• Starletz

BF juni 2017

Hej alla! Plussade igår är i V 1-2 enligt CB. BF 13 juni :) bor i Sthlm.
    Första barnet och är 26

• Starletz
    lingonrisig skrev 2016-10-01 20:10:54 följande:
    Grattis! Bor också i Stockholm och väntar första barnet :)
    Spännande! Vilken vecka är du i? :)
  • Starletz
    lingonrisig skrev 2016-10-01 20:18:48 följande:

När ska ni på inskrivning? Jag fick en tid i v 8+3 för inskrivning. Blev lite förvånad för trodde det skulle vara hälsosamtal först typ nu och sen inskrivning tidigast v 11. Men fått allt om bakfoten tydligen :p

Jag kollade med en sjuksköterska på 1177 och dom sa att man skulle på första besök hos barnmorskan v12???
  • Starletz
    Cacek skrev 2016-09-30 23:03:27 följande:

Är i V4+2 idag och förutom trötthet, molvärk och halsbränna har jag inte haft jätte mycket symptom. Men nu ikväll så blev jag yr när jag satt och virkade en sovkorg till våra katter. Lite illamående med. Hade hoppats på att slippa illamåendet, men med tanke på att jag är jätteåksjuk och blir illamående för minsta lilla så har jag varit beredd på det. Men inga kräkningar änsålänge men de kommer säkert med snart xD

Jag har åxå samma värk i magen/äggstockarna. Har läst att det är jätte vanligt och att man kan missta det för mensvärk. Tydligen växer livmodern snabbt första tiden och därför gör det ont.
  • Starletz
    ejh97 skrev 2016-10-01 21:08:50 följande:

Jag ska till mvc i v 6+5 så antar att det är supertidigt då. Men hon kanske valde en tid tidigt då jag är ung?

Jag ska nog ringa mvc i veckan och se till att få en tid tidigt,
  • Starletz
    Feagnoli skrev 2016-10-02 17:26:15 följande:

Hej hej. Hoppar gärna i här :) plussade den 29/9 med ett svagt PE. Gjorde tvår nya PE idag som även dom var svaga men tydliga. Så beräknad bf är 10-11/6-2017. :).

Har tre tjejer sen innan som är 5,11,12 år.

Kul då har vi samma BF (jag har 12 juni) :)
  • Starletz

Vad roligt att vi är så många som har BF så nära inpå varann :) någon som har börjat må illa än?

• Starletz
    lingonrisig skrev 2016-10-03 18:14:31 följande:

Är det någon som varit gravid förut och haft blodiga flytningar? Jag är lite orolig, hade en blodig flytning igår kväll men det kom inget mer då. Idag är det yttepyttelite brunt istället. Hade det en gång precis efter plusset men det var direkt efter sex så då var jag inte orolig. Är i v. 5+2

Har läst att det är ganska vanligt att ha lite blod under graviditeten så länge det inte är mkt. Blir det mer ska du nog koll upp det!
  • Starletz
    mammsen79 skrev 2016-10-03 22:45:43 följande:
    Jag har massa olika symtom men vet ej om jag är gravid? Ska ha mens nu på fredag o tänkte göra ett test i morgon bitti, vad tror ni? Kan mam göra test redan 3 dagar innan mens?
    Jag plussade på BIM -5 så klart du kan testa innan.
Svar på tråden BF juni 2017