• Pinglann

Pergotime

Hur känndes spolningen?? Hur lång tid tog det? Det kan kännas lite utdraget men det kommer kännas bättre när du får letrozol:)! Idag hos gyn gick det bra. Hon förstog inte variför jag inte blev gravid förra gången efterssom jag hadde jättefina blåsor. Denna gång hade jag en på 17,5mm hon ville jag skulle köpa ägglossnings tester och när det visar pos ska jag ta ovitrelle sprutan. Hon tycker att jag reagerar jättebra på medicinen och att jag hade jättefina äggleder. Blir jag inte gravid denna gång så skulle jag bli spolad.

• Pinglann

Variför tror du att du har pacos?? Har du oregelbunden mens?? Du kommer få letrozol snart ska du se, det kommer kännas bättre på nått sätt. Man känner sig lugnare och tror på det mer än någonting annat. Jag tog min ovitrell spruta i lördags men har inga symptomer alls. Förra gången va jag öm i nedre delen av magen eftet typ 40timmar, nu känns det ingenting. Man kan bli då lurad av sin kropp, trodde verkligen jag skulle känna av det. För skojjs skull tog jag grav test imorse BARA för att se om det stämmer att ovitrelle kan ge falsk resultat och det va positiv, fast jag vet att inte stämmer. Nu fick jag även se hur det ska se ut på stickan vid positiv test haha. Vi körde på igår dka göra det ikväll och imorgon med, får se om man pallar onsdag med.

• Pinglann
    Annabola skrev 2017-02-07 12:22:24 följande:

Japp, oregelbunden mens och lååånga cykler, samt att gyn ställt frågor som jag vet rör PCOS (har hu googlat allt för mycket )

Åh, man kan både få sprutor + letozol? Intressant.. eller det är väl individuellt vad de skriver ut för preparat antar jag? Hur funkar sprutorna i kombo med tabletter, för du tar båda?

Ja man googlar juh rätt mkt, snart kan man allt som står på nätet haha. Jag tar letrozol från dag 3 till 7 en om dagen. Sedan går jag till min gyn på dag 12-14 beroendes hur det infaller på VUL, där ser hon hur står blåsan är och får förklarat när jag ska ta ovitrelle som är ägglossnings spruta, det sista som ska hjälpa till så det blir ägglossning. Det hämtar du på apoteket när du har fått recep, kostar 384kr tror jag. När du ska hämta ut letrozol va beredd på att du får springa mellan olika apotek. Vänta inte till sista dagen. Man får 30st på recept och det är inte så vanligt dom har det hemma efterssom 100st är mer vanligare. Letrozol kostar också runt 400kr tror jag.
  • Pinglann

Annabola: hon har inte sagt hur länge vi ska testa tabletterna. Hon är så övertygada att detta kommer funnka, får hoppas på det med. Får vänta på bim nu som är nästa helg.

Elifant: jag vågar inte säga vad jag hade gjort. Hur många omgångar av pergo har du testat?? Om du har testat några gånger så kör på letrozol. Jag har tagit dom denna gång och hade en blåsa på 17,5mm när jag var på vul.

• Pinglann

Hej!!! Hur går det för er?? Jag väntar på min mens som ska komma till helgen, har börjat förbereda mig psykiskt att jag inte är gravid :(!! Har ömma bröst sen en vecka tillbaka men det är inget säkert kort. Får finnar=mens, ryggont=mens uschh så jobbigt. Orka likssom !!!!

• Pinglann
    HoppasPåEnTill skrev 2017-02-16 10:08:43 följande:

Ni som tagit pergo. När har ni gjort ultraljud för att kolla antal blåsor?

Jag har kollat mina äggblåsor, hade 3 st med pergo en på 17,19,20 mm men jag blev ej gravid. Nu tar jag letrozol och hade en blåsa på 17,5mm på dag 13 i menscyklen. Nu väntar jag på mensså vi får se
  • Pinglann
    HoppasPåEnTill skrev 2017-02-16 10:40:39 följande:

Vilken cd gjorde du det?

Med pergo dom 3 blåsorna gjorde jag på dag 14 och tog samma dag ovitrelle. Nu med letrozol blev det på dag 13 eftersson dag 14 var lördag. Tog ovitrelle på lördagen då, dag 14

BETRAYED: grattis!! Hur många omgångar tod det???
  • Pinglann
    Annabola skrev 2017-02-12 09:23:58 följande:

Skulle inte vas massa frågetecken utan en smiley som gör tummen upp

Vilken dag i cyklen gjorde du spolning?? Jag lär också göra det, mensen är påväg :(!! Snart ger jag upp
  • Pinglann
    Annabola skrev 2017-02-17 21:46:43 följande:

Dag 8 i cykeln.. väntar in ÄL nu.. det går ju åt en hel del stickor här hemma.. efter vul gissade hon på 4-7 dagar så det är väl bara att köra varannan dag nu då..

