• Pinglann

Pergotime

Ellifant skrev 2017-01-03 20:01:35 följande:

Har läst att det flesta lyckas med pregotime inom tre gånger. Så det är bara på det igen, fast det känns helt hopplöst. Som tur är finns det fler saker att prova innan man kan säga att det inte går!

Just nu gråter jag för att jag vill inte vänta mer :(

känner mig så värdelös

Jag vet precis hur du känner dig! Jag förberede mig mentalt att det kan vara negativit resultat på stickan vilket den va. Först kännde jag att det inte gjorde något, jag va rätt så stark. Men sen under dagen kunde jag inte hålla emot längre. Hela jul helgen och veckan därpå var så deprimerande!! Nee usch. Vet att man ska vara positiv, men efter 2 års försök så klarar man inte det längre. Det är jobbigt för övrigt med. Det känns som att alla väntar på att vi ska ha barn snart och hur ska man förklara allt detta för alla??...
  • Pinglann

Jag tog mina tabletter efter frukosten och försökte ta dom varje dag vid samma tidpunkt. Jag hade inte heller några biverkningar.

HoppasPåEnTill hur länge har ni försökt?? Barn sen innan??

Elifant: jag förstår det med jobbet och gynntider. Jag jobbar så himla olika och brukar kunna få en tid strax innan jobbet på så sätt behöver ingen veta, hade bara blivit stressad ännu mer. Det känns som att man har inga uräkter längre, vad det gäller barn. Vi går helt enkelt ta nya tag och hoppas:)!! Min man kommer hem ikväll lagomt till ägglossnings helgen så vi får jobba på och hoppas. Känns så surt att inte ha tagit någon pergo eller letrozol denna månad :(.

• Pinglann

Elifant: jag har med läst det,men med den turen jag har så lär det definitivt inte hända mig. Ska du med börja med letrozol eller har du pergo kvar till nästa mens?? Jag måste ringa till mottagningen för att få något för pergo har utgått nu.

• Pinglann

Jag har tänkt att testa den krämen innan jag fick hjälp men det blev aldrig av. Annars har jag testat allt naturläkemedel som jag har hört att det ska hjälp, har till och med tagit bisolvon och det har inte hjälp heller. Nu har jag ägglossningsflytningar och lite ryggvärk vilket jag inte brukar ha annars. Så nu kör vi bara på :)!!

• Pinglann

Elifant hade du barn sen innan? Har säkert frågat innan men glömt. Variför ska du söka hjälp utomlands?? Ska ni inte prova IVF???

• Pinglann
    Betrayed skrev 2017-01-16 14:40:37 följande:

Idag var jag hos gyn och fick göra ultraljud för att kolla om pergotime fungerat.

Hon sa att där fanns en jättefin äggblåsa på höger sida och två mindre på vänster.

Jag fick inga order om sexförbud utan snarare tvärtom att vi skulle köra på den här veckan, innebär det att hon kunde se att de två på vänster sida inte skulle bli någonting? Detta är min första gång på pergotime så jag är inte så insatt!

Fick du ingen ovitrelle?? Vilken dag i cyklen var du där?? Du behöver inte vara orolig, det är bara att köra på. Jag hade 3 stora 17,19,20mm och det blev ingen graviditet tyvärr:(.

• Pinglann
    Betrayed skrev 2017-01-17 08:52:29 följande:

Nej jag fick ingen ovitrelle, vad är det?

Idag är jag på cykeldag 14

Kör på idag imorgon och övermorgon för att vara på säkra sidan. Jag fick ovitrelle för att ägget skulle släppa och det skulle bli ägglossning. Dom flesta brukar få det. Jag ska dit igen på mensdag 12eller 13 för att se hur många blåsor jag har. Nu väntar jag på mensen. Hur länge har ni försökt få barn??
  • Pinglann

Vi har ett barn på 6 år, som kom till utan några konstigheter. När hon var 4 år började vi med syskonförsök och nu 2 år senare inget har hänt:/. Tog pergo i november och fick ovitrelle med 3 stora blåsor men inget hände. December var det stängt på mottagningen så jag hade ingen pergo, vi körde på iaf. Har fått nu letrozol utskriven, väntar på mensen som ska komma nästa vecka.

• Pinglann

Elifant?? Hur går det för dig?? Har du fått mens? Gravid??? Jag har tagit en smyg test som var negativt. Jag väntar på min mens som ska komma i dagarna, undrar bara vart rygg ont har tagit vägen? Brukar ha jätte, jätte ont i ryggen innan mens men inte denna gång. Det kommer antar jag, ska inte hoppas på nått mer.

• Pinglann

Näää vad jobbigt :(!! Jag önskar jag kunnde milda till hela din situation. Det med kilon är inte det lättaste. Man får försöka peppa till sig själv. Så jobbigt när gyn säger så med. Jag håller tummarna för dig till på måndag. Jag har testat och negativt var det. Hade typ inga symptomer alls och då trodde jag verkligen det va nått:(! Nu får jag bara invänta mensen och köpa letrozol.

Svar på tråden Pergotime