Inlägg från: wa76 |Visa alla inlägg
  • wa76

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (:)) skrev 2017-01-13 18:46:59 följande:

Fyller 38 i år, har en kronisk sjukdom samt cystor på äggstockarna...och jag plussade nyligen! :)

Grattis! :)

• wa76
    Anonym (Littleprincess) skrev 2017-01-15 00:42:39 följande:

Är på bim -5 nu o försöker hålla mig från att ta ett testa tidigt gravtest!

Inga direkta gravsymtom... pms från hell "bara" värre än vanligt :/

Hur tidigt har ni testat?

Nån här som försöker få till barn nr 4?

Jag börjar testa någon vecka efter ägglossning ibland, har ju plussat på BIM+5 med mista (antar att ägglossningen inträffade tidigare än jag trodde då, så det var kanske ÄL+7 eller ÄL+8 då?). Men försöker att hålla mig till BIM-5 eller så annars.

Köpte ju 500 st testlagrets stickor efter missfallet i november, så behöver inte vara så sparsam, måste ju använda 10-15 st varje månad om jag ska hinna använda alla innan bäst före (oktober 2018). Tänkte att när alla teststickor är slut så slutar vi försöka, hihi. Blir ju 41 om tre månader och är jag 42 och 1/2 när teststickorna är slut  ;P  Blir ju så mycket billigare så än att köpa dyra test månad efter månad som jag gjort förut.

Vi försöker få till barn nr 4 vi med, sedan i våras, men vi har inte haft så bra koll på ÄL, så i efterhand insåg jag att vi missat ägglossning minst 3 gånger och då köpte jag ÄL stickor och även började tempa till slut. Har tappat lite tro på att det kommer hända någonting dock, eftersom det inte blev nåt nu heller (när vi prickat in rätt och haft koll på ÄL)...
  • wa76
    Monchichi skrev 2017-01-15 09:34:10 följande:
    wa76: Tack för mer vitamininfo. Vi äter rätt mycket ägg, men på tok för lite fisk. Svårt komma på fiskmåltider men det är ju förstås en ovana. Vad säger dietisten om lågkolhydratkost?

Tvilling73 och mysmammi: Äsch vad tråkigt!

Nykär: Hur har det gått idag?

Too tiki: Trist med sen postleverans. Har du köpt något nytt test?

Anonym (Littleprincess): Vi försöker med barn nummer 6.

Vi får nog avbryta försöken denna månad. Jag har drabbats av vad jag tror är halsfluss och känner mig riktigt risig. Bad timing! Tror väl knappast att kroppen skulle prioritera att skapa en graviditet om den har fullt upp med att utrota en inflammation.
    Nä men usch! Krya på dig! :(
    När det gäller kolhydrater så tycker jag personligen att äter man mer åt paleo-hållet (mycket grönsaker av alla slag och lite frukt, mycket fisk och ägg, kött, inälvsmat, nötter och inte är rädd för rotfrukter så är det nyttigt - mycket nyttigare än att äta mackor från morgon till kväll! Man an ju lätt få i sig fibrer, vitaminer och mineraler från andra källor än bröd, ris och pasta.  Men däremot så är jag skeptisk mot sådan kosthållning där man enbart käkar ägg och bacon, rött kött med feta såser och där man har någon bit tomat, en sallatsblad eller ett par skivor gurka ibland och är livrädd för t. ex. morötter och frukt :D
  • wa76
    Tvilling73 skrev 2017-01-14 19:14:04 följande:

Som jag anade mensen kom idag

Denna månads cykel 30 dagar...

mysmammi skrev 2017-01-15 09:04:13 följande:

Här dök mensen upp som väntat idag. För sörja lite idag och sedan vänta på nästa chans

Usch vad tråkigt! Jag vet hur det känns, men efter mensen föds ju hoppet igen... Skickar en kram till er båda!

• wa76
    Anonym (Sanna) skrev 2017-01-15 22:06:11 följande:

Jag hoppar in här. Är 39 år och är snart på nionde försöket. Vi försöker på femte barnet.

Jag har precis fått mens och har börjat för första gången med rosenrot. Äter även magnesium, kalcium, d vitamin, omega 3, multivitamin samt tar terracough som ska göra det lättare för simmarna. Hoppas mycket på rosenroten. Vi får väl se hur det går.

Jag har försökt hänga med lite i tråden. Hejsan allihopa!

Välkommen! :)
  • wa76
    Monchichi skrev 2017-01-17 09:10:33 följande:

wa76: Tack!

Usch jag hade streptokocker typ A så det blev penicillin. Yngsta sonen kom hem från skolan med feber och kräktes i natt och sambon känner sig något febrig och halsont så det sätter nog punkt denna cykel. Sjukdomarna rår vi inte på nu. Trist. Och snart är vabruari här.....

Nykär och Too tiki: Hur går det för er? Någon mens?

Anonym (Sanna): Välkommen!

Men usch, vad tråkigt, krya på er allihopa! Får väl hoppas att det var vabruari som kom lite tidigt bara, så att ni är friska sen!
  • wa76
    Nykär15 skrev 2017-01-17 09:19:04 följande:
    Ja mens här...påbörjar tredje omgången Letrozol på torsdag...bara påt igen.
    Så himla trist :(
  • wa76
    Zora skrev 2017-01-18 16:27:32 följande:

Mens här också... Hade bara 10-11 dagars luthealfas den här gången (testade med Äl test och tempar så vet när Äl var) Brukar alltid ha 13-14... suck.. är säkert nåt som är galet :(

Ja, vissa cyklar blir kanske bara så? Hoppas det blir bättre nästa cykel! Jag hade ju också kort lutealfas sist, 11,5-12 dagar kan man säga, mensen kom ju precis efter midnatt, så det räknas kanske inte som 12 hela dagar då.
  • wa76
    mysmammi skrev 2017-01-21 10:16:09 följande:

Hej
    Har inte skrivit på ett tag. Visade sig att min "mens" var ett tidigt missfall så är lite osäker hur babyverkstan funkar nu. Är mitt första missfall så vet inte hur min kropp kommer hantera det. Har i alla fall slutat blöda nu och testet i morse var blankt så då är väl hormonerna ute.
    När kan det vara en ide att börja testa för ägglossning? nåb som vet

Usch vad tråkigt! Hoppas att du får mens snart igen efter missfallet. Var det ett tidigt missfall så borde det inte påverka så mycket. Jag hade (också mitt första) missfall i vecka 10 för några månader sedan och det tog 32 dagar att få mens igen, och då blödde jag ändå mycket, totalt i ca 11 dagar. Jag fick väl ägglossning när det var fortfarande svagt plus på sticka, ca 18 -20 dagar efter missfallet, det tog ett tag för graviditetshormonerna att försvinna. Prova testa runt den tiden du brukar ha ägglossning, några dagar innan.
  • wa76

Vet inte om det blir någonting denna månad :( Vi är totalt sönderstressade, både på jobbet och hemma. Köpte ett hus i veckan, det var sååå jobbigt med budgivning och sedan med att det gick så himla fort, man hinner inte riktigt med. Och nu blir det att sälja huset också, packa, flyttstäda mm.
    Svårt att hitta tid att komma hit och skriva också av den anledning, men jag försöker läsa dagligen och håller tummarna för oss alla! :)

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.