Pergotime
Näää det blev inget denna månaden heller. Jag fick min mens i natt och jag får väl anta att detta är dag 1. Dag 3 ska jag ta letrozol. Min mens är dock inte som vanligt. Nu är den mkt rikligare och slemmigare om du ursäktar!
Näää det blev inget denna månaden heller. Jag fick min mens i natt och jag får väl anta att detta är dag 1. Dag 3 ska jag ta letrozol. Min mens är dock inte som vanligt. Nu är den mkt rikligare och slemmigare om du ursäktar!
Åhh vad roligt:)!! Hoppas, hoppas för din skull! har du tagit blod prov innan för att se om det va nån ägglossning? Idag fick jag springa fram och tillbaka hela min lunch efter letrozol. Det är inte vanligt att dom har det hemma med 30st. Säljes typ med 100st i förp. Efter jobbet fick jag tag på det, så frusterande. Ska börja Med det imorgon.
Jag har gjort ett blodprov efter första trippelkuren men då tag jag även ägglossnings sprutan!
Tyvärr har jag ingen koll på när man ska gå och ta blodprovet, denna gången tar jag det ca 8 dager efter äl!
Ett tips är att köpa medicinera på apotea, de har nästan allt hemma och beställer man tidigt på dagen så får man det nästa dag! Men det känns som en stor paket med 30 st hur många ska man ta då?
Får du inte komma typ dag 12-13 i cyklen. Det värkar vara så olika på alla mottagningar. Jag ska boka VUL tid imorgon till nästa vecka så får vi se om jag får någon ovitrelle spruta igen. Därimot så har jag inte lämnat blodprov för att se om äl har varit. Hoppas jag inte behöver letrozol i 6 månader utan att jag blir gravid denna månad. Tror att dom ingår i högkostnadsskyddet. Skönt att du har pergo kvar. Undrar bara vilken är bättre
Ledsen över att ha varit hos gyn för att få pergotime, men fick till mig att de säljs inte längre. Är de någon eventuellt som har över?? Som lyckats bli gravid så tsr jag tacksamt emot
Jag har väldigt lång mens och går då oftast på koll på dag 18 i cykelen.
Nä man får verkligen hoppas att du inte behöver 6 kurer! Jag undrar med vilka som är bäst!
[quote=77355571][quote-nick]Annabola skrev 2017-01-28 19:53:00 följande:[/quote-nick]
Hej!!
Nu byter jag samtalsämne lite här.. börjar känna mig lite kluven och halvt panik
Men är det inte vääääldigt många som en utredning leder till ivf?? Är det någon som blir gravid under utredningens gång , alt med den hjälp man får under utredning?? Typ med pergotime eller liknande?? Tycker man mest hör att det inte fungerar vilket jag helst inte vill tro... lyckas många med Pergo/sprutor och allt vad det nu är? Vill bara bli lite hoppfull igen?
Suck..
Min gyn sa att man borde lyckad med nån månad. Jag räknar med att jag ska bli gravid snart. Jag har bara använt i månad pergo och fick 3 stora äggblåsor och ovitrelle, konstigt nog blev jag inte gravid. Nu tar jag letrozole och ska på VUL på fredag för att se hur jag har svarat på den medicinen. Min gyn tycker att jag är ung har haft en misfall och har barn så hon tycker inte det borde bli svårt o bli gravid så jag litar på henne. Men jag vill helst det ska bli NU, längtan är enorm.
Jag ska dit på fredag då är jag på dag 13, borde ha ägglossning i helgen. Idag hade jag ägglossningflytningar fast med blod, fattar ingenting. Jag förstår att det känns utdraget. Har du inte fått något som ska hjälpa?
Nopp! Inte fått något.. lämnat blodprov och mannen spermaprov. Ska på spolning nu på torsdag.. hoppas sedan att hon efter min beräknade ÄL kan ge några råd... eller helst letozol eller något som kan ge lite hopp! Hua..har du/ni gått igenom alla steg av utredningen?
Vi försöker med med ett syskon. Vi har ett barn på 6 år som kom till rätt så fort. Nu har vi försökt i 2 år, jobbigt! Jag har med fått utslag på stickor men inget har hänt. Äggblåsorna blir inte så stora för att släppa. Har skippat dom testerna. Jag försår inte heller variför detta inte går. Man tog för givet att man kan typ få barn när som helst. Jag har inte fått mina äggleder spolade.
Nu vill jag bara det ska bli fredag så jag kan göra VUL och se om något har hänt med letrozol