Inlägg från: mammsen79 |Visa alla inlägg
  • mammsen79

38+ och försöker bli gravid.

miachr78 skrev 2017-11-09 10:41:41 följande:

Efter att ha försökt i över 2 år och när man börjar acceptera att det inte blir något mer barn så tar det sig. :) 39år om en vecka och plussade igår.

Stort grattis. Använde du ägglossningsstickor?
  • mammsen79

Hej tjejer har inte varit inne på ett tag för inloggningen har krånglat men nu är jag här i gen och jag har nu äntligen fått tid till gyn 1/12 då jag upptäckt att jag inte får någon Lh ökning på ägglossningsstickor så troligen har jag ingen ägglossning, så konstigt för har regelbunden mens men misstänker pcos. Men jag o min karl fick tid tillsammans för utredning då jag har trauma bakom mig när jag låg inne pga livmoderinfektion så vi förlorade vårat första gemensamma barn. Detta är snart 2 år sedan och året efter blir jag gravid igen men inget foster fanns ( helt sjukt) så då blev det ett medicinskt abort då kroppen trodde den var gravid, så längtan efter en bebis är enorm.Tiden går och om 1 månad blir jag 38 år. Någon av er som med inte har ägglossning men ändå har mens?

• mammsen79
    Zora skrev 2017-11-09 19:28:03 följande:

Grattis!

Grattis!
    mammsen79 skrev 2017-11-10 08:00:08 följande:

Hej tjejer har inte varit inne på ett tag för inloggningen har krånglat men nu är jag här i gen och jag har nu äntligen fått tid till gyn 1/12 då jag upptäckt att jag inte får någon Lh ökning på ägglossningsstickor så troligen har jag ingen ägglossning, så konstigt för har regelbunden mens men misstänker pcos. Men jag o min karl fick tid tillsammans för utredning då jag har trauma bakom mig när jag låg inne pga livmoderinfektion så vi förlorade vårat första gemensamma barn. Detta är snart 2 år sedan och året efter blir jag gravid igen men inget foster fanns ( helt sjukt) så då blev det ett medicinskt abort då kroppen trodde den var gravid, så längtan efter en bebis är enorm.Tiden går och om 1 månad blir jag 38 år. Någon av er som med inte har ägglossning men ändå har mens?

Det känns så uppenbart att jag ingen ägglossning har för då hade jag ju varit gravid nu? Jag har testat någon dag två gånger. Jag har en menscykel på 25-26 dagar.
  • mammsen79
    Mawie skrev 2017-12-02 09:58:58 följande:

Fick negativt på gravtesten, så det är nog krämen som spökar:(

Jag använder med krämen men den hjälper mig mot stickningar i brösten när jag har pms. Hur mycket smörjer du?
  • mammsen79

Hej har varit ifrån ett tag härifrån men nu är jag tillbaka, fick vänta 3 månader att få komma till gyn så nu äntligen var jag där i fredags och ska äntligen börja med parutredning, fick börja med att ta blodprov på Lh- hormon och sköldkörteln. Jag har ju upptäckt att jag inte får utslag på Lh hormon på stickorna men har regelbunden mens 25 dagars cykel, är det någon här som varit med om att ni ingen ägglossning har men ändå mens? Eller har någon erfarenhet av parutredning?

• mammsen79
    Too tiki skrev 2017-12-03 09:06:27 följande:

Har inget svar på dina frågor, men undrar om LH provet visade att du ingen ÄL haft, trots regelbunden mens?

Jag har inte fått svar på proverna ännu. Men jag frågade det här om mensen och hormoner och östrogen och progestereon har jag i kroppen eftersom jag har mens fick jag till svars.
  • mammsen79
    Too tiki skrev 2017-12-03 10:59:55 följande:

OK. Hoppas att proverna visar att du har bra LH värden!

Anledningen till varför jag undrade, var att jag inte fick utslag på testerna förra månaden och då vet jag att jag ingen ÄL hade för tempen gick aldrig upp och mensen blev också väldigt sen. Denna månad fick jag ju heller inte utslag på testerna men tempen säger att jag haft ÄL så jag tror att jag ev. missade LH toppen.

Har ju alltid fått fullt utslag på testerna tidigare, fast då har jag använt billiga testers ÄL stickor och CB digital och de sista månaderna monitor. Nu har billiga tester bytt märke så de två sista månaderna har jag använt testlagrets och förr månaden använde jag också monitorn men denna enbart testlagrets. Vad använder du för tester? Tänker att testlagrets kanske är lite okänsliga för jag är ganska säker på att jag haft ÄL nu...

Jag använt cleaurblue med dubbla indikationer mäter östrogen och Lh hormon så är ganska säker på att jag ingen ägglossning har.
  • mammsen79

Var hos gyn i dag o allt såg bra ut har 6 äggblåsor på ena äggstocken och 7 på andra. Förstod inte det där riktigt. Men frågan är ju om jag släpper några ägg? Mina prover såg bra ut, Sköldkörteln ämnesomsättningen. Ska göra prov den 18/12 se om jag haft ägglossning. Inväntar remiss som sambon ska få för att kolla upp sig med.suck vilken evig väntan det är, men jag tänkte börja med ägglossningsstickor i morgon som bara mäter Lh hormon. Någon annan som med använder sådana tester eller som kan svara om det här med äggblåsor så många? Har nyligen haft mens.

• mammsen79
    Too tiki skrev 2017-12-13 16:03:10 följande:

Har parat med kliniken nu och och de kommer köra det korta protokollet på mig. Dels pga att jag nyligen ätit pergo, men också för att deras erfarenhet är att det brukar fungerar bättre för oss äldre, även om det för vissa fungerar bättre med det lång protokollet.

Jag ska ta Menopur, något som de också menar på funkar bättre för äldre och det ska jag börja med i början av menscykeln. Skulle resultatet inte bli bra med det korta, då övergår vi till det lång månaden efter.

Känns bra att börja med det korta för min kropp brukar ju reagera negativt på stimulering.

Meeen det bästa av allt, jag får starta direkt nu när min mens kommer igång

Hade sån tur att jag nyligen tagit nya prover på sköldkörteln mm och de såg bra ut så vi kan börja direkt

Så på fredag åker vi till Danmark. Måste sjukskriva mig för vi en massa deadlines som ska bli klara före jul och ingen på jobbet vet om att vi försöker få barn.... Men vad fan, det skiter jag i, kan inte förlora en enda dag till, detta är viktigare än allt just nu

Har du tagit prover på hormonerna? är själv med om utredning nu och har tydligen lågt östrogen låg på 49 säger ju inte mig något. Men de såg många äggblåsor på båda äggstockarna och jag får inte utslag på Lh hormon. På måndag ska jag ta blodprov progestereon så ser dem om jag har haft ägglossning. Kan jag ha pcos tro?
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.