• Ellifant

Pergotime

PinglannTycker med det är svårt med vad man ska säga till folk, framför allt till jobbet när jag får gyn tider som oftas inte går att byta till efter jobb. Att vara positiv är svårt framför allt när man precis fått mensen och har världens pms, brukar bli lättare när man kommer kring Äl för då kan man göra något!

Hoppaspåentill - tack för kramar och pepp det kan behövas! Denna gången var min tredje trippelkur med pregotime och ovitrelle spruta, jag har alla gångerna fått 2-3 stora äggblåsor per gång. Även kollat med blodprov att det har varit ägglossning. Denna gången test jag även vagenal progesteron, gyn säger att det krävs lite tur och vi prata lite om att börja med sprutor visa får lite bättre ägg med det men det är inte säkert. jag har tre tippelkurer till hemma och ska spola äggstockarna på tisdag.

• Ellifant

Jag tar med mina på morgon, den enda biverkning jag har är att svettningar på natten. Tycker även att alla hormoner tar lite på psyket framför allt vid mens.

Hoppaspåentill - tycker det är starkt jobbat att göra detta själv, min man får ta mycket av mitt humör som inte alltid är det bästa men samtidigt skönt att ha någon att dela det med. Jag ska hålla tummar och tår för dig :)

Pinglann - Det är bara att på det igen! Alltid lika kul att ha "måste" sex, haha

Har läst att det finns en del som blir gravida på månaden efter pregotime för att det finns hormoner kvar! Så det är inte omöjligt!

Jag håller tummar och tår för sig med :)

r
  • Ellifant

Hoppaspåentill - du får klaga här hos oss <3

Pinglann - man får leva på hoppet! Men förstår att det känns hopplöst! Jag har fyra trippelkurer hemma, sa till min gyn sist jag var där att jag ville ha fler som tur är!

• Ellifant

Tänkte på det ingen av er som har testat reseptfri progesteronkräm typ progesterall, min syster har försökt i 11 månader och blev gravid när hon testa det. Jag får ju det på resept nu! Kan kanske vara värt att testa!

• Ellifant

Bisolvon har jag med testat men inget som hjälpte, det är lite som min syster sa.. hade någon sagt att jag skulle stoppa en pinne i röven och springa runt huset tre gånger för att blir gravid så hade jag gjort det! Lite så känner jag med, jag kan testa allt ;)

• Ellifant

Det här med att tänk inte på det så händer det, är ett skit! så fort man känner något börjar man hoppas!

Hoppaspåentill - är du när Äl nu?

Tänkte på det vilken dag har ni börjat med Pregotime? Jag tar mina från dag 5 men läst att de finns som som tar dom från dag 3.

Undrandesökande - tack för tipset ????????

• Ellifant

Hoppaspåentill - Vet du varför du du börjar på dag 3 inställer för 5? Har du med pco?

• Ellifant

Okej! Jag har lästa att det är olika fån olika gyn, ska snart påbörja min nionde kur och funderar på om jag ska börja någon dag tidigare, den andra åtta har ju inte funkat... är så trött på att vänta

• Ellifant

Vi vet vad som är felet och det är att jag inte har egen ägglossning, min man är kollad och hade bra simmare.

Där är lite steg kvar innan jag behöver söka hjälp utomlands men snällt att du skriver det!

Man behöver tips :)

Jag beställde precis hem pre-seed glidmedel! Kanske kan hjälpa något!

• Ellifant

Amen sister! Babyverkstan tär verkligen på psyket!

Annabola - jag har lite problem med att man är lite torr när har "måste sex" men eftersom vanliga glidmedel kan försöka spermerna så har vi kört utan. Men såg på en annan familjeliv sida att några har blivit hjälpta av pre-seed.

På gravidkollen står det så här

Öka chansen att bli gravid med Pre-seed fertilitetsglidmedel!

-pH-balanserad för att stimulera din fertila slemhinna -Unikt utvecklad för att inte skada spermierna

Vet inte om det funkar men just nu kan jag testa allt :)

www.graviditetskollen.nu/produkter/intimprodukter/fertilitetsglidmedel/pre-seed-fertilitetsglidmedel-applikatorer-40g

• Ellifant

Nej inga barn sen innan, jag kanske skrev det lite konstigt men jag skrev att där är lite steg kvar INNAN jag behöver söka hjälp utomlands, och då tänker jag på hormonsprutor, insamination och ivf. Så att söka hjälp utomlands nu känns väldigt långt borta.

