Fler med pseudotvillingar som vill byta erfarenheter?
Jag har pseudotvillingar som idag är rätt stora. De fyller 12 år och 11 år snart. Det skiljer 13 månader på dem och jag är väldigt glad att jag fick dem så tätt! De har haft en enorm glädje av varandra trots att de är otroligt olika till personligheterna. Som små lekte de mycket tillsammans och lärde sig mycket av varandra.
Jag var mammaledig med dem båda två tills den äldste var 2,5 år och den yngre var 1,5 år. Jag var hemma själv med dem hela tiden och hade ingen förskola till den äldre utan de började tillsammans, vilket var väldigt bra. Jag hade alltid att göra, men jag är väldigt glad att jag fick den tiden tillsammans med dem båda och det skapade ett band mellan dem som nog inte funnits om de inte haft den tiden ihop.
Nu börjar tankarna gå till tonåren och hur det ska bli med två tonårskillar i huset. Och sedan även deras lillasyster som nu är 8 år.
Lycka till med era små pseudotvillingar och låt dem känna den enorma lyckan i att ha ett syskon så nära i ålder! Jag är själv pseudotvilling och jag är väldigt tacksam för min bror som jag alltid funnits där.