmodern först, med jag TROR att jag hittade min till slut (ska kännas ganska hård relativt till resten av magen, börja vid naveln och känn dig nedåt medans du ligger på ryggen). Den sitter väldigt långt nere fortfarande, bara två tre centimeter ovanpå blygdbenet nu i vecka 14. Nu blir jag nojig för att livmodern kanske borde ha kommit upp mer redan!

• Strudel

Haha ja någonstans måste det ju vara gömd :) tror det varierar mycket helt enkelt och det kan ligga ganska länge bakom blygdbenet. Jag tycker faktiskt det känns lite otäckt att trycka rund på livmodern även om det ska vara helt ofarligt...

Ska känna igen om en vecka för att kunna märka skillnaden tydligare. Om jag nu orkar hålla fingrarna borta så länge :P

Har inte heller ngn mage ännu, bara lite uppblåst mot kvällarna.

• Strudel

Gick det bra på kk då? Gjorde de ett UL? Håller tummarna att allt är som det ska!!! Tror det är typ 50% av alla gravida kvinnor som får minst en blödning under graviditeten så det är ju inte så konstigt. Samtidigt förstår jag helt o hållet hur orolig man blir!!!!

• Strudel

Vilken lättnad :) Då får du verkligen njuta av julen nu!

• Strudel

Tror jag har vad man kallar för spöckveckorna.... knappt några symptom och mage har inte riktigt kommit ännu så jag kommer nog fundera på MA en del över jul :(

• Strudel
    babyijuni skrev 2016-12-24 07:54:55 följande:
    Nej gör inte de!! De är ju känt o namngett efter att man inte har några symptom. All har vi kommit så långt nu så nu ska vi inte gå runt att oroa oss :)! God jul allihopa, nästa år har vi en bebis på julafton <3!
    Tack babyjuni, det är sant!
    Blev ändå för mycket att göra o saker som händer för att ha så jätte mycket tid över att oroa sig hehe :D

God Jul till alla blivande junimammor!!! Sista jul utan bäbis/ barn :)
  • Strudel

Hej!

Jag väntar första barnet, är 32 och vi bor i Småland.
    Är i slutet av vecka 16 nu o fick lyssna på barnets hjärtljud idag hos min BM. Var så orolig innan för att jag inte har några symptom, ingen mage alls ännu plus har varit jätte magsjuk innan nyår och hade flera tidiga missfall innan den här graviditeten (såååå  mycket att oroa sig över hehe) men tydligen var det fullt med liv därinne och hjärtat slog fint o man hörde även sparkar! Så jag börjar nu faktiskt tro på att vi kommer få ett barn på riktigt :)

• Strudel
    Newbie84 skrev 2017-01-04 18:58:00 följande:
    Vad härligt att få höra ljuden, lugnar en alltid :)
    Verkligen!!! Väldigt häftigt upplevelse. Har du också gjort det redan?

Nu känns de som jag med gott samvete kan börja kika lite efter mamma o bebiskläder ;)
  • Strudel
    druvan52 skrev 2017-01-09 20:19:39 följande:

Hej! Är i 17+4 och har RUL den 17/1, har dock inte alls märkt av bebisen på något vis nu, inget säkert "fladder", kan inte känna livmodern eller nåt alls. Brösten är lite större än vanligt men marginellt, hungern har minskat. Fler som känner igen sig?

Ligger några dagar efter dig men jag känner inget heller. Har liiite större bröst och är uppblåst men that's it... två veckor kvar till RUL så jobbigt att vänta. BM sa att det kan ta länge tills det syns när man är relativt smal med lång överkropp, samt att jag har mycket magmuskler så att det är svårt att känna livmodern, men skulle sååå gärna vilja känna ett fladder :)
  • Strudel
    druvan52 skrev 2017-01-09 21:26:33 följande:

Jo jag med, längtar efter fladdret, skönt att höra att man inte är ensam! Också smal och med ganska lång överkropp men tycker ändå att det inte borde gå att gömma sig därinne men tydligen går det

Haha verkligen, hade jag innan på ngt sätt så mycket tomrum att en 17 cm bebisetvia kan gömma sig därinne nu helt o hållet liksom
Svar på tråden BF juni 2017