Inlägg från: Trullis82 |Visa alla inlägg
  • Trullis82

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (Sanna) skrev 2018-06-08 12:00:53 följande:

Jag har nog deppat klart och laddar om för äl nästa helg igen. Men det tar ju på krafterna det här. Tycker ju vi prickar in bra men inget händer och det är inte lätt få med mig mannen på ännu fler gånger.

Som tur är vill min man det här lika mycket som mig så det e inget problem. Men själv tycker jag att det ta så mycket på psyket....

Men jag är en krigare..... så vi fortsätter. Nu får vi väl se när min nästa äl blir
  • Trullis82
    Anonym (Sanna) skrev 2018-06-08 17:14:25 följande:

Tycker det är jobbigt nu. Jag har hållit modet upp i flera månader men nu börjar jag tappa suget. Två års försök nu.

Ja, fy tusan så jobbigt. Inte för att suget e bort på mig men jag är inte lika glad o positiv längre. Som person är jag deprimerad o ledsen.känner mig misslyckad...
  • Trullis82

Jag får ju dessutom hjälp med att först få ägg o sedan spruta för att äggen ska släppa. Så inte bara att mysa på o hoppas det tar sig utan första invänta mens. Sedan börja med medicin för att sedan hoppas att det blir ägg så jag kan ta sprutan för att få äl.

• Trullis82
    Anonym (Sanna) skrev 2018-06-08 18:51:55 följande:

Jag har egentligen inte tappat sugen så. Vill ju så bli gravid och få en bebis. Men less hela den här berg- och dalbanan av hopp och förtvivlan. Då är jag ju inte i samma läge som du som måste kolla allt och ta sprutor. Jag hoppas innerligt den hjälpen kommer lesa till en bebis för er. Jag får ju se vad gynläkaren säger sen efter min utredning här framöver. Fertiliteten minskar nog i och med min ålder, märker att äl hoppar lite osv. Hoppas ändå att juni blir vår månad.

Men det e klart att det måste bli nu.... vi kämpar på så sitter vi här snart o är stora om magen o drömmen är inte längre en dröm
  • Trullis82
    Kyllykki skrev 2018-06-08 22:46:37 följande:

Jag håller tummar och tår för att det är er månad nu!

Tack snälla. Ja, jag e redo att börja om på nytt. Hoppas läkaren håller med mig ang detta på tis när jag ska dit. O hoppas nu inte att det är så långt till nästa gång. Att jag får min ordinarie mens de kommande dagarna så jag kan börja med medicinen o sedan att det helst blir ett ägg så jag kan ta sprutan
  • Trullis82

Hej!

Kommer till gyn med vetskap om att han inte ska vara kvar i samma lokaler. Det visste jag sedan länge o han letade ny lokal att driva sin klinik i. Men idag säger han att han inte ska fortsätta alls utan börja jobba på onkologen. Jag bryter ihop totalt o stor gråter.......

Han blir själv tagen av min reaktion o säger sedan men..... jag vill så gärna följa dig tills det blir ett litet knyte så jag tänkte kolla med en kollega om jag bara under dina undersökningar kan få låna utrustning o plats av henne..... alltså fatta on detta går. O han gör det för min skull!

Jag gråter ju då såklart en skvätt till. Denna gång glädjetårar.

Dagens vul visade ju såklart att där inte fanns ett foster men han ser för första gången något runt format i kanalen som han kallade det o funderade på om det var ett utomkveds. Men det brukar inte sitta där säger han sen. Så detta måste ju kollad upp framöver.

Men nu eftersom han slutar denna vecka o det sedan är semester så läggs allt på is. Vad säger du om allt säger han sen... ja inget jag vill men har inget att välja på.

Nu får jag väl helt enkelt försöka på egen hand o hoppas att det går utan medicin. Det har ju funkat 2 ggr uppenbarligen då jag har två fina tjejer.