Men det känns bra att det finns så mycket hjälp man kan få :)

• Ellifant

Hej!

Det går inte så bra, mensen var fem dagar sen :(

Så jag fick flytta fram min tid till att spolaäggledarna, det gick bra att spola inget stopp eller så.

Men väl där börja vi diskutera hur vi skulle gå vidare, gyn har hela tiden sagt att vi går vidare med spruter som nästa steg, så det var det jag förvänta mig. Men då kom det fram att man behövde ett BMI under 30 för att ta sprutern. Och hela min värld föll ihop, mitt största problem med pregotimen är att jag blir så hungrig så jag har gått upp en del under alla behandlingar! Och har sjukt svårt att gå ner i vikt även om det handlar om 7kg.

Så just nu vet jag inte vad vi ska göra, jag har tre kurer pregotime kvar. Gyn trodde inte att det var så jätte stora odds på att bli gravid nu men visst en liten chans finns.

Jag ska gå och kolla äggblåsorna på måndag, så jag hoppas verkligen att det blir en bebis denna gången!

Nu sist var jag skengravid som bara den, sjukt jobbigt att känna alla symtom och sen bli så besviken när plusset inte kommer.

• Ellifant

Tack <3

Det kändes som benen slogs bort under mig!

Men börjar komma på fötter igen, tycker alltid det är enklare vid äl för då kan man göra något!

Jag ska hålla tummarna för att det kommer ett plus till dig denna gången! När jag prata med gyn om att min mens var sen sa dom att man skulle ta test tre-fyra dagar efter bim, så än finns det hopp!

• Ellifant

Tråkigt! Men innan jag börja med pregotime så hade jag med väldigt riklig mens i typ 6 dag, nu har jag lite och i fyra dagar!

• Ellifant

Läste i går att om man har riklig mens visar det att man har en bra och tjock slemhinna, pregotimen gör ju slemhinna lite tunnare. Så det är det positivt men mycket mens!

Förresten, var på gyn i dag och där var en äggblåsa som hade kollapsat och där var vätska i livmoder så förhoppningsvis har jag haft ägglossing av mig själv.

Ska ta blod prov på måndag. Jag håller tummar och tår att detta är mitt guldägg <3

• Ellifant

Jag har gjort ett blodprov efter första trippelkuren men då tag jag även ägglossnings sprutan!

Tyvärr har jag ingen koll på när man ska gå och ta blodprovet, denna gången tar jag det ca 8 dager efter äl!

Ett tips är att köpa medicinera på apotea, de har nästan allt hemma och beställer man tidigt på dagen så får man det nästa dag! Men det känns som en stor paket med 30 st hur många ska man ta då?

• Ellifant

Nä ingen ovitrelle spruta denna gången då gyn trodde att jag redan har haft äl i helgen, men vi ska kolla med blodprov på måndag!

Men en sak jag undrar som någon klok person kanske kan svara på... jag ska ta blodprov för att kolla äl och som jag förstår det är det att man mäter progesteronet, men jag får ju tillsatt progesteron i form att vagatorer (proggisar) kommer inte dom då göra att blodprovet blir positivt?

Jag ska ringa gyn i morgon och fråga.

Pinglann - Då har du ju 6 kurer hemma det är ju skönt :) ingår letrozol i högkostnadsskyddet?

Jag har fortfarande pregotime, 3 kurer

• Ellifant

Jag har väldigt lång mens och går då oftast på koll på dag 18 i cykelen.

Nä man får verkligen hoppas att du inte behöver 6 kurer! Jag undrar med vilka som är bäst!

• Ellifant

Jag har tagit trippeldo! Alltså tre tabletter.

Jag har testa pregotime nu några gånger och har kvar två kurer men under samtalet med gyn i dag så skrev hon även ur letozol, men hon tyckte pregotime var bättre, någon som har hört något annat?

Funderar på att testa något nytt, men är osäker. Vad hade ni gjort?

Svar på tråden Pergotime