Inte ge upp! Man har rätt att ha dippar när mensen kommer, men sen är det bara att köra igen!! Håller tummarna!

Nu har jag bokat tid för spolning, det blir på onsdag hoppas det kommer gå bra. Jag har läst allt möjligt på nätet om spolning. Hur gick det för dej?? Ja lika bra att köra på varannan dag så man inte missar något. Vi får med börja köra på till helgen varannan dag i typ 2 veckor, vill inte missa något längre. Denna menscyklen fick jag mens 13 dagar efter ovitrelle sprutan, trodde dock den skulle komma 16 dagar efter. Undrar om jag inte tog den för sent???
  • Pinglann

Jag överlevde spolningen hahaha. Det gjorde inte ont, det var lite obehagligt bara. Efteråt rann det ut rätt mkt vätska. Inget va blockerat hade redan nu på dag 6, 3 blåsor där 2 st va 8mm och den tredje 12mm läkaren började yra om trillingar. Jag ska ringa tillbaka och boka tid till nästa torsdag då jag är på dag 14, kunde inte boka idag då jag inte visste hur jag jobbade. Annars såg allting jätte bra ut, såg på ultraljuds skärmen en bebis från förra patienten som var i v11. Hon blev gravid med pergotime sa läkarn. Jag är bara lite förvirrad då jag hade 3 blåsor, trodde man hade bara en men letrozol

• Pinglann
    Annabola skrev 2017-02-22 19:28:35 följande:

Vad härligt att allt gick bra!! Men vad härligt att allt ser fint ut.. trillingar, ja den du! Då blir det åka av! Haha du får berätta hur besöket dag 14 går sen! Kul att följas åt och höra hur det fungerar för andra

Imorgon har jag återkopplingsamtal och får svar på alla prover osv på vår utredning.. intressant! Hoppas gå därifrån med ett e-recept på tex letozol och en "plan" att öka chanser till bebis!! Håll tummarna!

Tycker med det är kul att följas åt och se hur det går:)! Vi får peppa varandra . Tvillingar hade gått bra men trillingar vet jag inte. Lycka till imorgon, håller tummarna att du får letrozol. Leta rätt på den direkt, vänta inte till didta dagen som jag för du lär springa runt och leta efter den
  • Pinglann
    Annabola skrev 2017-02-23 19:23:40 följande:

Jippie, fick letozol utskrivet idag!

Bara att vänta in mensen och börja köra.. fast vill ju självklart inte ha mensen men.. nu har man ju en plan om mensen kommer iaf!

Åhh vad skönt:), det känns bättre när man har fått något som ska hjälpa till. Hoppas du blir gravid på första försöket, då vet vi att det fungerar:)! Jag har fått tid dag 15 för VUL fanns inget dag 14 hoppas det inte är för sent. Läkaren sa att vi skulle kolla med blodprov med ifall jag har haft ägglossning, har inte gjort det innan.
  • Pinglann
    Annabola skrev 2017-02-24 20:11:59 följande:

Vad heter Letrozol mer? Var inne på fass.se för att reka lagersaldon på apotek i min närhet.. får massa olika träffar på Letrozol xx, ca 8 olika namn... eftersom jag aldrig hämtat ut medicinen så vet jag inte.. vet någon?

Dom som jag har hämtat ut heter letrozol actavis. Jag ringde till mottagningen och frågade om jag kunde hämta ut det, hon sa att det är precis samma bara olika tillverkare, apotekspersonalen får inte erbjuda dig något liknande utan det ska vara samma medicin på recept. Så lita på apotekspersonalen om dom erbjuder dig någon annan letrozol än det som står på receptet.

Vi har myst efter vul men denna gången ska vi börja tidigare så jag inte missar något med tanken på att jag fick på mensdag 15 tycker det är sent men jag litar på läkaren iaf:)
  • Pinglann
    HoppasPåEnTill skrev 2017-02-25 07:40:38 följande:

Jag tror stt jag bestämt mig för att detta är sista cykeln med pergo. Då har jag kört 3 utan och 3 med. Om det funkar så funderar jag på Letrozol men vill nog prova utan i några cykler först.

Hur många har ni andra gjort?

