• Annabola

Pergotime

Hej, hoppar in här.. jag och sambon ska på första utredningsbesöket imorgon.. nervöst! Jag hoppas på att få testa pergotime, att det blir första anhalten.. men läste att pergotime inte finns efter nyår?? Va, hjälp! Det har man ju läst så mycket bra om.. (om det nu är det jag kommer få, kanske annat som knasar...)

Tacksam för svar!
    Anna

• Annabola
    Ellifant skrev 2017-01-09 19:27:00 följande:

Vi vet vad som är felet och det är att jag inte har egen ägglossning, min man är kollad och hade bra simmare.

Där är lite steg kvar innan jag behöver söka hjälp utomlands men snällt att du skriver det!

Man behöver tips :)

Jag beställde precis hem pre-seed glidmedel! Kanske kan hjälpa något!

Vad är det? Pre-seed? Länk?
  • Annabola

Hej!!

Nu byter jag samtalsämne lite här.. börjar känna mig lite kluven och halvt panik

Men är det inte vääääldigt många som en utredning leder till ivf?? Är det någon som blir gravid under utredningens gång , alt med den hjälp man får under utredning?? Typ med pergotime eller liknande?? Tycker man mest hör att det inte fungerar vilket jag helst inte vill tro... lyckas många med Pergo/sprutor och allt vad det nu är? Vill bara bli lite hoppfull igen?

Suck..

• Annabola
    Pinglann skrev 2017-01-28 21:02:37 följande:

[quote=77355571][quote-nick]Annabola skrev 2017-01-28 19:53:00 följande:[/quote-nick]

Hej!!

Nu byter jag samtalsämne lite här.. börjar känna mig lite kluven och halvt panik

Men är det inte vääääldigt många som en utredning leder till ivf?? Är det någon som blir gravid under utredningens gång , alt med den hjälp man får under utredning?? Typ med pergotime eller liknande?? Tycker man mest hör att det inte fungerar vilket jag helst inte vill tro... lyckas många med Pergo/sprutor och allt vad det nu är? Vill bara bli lite hoppfull igen?

Suck..

Min gyn sa att man borde lyckad med nån månad. Jag räknar med att jag ska bli gravid snart. Jag har bara använt i månad pergo och fick 3 stora äggblåsor och ovitrelle, konstigt nog blev jag inte gravid. Nu tar jag letrozole och ska på VUL på fredag för att se hur jag har svarat på den medicinen. Min gyn tycker att jag är ung har haft en misfall och har barn så hon tycker inte det borde bli svårt o bli gravid så jag litar på henne. Men jag vill helst det ska bli NU, längtan är enorm.

Förstår det! Hur gick det i fredags?
    Åh min utredning känna så låååång.. ska spola på tors, sen vänta på ÄL i typ 2,5 vecka (lång cykel,brukar ha ÄL dag 29) så vill bara komma framåt i utredningen... få letozol eller något som underlättar längs vägen.. Jaja bara att ge det tid..
  • Annabola
    Pinglann skrev 2017-01-30 19:49:51 följande:

Jag ska dit på fredag då är jag på dag 13, borde ha ägglossning i helgen. Idag hade jag ägglossningflytningar fast med blod, fattar ingenting. Jag förstår att det känns utdraget. Har du inte fått något som ska hjälpa?

Nopp! Inte fått något.. lämnat blodprov och mannen spermaprov. Ska på spolning nu på torsdag.. hoppas sedan att hon efter min beräknade ÄL kan ge några råd... eller helst letozol eller något som kan ge lite hopp! Hua..har du/ni gått igenom alla steg av utredningen?
  • Annabola
    Pinglann skrev 2017-01-31 21:53:14 följande:
    Hur länge har ni försökt?? Jag lämnade med blodprover, sperma prov på mannen och allting såg bra ut. Gyn sa att mina äggleder var i viloläge och behövde livad upp. Antar att det berode på p piller. Hon kollade 2 månader med VUL om jag hade ägglossning och sen fick jag pergo. Fick 3 stora blåsor av dom men det blev ingen graviditet. Nu har jag fått letrozol och ska se på fredag om det lär bli någon ägglossning. Du kommer säkert få något, dom måste säkert gå igenom vissa steg innan dom kan ge ut något.
    Ca 1 år... jag är såå otålig! Detta är ett syskonförsök och med nr 1 gick det på en gång, hann i te reflektera över graviditet.. känns som att det är psykiskt.. har ni barn sedan innan?

