Inlägg från: Rosenlarv |Visa alla inlägg
  • Rosenlarv

38+ och försöker bli gravid.

Too tiki skrev 2017-03-08 13:30:21 följande:

Oj så lång tid du fick vänta innan din mens kom tillbaks! Hoppas och håller tummarna för att du snart får äl så ni kan börja om.

Har du kvar gamla pergo, eller har du köpt privat? Jag har några kvar och kommer kanske använda de jag har kvar om det är så att jag inte blir gravid denna månad. Först ska jag iofs ha minst en ostimulerad cykel för jag känner att min kropp behöver det. Men sen vill jag nog prova en månad med pergo igen eftersom det var när jag åt dem som jag blev gravid. Letrozol ska ju vara bättre men det verkar vara lite individuellt då en del svarar bättre på pergo och en del på Letrozol och jag vill inte slösa en enda månad på något som kanske ändå inte fungerar för mig. Nu vet jag inte om jag kan få tag på mer pergo av läkaren i Danmark och får jag inget då måste jag hitta någon tillförlitlig sida på nätet att köpa ifrån istället även om det tar emot att göra det. 

Jag har kvar två dubbeldoser som jag hämtade ut i höstas. Min mens har varit väldigt sparsam och konstig så känner mig så osäker på om jag ska börja i dag, vänta en dag eller börja nästa cykel. Är också orolig för biverkningar då jag har väldigt mycket på jobbet just nu. Hur var det för dig med biverkningar?
  • Rosenlarv
    Too tiki skrev 2017-03-09 12:58:16 följande:

Jag fick inga biverkningar alls av pergon mer än vid ÄL och då molade det på ganska mkt men ingen mer biverkning. Däremot progesteronet som jag tar som vagitorier gör mig illamående, yr och väldigt trött. Så till nästa cykel kommer jag be att få lägre dos eller så går jag över på krämen igen för den funkade bättre på mig.

Iom din sparsamma mens kanske det är bättre att börja nästa cykel för det är ju onödigt att ta om det ändå är något som inte är i balans i din kropp nu. Tänkte på att du bara har två omgångar kvar av pergon för de finns ju inte att få tag på längre.

Tänker precis så att kroppen kanske kan få återhämta sig en månad först. Känns mest naturligt för mig i nuläget.Tänker försöka vid ägglossning ändå. Skulle det inte komma annan tillverkare av klomifen på svenska marknaden?
  • Rosenlarv

Håller på att bli tokig. Hade troligtvis äl måndag eller tisdag förra veckan, glad gubbe på söndagen. I går testade jag (åtminstone enligt mina ögon) svagt positivt på gravidkollens tidiga test. I morse negativt eller åtminstone svagare. Se bild. Gårdagens test är gulnat men strecket syntes inom fem minuter. Så frustrerande! Vad betyder detta? Kemisk graviditet?

• Rosenlarv
    Nykär15 skrev 2017-03-31 08:42:21 följande:

Idag på ÅL+9 har jag fått positivt på Testlagrets test! Helt galet, började darra och gråta...som vi har kämpat! Ber till högre makter att det är vår tur nu och att vi får träffa en liten lagom till Lucia

Åh! Grattis!!!!!
  • Rosenlarv
    Nykär15 skrev 2017-03-31 20:44:46 följande:

Urinen kan ju varit olika koncentrerat, jag ser på båda, men mer på det övre! Testa i morgon igen, är det en frisk graviditet så bor den öka, annars kan det ju absolut varit en kemisk...är själv livrädd att inte se en ökning i morgon...

Kram! Håller tummarna för dig! Har du några symtom?

I morse var det starkare igen och nu testade jag med graviditetskollens vanliga stickor som jag tyckt har varit ursega förut. Osäker på symptom har inte haft ömma bröst vilket jag haft alla andra graviditeter men mått illa lite och tyckt mig ha molvärk. Var helt säker på att jag inte var gravid i går så jag var till och med ute och drack vin! Nu vet jag inte vad jag ska tro!
  • Rosenlarv

Så här såg det ut i morse på graviditetskollens vanliga stickor. Inte kan det väl fortfarande vara rester från Ma i januari efter rejäl mens och äl?
  • Rosenlarv
    Nykär15 skrev 2017-04-01 08:22:53 följande:

Det där är ju positivt!! Tänk inte på vinet igår, det kommer bli bra. Vilken dag är du på?

Bim-3 vågar inte tro på det...
  • Rosenlarv
    Nykär15 skrev 2017-04-01 08:26:10 följande:

Tack, pepp behövs verkligen <3 var så rädd i morse för att testa, började nästan gråta när det tog tid innan nåt syntes, var helt darrig...tog säkert inte lång tid men kändes som en evighet. Men kan nog se en liten ökning, nu syns det enkelt utan att lysa på testet... ÄL+10 idag, längtar tills jag är över BIM, då tar jag sista testet, ett digitalt. Sen är det bara att försöka slappna av o hoppas.

Helt klart positivt! Allt kommer att gå vägen denna gång! Nu när du har fått koll på dina värden!
  • Rosenlarv
    Too tiki skrev 2017-04-01 09:48:24 följande:

Stort GRATTIS till dig också Rosenlarv :D <3 Nu börjar det hända grejer här i tråden, kanske är det en turmånad för oss alla, hoppas, hoppas :)

Tack:) känner att jag har svårt att tro på det eftersom jsg testade positivt i 8 veckor efter mitt ma. Men efter två äl och en jättelång mens kan det väl inte vara rester längre? Det måste väl vara en ny graviditet?
  • Rosenlarv

Testade positivt på cb digitalt nu! Så nu får vi alla hålla tummarna för att jag och Nykär15 får varsin luciabebis!

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.