Jag har provat 1 omgång av pergo och nu andra omgången av letrozol så vi får se hur det blir. Jag tror att jag kommer bli gravid men samtidigt så har jag tappat hoppet. Allting ser bra ut och är som det ska men det händer inget
  • Pinglann
    Annabola skrev 2017-03-02 20:15:58 följande:

Tack för Ingo Ellifant! Lyckades hitta på ett hyfsat närliggande apotek och reserverade i väntan på mensen som såklart kom.. nu bara vänta till cd 3 och köra igång.

En fråga... min gyn sa att nu när jag äger Letrozol så ska jag komma på vul cd 13-14 typ så hon får se om ÄL är på gång.. nu till det kluriga.. hon vill att min man inte ska ha haft utlösning inna vi typ har sex på ÄL?? Jag vill ju maxa och ha sex regelbundet så att man inte missar ÄL?? Någon fått samma rekommendation?? Snacka om att minimera chanserna vid ÄL?? Eller??

Jag har inte hört något om det! Dom vill att man ska vänta tills efter Vul för att se att det inte finns många blåsor. Vi har kört på sen i måndags varannan dag, 2 gånger blev det blir imorgon och till helgen. Jag var på vul idag, ska ta sprutan imorgon och köra på i helgen. Du borde ha frågat variför ni inte ska sexa. Det är så himla olikt från klinik till klinik
  • Pinglann
    Annabola skrev 2017-03-02 21:30:27 följande:

Ja jag skulle ju ha frågat..!!

Varför vill de kolla blåsorna egentligen? Tänker ju att skulle jag ha ÄL innan vul vill jag ju inte missa chansen? men man kanske ska lyda råden..

Det är så att det inte är mer än 2 blåsor. Jag hade 1 på 17,8 och två små som det inte kommer bli något av. Hon sa med att det inte är alltid det finns något ägg i blåsorna utan att dom kan vara tomma. Så vi får se, nu blir det att hoppas igen och invänta bim
  • Pinglann

Hej!! Hur har det gått för dig?? Gravid?? Det känns som att ingen lyckas plussa:( så frusterande!!! Jag fick mens idag igen :(( jobbigt!! Jag ger upp snart på fullaste allvar. Måste bara prata med min man och se hur vi ska göra, det är jobbigt för alla. Irritation uppstår så lätt nuförtiden. Snart är det semester och man kommer gå miste om en massa tid där med:( ikväll blir det iaf ett stort glas vin och försöka glömma allt detta!!

• Pinglann
    Annabola skrev 2017-03-05 12:31:57 följande:

Aha! Ja det ska bli spännande att se sen på vul.. äter ju Letrozol för att halvera min cykel tidsmässigt..hoppas verkligen att det fungerar! Annars kanske man får gå upp på dubbel dos? Slipper man ÄL dag 27 liksom..

Idag 15:27 #177 Citera Anmäl

Hej!! Hur har det gått för dig?? Gravid?? Det känns som att ingen lyckas plussa:( så frusterande!!! Jag fick mens idag igen :(( jobbigt!! Jag ger upp snart på fullaste allvar. Måste bara prata med min man och se hur vi ska göra, det är jobbigt för alla. Irritation uppstår så lätt nuförtiden. Snart är det semester och man kommer gå miste om en massa tid där med:( ikväll blir det iaf ett stort glas vin och försöka glömma allt detta!!
  • Pinglann
    Nykär15 skrev 2017-04-13 15:56:22 följande:

Vill ge er lite pepp!! Vi hade paus från hormonstimulering i mars, skulle påbörja ivf den 5/4 så de ville vi skulle vara utan sista cykeln. Åkte utomlands över äl, njöt av livet och att vara utan en massa hormoner. Kom hem och mådde knepigt, testade på äl+9 och visade ett svagt positivt, ökade kommande dagar och fick GRAVID 2-3 på digitalt dagen innan vi skulle påbörjat ivf <3

Så lycklig och har fortfarande svårt ta in det. Vad jag vill säga, ge inte upp!!! Kram på er

VAAAA???? Är du gravid??? Nämen guuuud så glad jag blir för din skull:) STOOOORT grattis:))!!! Äntligen har någon blivit gravid!!!! Njut av nu och lycka till.

Jag tror att mycket psykiskt spelar roll ju mer man vill desto mer vill det inte. Den sista veckan innan mens blir man knäpp. Tro det eller ej jag har börjar typ prata med mig själv när jag går till och från bilen och tänker på graviditet, är så inne i mina tankar att jag glömmer om jag skakar på huvudet eller säger nått.. usch banne mej, må gud hjälpa oss. Ännu en gång grattis:)
Svar på tråden Pergotime