Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Rindi skrev 2018-01-15 14:24:42 följande:

Skönt att höra!! Själv ska jag på UL imorgon men har dålig känsla. Har typ slutat må illa sedan knappt en vecka och det är inte likt mig. Likadant i somras vid MA, oroar mig för samma igen Vecka 10+6 idag. Någon som har mått olika illa vid sina grav? Jag har bara erfarenhet från två st och då mådde jag ju hysteriskt illa i 20 v och kräktes och fick medicin.

Säkert bara att din kropp vant sig. Jag är i V.10+3 i dag och mådde bättre under förra veckan men i går drog det förlamande illamåendet igång igen.

Tror det kan gå upp och ner lite. Och när jag väntade sonen mådde jag bara illa några veckor så varje graviditet kan ju skilja sig åt.
  • Milou3
    Rindi skrev 2018-01-16 13:11:20 följande:

Tack!!

Nu kan jag andas ut för denna gång. En sprattlande liten krabat med hjärta som slog fint och armar och ben och två hjärnhalvor som satt där de skulle. Lång var den också. Hon mätte flera ggr och kom fram till v 11+5 (inte 11+0 som jag räknat med enligt ÄL och senaste mens). Imorgon blir det blodprov för NIPT och sen oroa sig för svaret i två veckor.

Men idag ska jag vara glad och lugn!

Och kanske ringa MVC. Har inte bokat tid än för det kändes så onödigt förra gången att gå på inskrivning och sen direkt ner på UL och konstatera att det var över innan det ens börjat typ...

Så härligt!

Hur lång var den lilla sprattlande krabaten då?
  • Milou3
    MammaMia1012 skrev 2018-01-17 05:23:48 följande:

Hej alla ni underbara! Vill bara säga att idag tog jag ett digitalt och jag är gravid <3 såå glad!

Grattis!!
  • Milou3
    Mawie skrev 2018-01-17 18:53:58 följande:

Hade en ådra under inuti foten som svullnade, kände en ilande brännande känsla, var på jobbet så jobbade vidare fick halta lite, hemma sen verkade som ådran spruckit. Och blivit som en inre blödning, är det här en blodpropp, har aldrig hänt förrut.

Är det farligt,!? känner mig super nojig! Någon som vet?

Aldrig hört eller varit med om! Usch :( ring vårdguiden och fråga.
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2018-01-18 08:41:38 följande:

Här har äl varit och vi prickade in den bra. Jag hoppas mycket på januari. Nu är det bara lång väntan.

Hoppas hoppas nu Sanna!! Måste kännas härligt att ni prickade in äl bra :) inte alltid det går ju!
  • Milou3

Hej på er alla!

Jodå, är inne och läser lite då och då men har haft ett par jobbiga veckor bakom mig. Och är väl fortfarande rätt kaosigt.

Är fortfarande gravid, i vecka 12+2 och ska göra kub i morgon. Illamåendet hälsar bara på lite då och då. Typ varannan dag och lite mildare. Magen börjar synas. Ser ut som om jag inte gjort nr2 på en vecka:)

Det jobbiga är att jag inte är 100% säker längre :/

Haft lite ångest från v.8-9, när illamåendet började bli förlamande. Oro för pengar - dålig start med min firma, oro för vår relation - många bråk pga mitt humör OCH hans humör samt att jag verkligen inte ville ha vår hund kvar - vilket sambon ville. Både min mamma och bästa vän slängde ur sig kommentarer som ?orkar du verkligen börja om med sömnlösa nätter och usel ekonomi - din ekonomi är ju redan svajig bla bla, och är du säker på relationen till XXX? mm. Vilket spädde på min ångest och fick mig att börja tvivla på ALLT! Kastade ut sambon och hunden och var bestämd på abort.

Har lugnat mig nu. Känns bättre. Vill ha barnet och sambon - vilket jag velat hela tiden egentligen. Dock inte hunden.

Men nu är sambon för sårad och orolig över min ambivalens. Borde kanske jag med vara ...

Kram på er!

• Milou3

Tack alla fina!

Jag bara vet att vi kommer bli fler som plussar här i tråden snart! Följer er med spänning och kärlek.

Ja dessa gravidhormoner är inte att leka med!!

Kub gick bra i dag. Blev framflyttad några dagar så är i v.13+0.

Även om jag fick låg risk så funderar jag på fostervattenprov. Nipt har vi inte råd med just nu.

Det lutar alltså åt att vi behåller pyret.

Frågade om hon kunde se könet och hon gissade ett kön :) vet ju inte hur säkert sånt är bara i vecka 13+0.

• Milou3
    Flisan41 skrev 2018-01-30 20:17:55 följande:

Varför skulle du inte behålla det? Var inte resultatet bra..? Förstod inte riktigt det du skrev...

Haft lite kris i livet/tankarna/relationen/hormonerna så därför fick jag panik och bokade en aborttid.

Men jag börjar sansa mig nu.
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2018-01-30 21:42:43 följande:

Idag känns allt skit! Fick precis veta att en närstående är gravid, på andra försöket. Såklart glad för hennes skull men samtidigt så avundsjuk. Här sitter jag, försök 19 och med värsta mensblödningen, uppsvälld och deppig. Bläää!

Förstår dig verkligen!

Varit med om samma. Den tjejen är även ekonomiskt oberoende och sa nåt liknande som ?alltså, vi måste verkligen passa ihop för vi blir så lätt gravida ihop?.

Då kände jag avgrundslös avundsjuka och hat!

Även om den tjejen är en superfin tjej.

Så dina känslor är självklart helt naturliga. Kram
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2018-01-31 08:29:15 följande:

Härligt att allt såg bra ut!

Får du göra fvp utan kostnad om kub såg bra ut? Det tror jag inte att man får göra här i gbg i alla fall.

Oj det kanske kostar? Tog för givet att det skulle vara gratis konstigt nog.

Kanske skippar det ändå. Ska prata med min BM!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.