Fler med pseudotvillingar som vill byta erfarenheter?
Eller hur, vi tänker likadant. Typ, hur det än går idag så behöver vi aldrig göra om just den dagen iaf. Och en del dagar blir det ju noll energi, skrik, gråt och uppgivenhet från alla i familjen. Jag gör det mesta med barnen och har ansvar för dem. Min man jobbar och sen har han tagit över det mesta hushållsarbetet. Han tar en del mellanmål med stora på helgen och leker med henne. Och nattningen då. Ingen romantik här heller. Vi försöker komma ihåg att kramas och pussas nån gång varje dag iaf, men på vardagarna händer det att vi glömmer. Man får ju aldrig nåt tillfälle :( Längtar tills lillan blir större och har en stabilare dygnsrytm.
Det är en Babydan. Felix heter modellen. Jag lägger lillan i soffan ibland, men då måste jag sitta bredvid för stora är där direkt och ska säga hej och pussas och pilla.. Hoppas att stora inte blir för svartsjuk på lillan i lekhagen bara. Med babygym och egna leksaker. Annars tror jag att det är den bästa lösningen för oss :)
Men kan din son sova själv eller måste nån vara hos honom?
Vad tycker din lilla om pappa? Är det okej att vara hos honom?
Min lilla vill typ bara vara hos mig. Pappa duger en liten stund ibland, men oftast är det skrik typ direkt när han tar henne. Och så har han henne väldigt lite då. Aldrig bytt blöja eller kläder på henne
Hinner ni mkt hushållsarbete? Eller gör ni bara det absolut nödvändigaste? Vi gör bara det vi måste som handla, tvätta, laga mat, diska och försöka hålla någorlunda rent i kök och badrum. Röjer undan leksaker från golvet på kvällen, mest så man inte ska snubbla. Sopar och torkar ytor om det är alltför skitigt, annars dammsuger kanske varannan eller var tredje vecka. Samma med gräsklippningen. Jag är egentligen lite pedantisk så det känns lite jobbigt men det får vara såhär den här perioden.
Sonen kan sova själv i eget rum förutom att han vaknar flera ggr per natt då. Men han har svårt att somna och somna om själv så man måste hjälpa honom och det tar ofta lång tid.
Lilla vill ju helst vara hos mig men kan även somna och sova i pappas famn om det är rätt tid på dagen. Jag pumpar även en del så mannen kan ge flaska ibland. Jag tycker det är bra, dels för deras anknytning men också för att vi kan "byta barn" ibland så jag får mer tid med den stora. Plus att det är möjligt att komma iväg en stund själv emellanåt - har hittills bara hänt en gång på 8 veckor iofs :D . Får du nån egentid?