Spolade du äggledarna? Hoppas att det kan ge resultat på "naturlig" väg och att jag har ÄL. Använder NC och den bekräftar ÄL med tanke på min temperatur (samt glad gubbe på CB stickor) så jag hoppas det stämmer... vet inte vad det kan vara för fel...?
  • Annabola
    Pinglann skrev 2017-02-01 21:08:20 följande:

Vi försöker med med ett syskon. Vi har ett barn på 6 år som kom till rätt så fort. Nu har vi försökt i 2 år, jobbigt! Jag har med fått utslag på stickor men inget har hänt. Äggblåsorna blir inte så stora för att släppa. Har skippat dom testerna. Jag försår inte heller variför detta inte går. Man tog för givet att man kan typ få barn när som helst. Jag har inte fått mina äggleder spolade.

Nu vill jag bara det ska bli fredag så jag kan göra VUL och se om något har hänt med letrozol

Känns lite som att vi är i samma sits! Spolningen igår gick bra iaf.. det var inget som blockade vad jag förstod.. BM sa bara "allt ser fint ut".. på samma gång glad för det men hade det varit blockerat kanske det hade varit en anledning.. men men nu vill de vänta in min ÄL så att se ser att jag har det.. sen återkoppling på alla provsvar i slutet på feb.. Gud var tid det går.. är övertygad att jag har PCOS och behöver letozol... känns bara som att man ännu en cykel går miste om chansen.. speciellt när cykeln är så himla låååång.. Jaja, nu har jag klagat färdigt

Spännande med VUL idag! Berätta sen!
  • Annabola
    Pinglann skrev 2017-02-03 19:46:17 följande:

Hur känndes spolningen?? Hur lång tid tog det? Det kan kännas lite utdraget men det kommer kännas bättre när du får letrozol:)! Idag hos gyn gick det bra. Hon förstog inte variför jag inte blev gravid förra gången efterssom jag hadde jättefina blåsor. Denna gång hade jag en på 17,5mm hon ville jag skulle köpa ägglossnings tester och när det visar pos ska jag ta ovitrelle sprutan. Hon tycker att jag reagerar jättebra på medicinen och att jag hade jättefina äggleder. Blir jag inte gravid denna gång så skulle jag bli spolad.

Spolningen kändes knappt! Inte värre än en cellprovtagning tycker jag.. tog ett par min bara! Men har man blockerade äggledare så ska det tydligen känns med när de spolar/spolar bort det som blockerat..

Ja be om spolning om det inte funkar denna cykel! Håller såklart tummarna för att det fungerar! Åhh jag vill bara få letozol eller liknande nu så chanserna ökar!! Gyn ställde typiska frågor rörande just PCOS så jag misstänker att det är hennes slutsats kring vår utredning.. Ska kolla vul innan min ÄL om 1,5 vecka.. sen slutsamtal och svar på alla prover runt den 20/2.. skönt att få besked och en plan..
  • Annabola
    Pinglann skrev 2017-02-06 11:26:12 följande:

Variför tror du att du har pacos?? Har du oregelbunden mens?? Du kommer få letrozol snart ska du se, det kommer kännas bättre på nått sätt. Man känner sig lugnare och tror på det mer än någonting annat. Jag tog min ovitrell spruta i lördags men har inga symptomer alls. Förra gången va jag öm i nedre delen av magen eftet typ 40timmar, nu känns det ingenting. Man kan bli då lurad av sin kropp, trodde verkligen jag skulle känna av det. För skojjs skull tog jag grav test imorse BARA för att se om det stämmer att ovitrelle kan ge falsk resultat och det va positiv, fast jag vet att inte stämmer. Nu fick jag även se hur det ska se ut på stickan vid positiv test haha. Vi körde på igår dka göra det ikväll och imorgon med, får se om man pallar onsdag med.

Japp, oregelbunden mens och lååånga cykler, samt att gyn ställt frågor som jag vet rör PCOS (har hu googlat allt för mycket )

Åh, man kan både få sprutor + letozol? Intressant.. eller det är väl individuellt vad de skriver ut för preparat antar jag? Hur funkar sprutorna i kombo med tabletter, för du tar båda?
Svar på tråden Pergotime