Hemflyttad skrev 2017-10-25 08:34:39 följande:
Skulle tro att du missar stegringen om du har andra tecken på ÄL och hyfsat normallång cykel i övrigt. Jag kan lätt missa stegringen om jag inte testar minst två gånger om dagen. Clearblue digital funkar inte så bra för mig numera, kan absolut inte testa bara en gång om dagen med morgonurin. Testlagret funkar bra, jag testar oftare när jag ser att det börjar bli starkare. Har haft konstaterad ÄL även om strecket inte blir starkare än kontrollstrecket, har man mycket kort stegring kan det nästan vara omöjligt att tajma in så man testar vid precis rätt tillfälle.Jag hade också tänkt ett år... Och nu till och med nästa sommar. Håller med om att det blir mycket pengar, men tycker det värsta är energin som går till det hela. Tid och energi som hade kunnat läggas på annat, jag skulle till exempel egentligen behöva lägga mycket fokus på min arbetssituation som jag inte är helt nöjd med. I stället så rullar det bara på där medan jag fokuserar på att försöka få bebis. Måtte det vara värt det i slutändan ...
Hoppas ni får till det lagom till ÄL! Man får inte sluta hoppas
Tack för svaret, jag har en cykel på 25-26 dagar och började med ägglossningstickor dag 8 o då var jag ej fertil men på dag 9 blev det en blinkande smiley o så har det varit tills dag 14 o nu är stickorna slut. Så bara vänta och se till mens den 5/11.