Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Milou3 skrev 2017-11-07 19:40:13 följande:

Har du läst igenom hela denna tråd nångång? Tänkte på att vi faktiskt varit med sen början nästan :) och du får ju verkligen vara med om en solskenshistoria! Vad spännande Nykär15! Snart är bebis hos er. Har ni tagit reda på könet?

Just nu känns en graviditet så himla långt bort. Försöker peppa mig själv då och då men det börjar bli lite jobbigt detta. Försökt i 1 år och snart 2 månader :(

Ja galet är det och visst har jag läst hela tråden! Vi började försöka för 1 år och 11 månader sen...tänk om man då vetat att det skulle ta två år och vad för elände man skulle möta på vägen...

Vi vet inte könet, så väldigt nyfikna nu! Testar TENS här nu, tänkt ha den som smärtlindring på väg in om det blir vanlig förlossning...på måndag får vi veta hur det blir...

Förstår det är svårt hålla motivationen uppe, vet exakt. Men ge inte upp, det kommer gå! Jag tror på er!!
  • Nykär15
    Charlieellerså skrev 2017-11-07 20:34:04 följande:

Jag har också följt dig och andra nykär15 då jag försökte få till min trea. Då under ett annat namn. Det är så roligt att se hur bra det gått och att du snart har bebis att snusa.

Känns ofattbart o fantastiskt men är orolig in i det sista...väldigt lång och psykiskt påfrestande graviditet.
    Anonym (Sanna) skrev 2017-11-07 22:12:14 följande:

Nykär: hoppas ni får vänta på lillen. Snart dags, tokigt vad tiden går. Soännande!

Den har till på måndag på sig att vända om :)
    Zora skrev 2017-11-07 22:16:57 följande:

Spännande att det är nära nu!!! Jag har haft två barn i säte. Första var tillväxthämmad så henne fick vi inte göra vändningsförsök med, hon var för liten tyckte dom så det blev snitt. Andra gjorde vi vändningsförsök med, men hon satt fast. Gick inte att rubba. Så blev snitt igen.

Håller tummarna att din lilla vänder sig :)

Min första satt i säte och hade fixerat sig, gick inte vända...nåt av det värsta jag gjort, så har liten inte vänt själv så kommer jag inte göra vändningsförsök, isf får det bli snitt... Har till på måndag på sig :)
  • Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-11-08 14:06:22 följande:

Åh, nu är det verkligen snart dags. Nästa månad.

Varför går gränsen vid nästa fredag för bebisen att vända sig? Sista kontrollen då?

Den har till måndag, bm hade bokat tid för koll då. De sätter en sista dag för att hinna boka vändningsförsök/tid för snitt eftersom det isf ska läggas före BF. Så man vill inte vänta och se ifall det isf drar igång.
  • Nykär15
    DragonWoman skrev 2017-11-09 09:44:22 följande:

Uppdatering. Vi fortsätter som par och jobbar på mycket för att lösa problem mm och bebisverkstan fortsätter precis haft ägglossning så nu nedräkning igen

Skönt att höra! Känns det bra för dig och att du kommer kunna lita på honom?
  • Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-11-09 21:06:05 följande:

Men vad bra! Hoppas allt löser sig och att han skärper sig rejält framöver.OK, vad spännande. Så om hen inte vänder sig så får du snart ett exakt datum?Grattis! Lycka till.

Ja ligger liten i säte på måndag med så kommer en tid för snitt att bokas...den kommer vi däremot hålla för oss själva, så tråkigt att inte ha någon överraskning i det hela. Det är det jag tycker är mest trist med planerat snitt. Så med dottern är jag glad att det drog igång en vecka innan...det vill hag dock inte nu när vi har längre att åka och vill INTE få en sätesförlossning i bilen! En vanlig hade hag nog kunnat ta, men så mycket risker med säte...

Vi får se, liten kanske har vänt sig :) har typ aldrig kunnat avgöra läget, tycker det känns som tre huvuden och armar o ben överallt :) så hade ju inte koll på att den låg fel nu vid ul heller....
  • Nykär15

[quote=78182316][quote-nick]Hemflyttad skrev 2017-11-11 14:00:20 följande:[/quote-nick][/quote]

Men vad spännande! Vad fort din äl-spruta går ut, min visade fortfarande på äl+10, så kunde se helt blankt först på äl+11/12. Men plussade aldrig när jag tog nån så kunde inte se ökning igen på mina test.

Håller tummar o tår!

• Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-11-12 10:19:43 följande:

Just det, jag har inte testat idag för jag vågar inte. Svårt att förklara, men jag får ångest av tanken på att se ännu fler streck som blir svagare och svagare. Känns som att jag knappt gjort annat det här året. Så nu tänker jag att jag gör ett digitalt test på onsdag på ÄL+14. Men det skulle inte förvåna mig om jag testar tidigare ändå, jag håller er uppdaterade.

Tack så jättemycket för tumhållningarna!!

Förstår dig men är så nyyyyyfiken! Låt dagarna gå fort :)
  • Nykär15

Här har liten vänt sig rätt, hoppas hen stannar där nu!

Så nyfiken inför i morgon Hemflyttad, hoppas hoppas!!

• Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-11-15 08:49:46 följande:

God morgon! Nu har jag testat och jag känner mig fortfarande tveksam. Fick "gravid 1-2 veckor" på Clearblue, gjorde även ett till test med Testlagret och det är ju starkare än i lördags men tycker absolut att det borde vara starkare idag på ÄL+14. Hade gärna fått 2-3 veckor, då hade jag känt mig lugnare. Dessutom tycker jag att jag hade mer "symptom" i förrgår än igår.

Samtidigt så finns det ju fortfarande hopp och jag får försöka tänka positivt. Kanske ta ett till digitalt i helgen.

Någon som har bilder på test från ÄL+14 att dela med sig av? Eller som har testat med digitalt med veckoindikator ungefär samma tid?

Men åhhh grattis! Det är ju helt normalt att få både 1-2 och 2-3 runt BIM, beror ju helt på när ägget fäste! Tjoho vad kul! 

Ska se om jag hittar bild på mina tester från denna gången, men plussade ju tidigt redan på ÄL+9 så jag fick rätt starka relativt fort sen. Men jag testar däremot aldrig på första morgonurinet. Jag kissar på morgonen, väntar en timme och testar sen. Om du kissar nu och testar med testlagrets sticka, hur ser det ut då?
    Milou3 skrev 2017-11-15 09:06:09 följande:
    Jaaaaa!!!! Hurra vad roligt!! Såå värd :)

Jag minns att Nykär15 inte fick gravid 2-3 förrän flera dagar efter bim! Jag tycker det ser helt normalt ut!

Du gör allt du kan så det enda du kan göra är att försöka tänka positivt!

Stor kram!
    Jo jag fick 2-3 på BIM, så det måste vara någon annan du tänker på. Fick aldrig 1-2 på denna graviditet, faktiskt inte fått det nån gång när jag tänker efter. Ofta haft starka test tidigt de gånger jag vart gravid utom vid först missfallet, men då gjorde jag digitalt först nån vecka efter BIM och fick då EJ GRAVID, så hormonet var redan på väg bort och jag började blöda två dagar efter det. 
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.