38+ och försöker bli gravid.
Grattis! Så vacker!
Grattis! Så vacker!
Hur många mf har ni haft på raken?
Haha bakis som ett ägg och lite rastlös tog jag ändå ett test i för en stund sen. Såg ju inget såklart men nu när det torkat skymtar jag nåt tror jag. Fast det blir nog så när de torkat kom jag på sen.
Tack Smurfen :) Jadu, hade också önskat att man kunde backat bandet 10 år för då tror jag inte att jag hade haft dessa problem som jag har nu. Blir bara så less på att det inte vill ta sig men just nu hoppas jag bara att jag överhuvudtaget får mens igen och inte har kommit in i klimakteriet och allt är för sent, bläää.
Var i cykeln ligger du nu?
Fint att höra ifrån dig Kanske hoppade kroppen bara över äl denna månaden, det gör den ju titt som tätt även när man är ung, så tror inte du är i klimakteriet än eftersom förra cykeln var så fin.
Hur var det, hade ni planer på IVF i höst?
Tack Nykär för pepp, hoppas verkligen du har rätt :)
Hur går det för dig nu, hur långt har du kvar?
Jo, planen var ju att vi skulle starta upp IVF nu till hösten men vi har pratat lite fram och tillbaks och ville först försöka med Pergo igen några månader. Nu tog jag ju pergo denna månad men som det ser ut än så länge verkar inte det ha fungerat så vi ska väl ge det två månader till. Vet dock inte om jag vågar ta Pergo igen iom att jag antingen fick ÄL cd 10 denna månad eller inte alls. Provar kanske RR istället men måste nog börja senare än vad som är normalt för sist jag tog RR fick jag ju ÄL väldigt tidigt. När började du med RR nu när du blev gravid? Har för mig att du inte börja direkt men minns kanske fel för det var ju ett tag sedan nu :)
Jag är i v 30+2 så det närmar sig :)
Jag tog RR från CD5 denna gången jag blev gravid, och bara en om dagen. Slutade dagen innan jag fick fast gubbe på digitalt äl-test.
Ibland kan det vara så vid stimulering att ägget låter sig dröja eller att man behöver hjälp för att få det släppa, med ex Ovitrelle-spruta. Men då övervakar man ju äggets utveckling med UL. Nu när du bor i Gbg kan du ju gå till kliniken jag gick hos? Då kan du få göra UL i stimuleringen (kostar 1000 kr tror jag) och sen få utskrivet en spruta. Blir ju en lite mer light version innan man går på IVF, men då får man en uppfattning om hur äggen faktiskt utvecklas vid stimuleringen, det tyckte jag var skönt att se.
Så härligt, inte alls långt kvar nu då :)
Då testar jag RR från cd 5 månaden som kommer och tar bara en tablett om dagen och inte två som jag gjorde sist. Funkar inte det, då åker jag gärna till kliniken du varit till för att se om jag har svårt för att släppa ägg helt plötsligt. Vad hette kliniken du gick på?
Har en jäkla molvärk nu så jag funderar på om ägget kanske håller på att släppa nu för jag missade att kolla monitorn för två dgr sedan då jag gav upp. Kan ju alltid hoppas och skulle det vara så för vi lyckades täcka upp igår :)
Tack så mycket Nykär :) Ska ringa Sokolova redan imorgon och boka tid så får vi se vad de säger.
Ler när jag tänker på att ni blev gravida precis samma månad som ni skulle påbörja äggplock, så glad för er skull :)
En fråga här inne ni som är 38+ efter hur långt tid blev ni gravida på vanlig sätt ??
har ni ätit nåt tillskott när ni provade bli gravida??
Dom hade bara en läkare på plats som hade fullt upp på förlossningen :( får åka till gynakuten imorgon bitti.
Slutat blöda nu men känslan är verkligen inte bra.
Vad har ni för erfarenheter? Jag har bara fått MA och då kom ju inget blod, utan fick ta cytotec för att få ut fostret.