Inlägg från: Trullis82 |Visa alla inlägg
  • Trullis82

38+ och försöker bli gravid.

mammsen79 skrev 2018-06-21 23:23:48 följande:

Blev lite fel där, min sambo tycker att han är för gammal för att bli pappa. Jag sagt att han är inte det utan det är jag som börjar bli för gammal och ska vi ha barn så är det nu som gäller o inte vänta ett år även om vi får det. Vi kan få hjälp tills jag är 40 år. Jag har ju två tjejer sedan tidigare förhållande som är 16 och 12 år. Tack för alla svar jag får det värmer då man försökt länge och haft otur med som missfall och ofostrig graviditet suck såklart man är rädd att misslyckas

Hahahahaha, lite roligt att höra hur alla tycker.

Min man är 50 o vi försöker med en tredje.

Lycka till
  • Trullis82

Hej på er!

Då jag själv e så osäker på att jag verkligen skulle vara gravid så gjorde jag inget CB test utan det fick bli ett RFSU early.

Som såklart var negativt.

Har ingen vetskap om dessa test men tänker att vore jag gravid borde det i alla fall blivit ett svagt streck eller tänker jag helt fel?

Någon som har vetskap om detta test?

• Trullis82
    Anonym (Lillgrodan) skrev 2018-06-29 11:07:26 följande:

Ja nästa månad börjar jag dag 5 tänkte jag. Då ska jag vara ute i god tid.

Det kan helt klart vara förklaringen till varför vi har missat innan. Jag har ju fokuserat på dag 11-13 tidigare månader. Vi har bara provat två månader så det här är tredje månaden vi försöker.

Jag tänkte boka in besök i augusti så jag hinner testa den här månaden och nästa med äl stickor. Då har jag bättre koll själv också.

Ska läsa på om PCOS.

Hittade ytterligare text från clearblue nu och där står det faktiskt att om jag får en fast glad gubbe på testet så är det LH stegringen. Blinkande glad gubbe är östrogenstegringen. Hoppas nu inte ägglossningen är slut under dagen så vi inte hinner i eftermiddag. Men så fort hoppas jag inte det går. Helst skulle jag väl haft mys igår också. Men då var han inte hemma. Så han ska vara glad om han hinner komma innanför dörren idag innan jag slänger mig över honom :D :D

Det där med att äl test funkar knasigt vid pco/pcos är inte vetenskapligt bevisat utan bara taget från olika patienter. På mig fungerar både äl test o graviditetstest kanon. Dock kör jag inte med något annat än CB:s test.

Alla andra är skit.... nu har jag kört med olika. Förra månaden körde jag med två olika. Ett early från annat märke o CB veckoindikator.

Early var negativt o CB gravid 2-3 veckor.

Så köp CB....
  • Trullis82
    Anonym (Lillgrodan) skrev 2018-06-29 16:17:13 följande:

Jag läste om PCOS och jag har inte haft några tecken på att jag skulle ha det. Men ska kolla det under sommaren.

Jag tog CB veckoindikator för 8 dagar sen när jag hade BIM. Då stod det inte gravid. Det borde den ha känt då. Så jag utgår från att ägglossningen är idag.

Jag har kollat in spöktråden innan jag köpte mitt första gravtest och bestämde då att CB var det enda för mig så jag slipper fundera.

Nu funderar jag ju iaf för jag tycker fortfarande att det är skumt med så tidig ägglossning. Men det lär ju visa sig BIM den här månaden om inte annat :)

Eller så e din cykel annorlunda denna månad.... min har varit jätte jämn o bra hela tiden.

Jag har två fina flickor födda 2004 & 2010 som blivit till normalt utan krångel. Men nu när vi ville ha en till så gick det plötsligt inte.

Då visar det sig att jag har pco o får varken egna ägg o inte heller ägglossning.

Så antingen är det vara helt enkelt att vi lyckats pricka in de gångerna med mina andra flickor så jag har äl själv några ggr per år el så e det något som har kommit nu...

Men som sagt, CB går verkligen att lita på. Det har till o med jag använt när jag fått medicinsk hjälp o det har alltid stämt överens

Lycka till nu o glad sommar
  • Trullis82

Ja, absolut. Det e lång tid mellan 2004 & 2010 oxå. Dom har räknat mig som först föderska andra gången.

Men jag har tagit alla prov man kan ta gjort alla undersökningar som går o en min gyn läkare finns det inga problem att bli gravid.

Förens man gjorde VUL o såg att jag har pco.

Det blir lite mer komplicerat då man inte vet hur min pco är då den är olik någon annans.

Allas är olik någon annan. Så man kan inte säga att såhär ser det ut om du har pcos/pco.

Nu gör jag VUL minst 2 gånger i veckan för att ha koll på min cykel....

• Trullis82

Men vet ju som sagt inte om mitt kommit igång som det ska sen mitt MF så jag ska testa först 8/7 om mensen inte dykt upp.

Jobbigt att hålla sig men betydligt jobbigare o få negativa svar hela tiden

• Trullis82

Hej kära ni!

Nu har jag en fråga som kan kännas helt galen för vissa o andra inte men svara gärna ändå.....

Min man o jag plus barnen är på semester. Min man köpte några öl 3,5% o jag vet inte om jag kan vara gravid. Kan testa först om en vecka.

Kan man dricka ett halvt glas el är det rent av farligt?

Inget måste men blev så himla sugen....

Annars blir det cola med barnen

Tack snälla ni på förhand

• Trullis82
    Anonym (anonyma jag) skrev 2018-07-03 19:27:43 följande:

Trullis82- Min BM sa att man skulle inte dricka varken alkohol eller koffein (cola) om man kan vara gravid, så jag skulle inte dricka nån av de alternativen iaf !

Finns det inget annat du kan dricka?

Jasså, cola??? Hade ingen aning. Då får det väl bli hemgjort bubbelvatten ????

Tack snälla för svar
  • Trullis82
    Anonym (Sanna) skrev 2018-07-05 18:50:04 följande:

Jag tänker också leva som vanligt innan det visar plus. Jag har i ett år dragit ner på kaffe. Dricker bara på morgon och sedan bara grönt te. Det var en ganska stor uppoffring då jag drack stora mängder innan. Men i mitt fall var ju inte kaffemängden boven. Jag motionerar, sköter kosten, röker inte men tar ett glas vin då och då. Jag har gått ner i vikt (kan främja fertiliteten) men så mycket mer kan jag inte göra. Ett glas vin eller öl innan plus påverkar inget.

Seg väntan på att mensen ska vara över och bebisverkstan börjar igen. Försöker ladda upp men känner mig rätt deppad.

Alltså kosten har jag tänkt på hela livet.....

Missbrukar varken tobak el alkohol. Ett glas öl till maten okej någon gång men kanske max 3 öl på ett år.

MEN kaffe är mitt liv

Har aldrig någonsin slutat el minskat på kaffet under mina andra två graviditeter. Då kan jag säga såhär...... kl 6 går jag upp o sätter på 8 koppar som e slut 12. Då sätter jag på 8 till som e slut 17.

Men jag visste inte att det inte var bra förens denna gång då jag läst mycket mycket mer..... bm sa väl att man inte bör dricka för mycket men jag har aldrig tänkt på hur mycket jag dricker utan tyckt det var okej.....

Så kaffe e väl inte jätte bra i stora mängder men attans så gott
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.