Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

smurfen 11 skrev 2017-12-09 10:17:15 följande:

Jag har svalt min första 4 mg kortison ! Men sååå nojig ! Jag är också känslig och märker av minsta lilla grej.

Så då hade jag mest sannolikt äl i torsdags kväll, och idag på cd 16 första kortison, borde räcka om det nu tar sig. Mina bröst är ömma och det började igår så då är jag rätt säker på att äl var i torsdags, plus smärtorna.

Läste att det är viktigt att ta D vitamin samtidigt, men det gör du väl? Finns liten risk för benskörhet, men vi tar ju så låga doser förstås.

Bra där!!

Ja jag tar extra D och dricker mycket mjölk. Extra kalcium behövs med.

Spännande detta!
  • Milou3
    3hjärtan skrev 2017-12-09 11:44:35 följande:

Vad hjälper den till med? Lättare bli gravid?

Nä men förlänga en för kort lutealfas samt minska risken för mf bla. Sägs även lindra pms :)
  • Milou3
    theLovelyJ skrev 2017-12-09 17:55:25 följande:

Är 36 och har precis fått reda på att jag har ett AMH på 0,29, vilket i princip betyder att jag är nära klimakteriet. Har försökt bli gravid i 2 år och nu fattar man ju varför det aldrig tar sig. En sorg om någon...

Har läst att höga doser Q10 kan öka äggkvaliteten.
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-12-10 06:58:43 följande:

Min mens börjar ta slut. De sista dagarna kommer så lite så det räcker med ett trosskydd. Nästa helg är det dags för ny omgång. Tiden går ju rätt snabbt fram till dess, värre är det mellan äl och bim. Denna gång hoppas jag vi får till det oftare och prickar rätt. Nu har vi försökt i 1.5 år.

Jag tror erat största "problem" är att ni får till det för sällan och för långt från äl så hoppas verkligen ni får till det bättre kommande äl!
  • Milou3
    theLovelyJ skrev 2017-12-10 09:14:33 följande:

Tack för tips! Ska ta upp detta med läkarn på tisdag! Det känns väldigt bråttom att göra allt man kan nu, innan mensen försvinner.

Och oavsett om din läkare kommer fnysa åt Q10, googla själv allt du kan komma åt. Man får nästan agera läkare själv för att komma i mål.
  • Milou3
    smurfen 11 skrev 2017-12-10 11:00:40 följande:

Är det fertilitetsklinik ni ska till? Det som är "bra" är att du är 36, och då brukar det fortfarande finnas ägg med bra kvalitè, även om de kanske är få kvar.Håller med dig Milou, man får vara sin egna läkare, för svenska läkare vågar knappt göra eller säga nåt.

Svalt min andra 4 mg idag, va bara lite småsnuvig igår, men kanske hade varit sån även utan kortison, vem vet...min sambo vaknade däremot upp med ont i halsen. Kan tro att det är han som käkat dom:)

Alla i vår familj har varit och är dunderförkylda utom jag :)

Så prednisolonet kanske sänker immunförsvaret lite lagom mycket bara. Men är glad så länge jag slipper vara sjuk.
  • Milou3
    smurfen 11 skrev 2017-12-11 11:38:59 följande:

Jag kände av lite i halsen senare igår, och lite snuvig. Börjar prednisolon fungera direkt tro? Eller måste man ta det ett tag för att det ska ge effekt?

Jag vet inte. Det fungerar ju direkt mot allergiska reaktioner så det borde ju dämpa ganska omgående.

Fast jag sitter nu här med rosa flytningar så blir mf nr3 för mig. Fan. Skulle tagit Trombylen och inte råkat slängt Lutinus :(
  • Milou3
    3hjärtan skrev 2017-12-11 13:52:51 följande:

Neej hoppas inte mf! Vilken vecka?

V.6 (5+3)

Ingen värk än men rosa flytningar betyder mf i min värld. Så har de andra 2 har börjat så.
  • Milou3
    smurfen 11 skrev 2017-12-11 15:50:03 följande:

Men nej:(, det behöver det inte betyda, jag håller alla tummar det inte blir så, slemhinnor är ju väldigt sköra i början, så de blöder lätt ju.

Fast det finns ingen anledning till att det plötsligt skulle bli rosa flytningar. Har inte vågat haft sex än liksom.

Inte mått illa i dag och ena bröstet är inte lika ömt heller.

Det blir som det blir : / men min känsla är inte bra tyvärr.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.