Så får vi se vad som händer fram över. Nu e det lite ovist kan man säga.... kämpa kämpa

• Trullis82
    Anonym (Sanna) skrev 2018-06-12 14:40:18 följande:

Fint av honom att han vill fortsätta följa dig på resan fastän han slutar. Tråkigt med semesteruppehåll men man kan ju inte göra så mycket när hela landet stannar. Jag hoppas det kommer gå bra nu, oftast kan man ju lättare bli gravid igen om man nyligen varit det. Håller tummarna för det.

Själv tycker jag att det är konstigt att jag inte blivit gravid alls under de här två åren. Verkar som det överlag varit svårt för våra tidigare barn har också tagit tid men inte så här länge. Har ju åldrats också såklart men ändå.

Jag har ju aldrig använt något preventivmedel förens efter mitt yngsta barn då vi sa att vi inte vill ha fler barn. Så då började jag med p-spruta. Nu slutat sen över 2 år. Så mellan 18-28 år har jag inte haft något skydd men ändå har jag ?bara? 2 barn trots oskyddat sex hela tiden. Hade alltså samlag första gången som 18åring.

Så därför gjorde han en extra koll med vul o såg att mina ägg låg som i ett pärlhalsband vilket tyder på pco.

Så med mina andra två har jag bara haft en himla tur.

Men detta fick jag reda på först nu när vi skulle försöka med en tredje för det gick ju inte lika lätt.

Så nu försöker vi på egen hand tills efter semestern så får vi se om vi kan få mera hjälp efter annars.
  • Trullis82
    smurfen 11 skrev 2018-06-13 11:15:05 följande:

Som Kyllyki säger, pcos:are är ofta fertila längre, så det är ju positivt idet hela. Men du har fått eller ska få Letrozol?

Jag har ätit Letrozol tills jag nu blev gravid. Men eftersom min gyn läkare stänger sin klinik så kommer jag ju inte kunna gå på några undersökningar. Vilket gör att jag vet inte när äggen är så stora så jag kan ta sprutan. Jag tar alltså Letrozol för att då ägg, sedan Ovitrelle spruta för att få ägglossning. Så därför sätts allt på is just nu o det känns inget bra. Jag tycker bara att tiden springer iväg i en förskräcklig fart.

Men har inget o välja på utan får acceptera läget
  • Trullis82
    lyckligast80 skrev 2018-06-20 11:50:07 följande:

Hej alla!

Hänger gärna på denna tråden:)

Är 38 år, min sambo 29.

Vi försöker oss på nr 1 tillsammans, men jag har en son på 11 år sen tidigare.

Vi har försökt i 1 år nu, vi har gjort utredning och jag även spolning men det ser bra ut för oss båda och inga fel har hittats.

Nu är vi uppsatta i kö för ivf på Sahlgrenska, men nu lutar det åt att vända oss till privat klinik istället då väntetiden är såååå lång!

Hej o välkommen!

Har du o sambon fått göra en ordentlig undersökning?

Du både blodprover o VUL?

Din sambo ett spermaprov?

Anledningen till att jag frågar är att jag själv har två barn14&8 år som blivit till på normalt sätt utan knasigheter.

Nu ville vi ha en liten till o då blev det genast mycket svårare.

Undersökningarna för oss visar att jag troligen har pco. Jag får inga egna ägg o ingen äl.

Så jag får äta medicin för att då ägg o när ägget är i rätt stl tar jag en spruta.

Tänker om ni verkligen gjort allt innan ni ger er in på ivf?

Ha det gott
  • Trullis82
    lyckligast80 skrev 2018-06-20 13:07:56 följande:

Hej å tack! :)

Jadå vi har tagit blodprover, lämnat spermaprov och spolning. Allt är normalt. Jag har även ätit Letrozole i 4 månader utan resultat. Har ägglossning och regelbunden cykel men vi fick testa det ändå.

Så tror vi gjort allt vi kan:) ? Läkaren har iaf inte sagt att vi ska testa nåt mer så vet inte om vi kan?

Men alla tios mottages tacksamt såklart! : )

Så du har gått flera ggr på VUL så du ser att dina ägg blir så pass stora?

Nja, annars vet jag faktiskt inte. Försök att en månad ha samlag varannan till var tredje dag. Kan vara så att stickor luras o ni missar äl.

Lycka till!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.