• Nykär15

Pergotime

Annabola skrev 2017-02-23 19:50:59 följande:
    Ja, skönt att få upp hoppet lite igen!
    För visst för man vul när man tros ha ÄL med letozol? Och man ska helst inte ha sex alls innan dess? Läskigt om man missar med en dag då ju!! Nu utan medicin kan man ju verkligen säkra och mysa iaf varannan dag nån vecka innan.. läbbigt!

Vi fick inte UL förrän vi begärde det, och det var först på 3:e omgången dubbeldos Letrozol. Så har ju inte haft nån koll på hur många ägg som mognat. Men då när vi kollade med VUL så hade jag två mogna den gången. 

Vi har alltid sex från mens och fram över ÄL, sen om VUL skulle visa på fler mogna så skulle vi ev inte få ta Ovtrelle för att lossa om det var mer än 2 ägg mogna sa hon. 

Så ni avstår alltså sex fram till VUL? För dagarna innan ÄL är ju de viktigaste, så jag har aldrig fått rekommendationen att avstå just de. 

• Nykär15
    Annabola skrev 2017-02-24 17:05:43 följande:

Jo så sa hon.. att man ska avstå sex tills hon sett att det är "rätt tid" och då köra som först...? Känns väldigt, att satsa alla sina kort på ett tillfälle?? Eller.. jag vill ju säkra upp arta chanser det bra går..

Låter konstigt. Så gör iaf inte vi
  • Nykär15

Vill ge er lite pepp!! Vi hade paus från hormonstimulering i mars, skulle påbörja ivf den 5/4 så de ville vi skulle vara utan sista cykeln. Åkte utomlands över äl, njöt av livet och att vara utan en massa hormoner. Kom hem och mådde knepigt, testade på äl+9 och visade ett svagt positivt, ökade kommande dagar och fick GRAVID 2-3 på digitalt dagen innan vi skulle påbörjat ivf <3

Så lycklig och har fortfarande svårt ta in det. Vad jag vill säga, ge inte upp!!! Kram på er

• Nykär15
    Pinglann skrev 2017-04-13 21:27:59 följande:

VAAAA???? Är du gravid??? Nämen guuuud så glad jag blir för din skull:) STOOOORT grattis:))!!! Äntligen har någon blivit gravid!!!! Njut av nu och lycka till.

Jag tror att mycket psykiskt spelar roll ju mer man vill desto mer vill det inte. Den sista veckan innan mens blir man knäpp. Tro det eller ej jag har börjar typ prata med mig själv när jag går till och från bilen och tänker på graviditet, är så inne i mina tankar att jag glömmer om jag skakar på huvudet eller säger nått.. usch banne mej, må gud hjälpa oss. Ännu en gång grattis:)

Ja helt ofattbart!!! Vecka 5+2 nu, ska göra VUL om tre veckor. Hoppas så innerligt att allt är bra då <3

Vet hur det är.,,man blir nästan knäpp, men jag var mest avtrubbad och likgiltig det sista, det kommer aldrig att gå typ...

All lycka till nu!!
  • Nykär15
    Annabola skrev 2017-04-15 20:46:24 följande:

Grattis!!! Samma för mig, helt plötsligt bara.. är i vecka 5 nu fattar inget!! Letrozol funkade ju inte på mig sa min BM?!? (Skulle äta det för att halvera min cykel)... Jippie!!!

Mysigt! Då ligger vi rätt lika! Är v 5+4 idag <3
  • Nykär15
    TvåBarnsMamma skrev 2017-04-16 09:32:36 följande:

Vi har fått ett pluss vi också. Fick tag på en karta pergotime, skulle köra i gång med den efter denna månaden men turen var på vår sida. Då jag ej kan ta L.

Grattis!!
  • Nykär15
    Annabola skrev 2017-04-16 22:17:06 följande:

Grattis igen så himla roligt.. vilken röta att vi båda skrivit ett tag i tråden och samma månad prickar rätt!! Plötsligt händer det!

Tror att mycket trots allt har med det psykiska att göra.. senare tiden innan pluset har det varit tumult på jobbet och väldigt mycket fokus där.. ångest och tankar på annat än just bebisverkstad. Inget lätt mönster att bara bryta.. men jag tror nog på att inte "tänka sönder" kan vara en möjlig lösning.. vilket verkligen är lättare sagt än gjort..

I mitt fall tror jag mest på att mitt TSH äntligen var lågt och stabilt, kroppen var redo bli gravid igen :)
  • Nykär15
    Annabola skrev 2017-04-17 08:17:14 följande:

Exakt, så kul!! Jag åt ju Letrozol och börjar nu fundera på "risken" för tvillingar.. måste nog ta det med min BM på inskrivningen..!! Kommer skriva in mig där jag bor inte fortsätta i stan där jag gjorde utredningen..

Tror risken är mindre med Letrozol än med Pergo för tvillingar. Nojjar med över två, hoppas på en :) Nojjar mest då jag plussade så tidigt och fick 2-3 på digitala redan på BIM. Men om ca två veckor är det VUL så då får vi veta :)
Svar på tråden Pergotime