• Ellifant

Pergotime

Hej! Jag använder också pregotime och den senaste två gångerna på trippelkur har jag fått fina blåser på över 20mm och därför fått ovitrelle, men tyvärr ingen bebis än!

Så du behöver nog inte vara orolig att det ska bli trillingar! Jag har även läst många trådar på familjeliv där de med flera blåsor ändå har fått ett barn . Lycka till!!

• Ellifant

Det jag har märkt med ovitelle sprutan är man har lite ont mellan Äl och mens ( som mensvärk) och sen när jag har mens har jag väldigt ont! Jag har tre trippelkurer till innan vi gör något annat, så min gyn verkar tro att det ska funka. Jag har samma känsla som dig hoppas det blir ett barn snart, tålamodet är slut!

• Ellifant

Vi är inne på vår åttonde försök med pregotime, de två sista kurera var trippelkurer där jag även fick ovitrelle sprutan och då fick jag Äl. Vi har inga barn sen innan så längtan är super stor!

Jag tycker att det schema lagda sexet är skit jobbigt, man har ju inte den lusten varje gång, sen tycker jag att alla hormoner har tagit mycket på mitt pyske, hormörsväningar delux!

Har ni barn sen innan?

Jag ska till gyn i morgon och hoppas vekligen att där stora fina blåsor igen!

• Ellifant

Det är så konstigt att när det har funkat en gång så borde det ju fungera igen! Har ni gått utredning nu?

Jag har pco så vi vet vad problemet är. Det är inte fören jag börja med trippelkur som hon börja kolla med ul för att se om där var blåsor!

Men första gången hade jag två en på 20 en på 22mm, Andra gången hade jag tre stora på över 20 mm och flera små sa hon, men jag har varken fått sexförbud eller haft uppehåll mellan mina kurer så jag har tagit åtta kurer på rad nu.

Så ska bli spännande att se i morgon!

När har du bim? Ska hålla tummarna för dig

• Ellifant

Pinglann - spännande med bim på julafton! Det kan bli den bästa julklappen någonsin. Tråkigt att det ska vara så svårt att få hjälp när man har barnen sen innan, men skönt att ni har fått det!

Jag var hos gyn i dag och hade två, en på 16 och en på 18. Hon tyckte att de var lite små så de ska få några extra dagar på sig innan jag tar ovitrelle sprutan! FIck även krämen Crinone! Så vi får se om det hjälper!!

• Ellifant

Det är en gulkroppshormon som ska hjälpa ägget att fastna! Så fatta jag det som, har inte vågat googla det för så fort man gör det så få man upp massa hemska symtom. (Brukar vara så när man googlar på saker )

Ja jag tror att man vill ha dom på 20 mm, jag är var på dag 16 och föra gången tog jag sprutan på dag 18 så på lördag tar jag den!

Det är sjukt hur mycket man tänker på det! Och att smygtesta är med sjukt svårt att låta bli!

• Ellifant

Det känns ju positivitet att du har ägglossning smärta, jag kan inte säga att jag har haft det!

Det går åt lite gravtest här hemma med, haha

Men det sista som lämnar en är verkligen hoppet, sen när jag inser att man inte är gravid såg gråter jag floder, och så bärjar man om och hoppas på nästa månad! Frågar mig hela tiden hur länge orkar man detta!

• Ellifant

Usch det är jobbigt, men skönt ändå att andra har samma tankar. Tänker ofta att lämnar min man mig så kan han få barn med detsamma med nästa tjej.

Men jag har tur för min man är väldigt förstående och stöttande, utan det hade jag gått under! Att bli gravid är det ända jag tänker och pratar om.

Du måste skriva sen om det blir någon bebis! :)

• Ellifant

Hej! Det är ju ett jävla skit!

Jag hade bim igår och negativt test så jag bara gråter och gråter så fort jag tänker på det! Trodde verkligen att denna gången var jag gravid hade alla symtom. Nu väntar jag på mensen, läste att det kan vara sen när man har tagit progesteron. På tisdag har jag en tid för att spola äggledarna men då måste mensen vara över, så får hoppas att den kommer snart. Ska ta Pregotime denna månaden och sen tänker jag fråga efter sprutor, sprutor kan göra att man får lite bättre ägg!

Då får vi köra en ny om gång och hålla tummarna för varandra!

• Ellifant

Har läst att det flesta lyckas med pregotime inom tre gånger. Så det är bara på det igen, fast det känns helt hopplöst. Som tur är finns det fler saker att prova innan man kan säga att det inte går!

Just nu gråter jag för att jag vill inte vänta mer :(

känner mig så värdelös

Svar på tråden Pergotime