Inlägg från: wa76 |Visa alla inlägg
  • wa76

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (Littleprincess) skrev 2017-02-14 08:19:31 följande:
    Ja livet rusar liksom på :)

Jag kan nog inte hålla mig mer än till söndag!

Hade helst testat nu, men det är så jobbigt att få neg på testet, så jag försöker hålla mig.

Har en del oro just nu, om jag är gravid. Har hänt lite familjeangelägenheter så egentligen hade det varit bra om jag inte var gravid just nu. Men det får lösa sig. Jobbigt med tvådelad känsla.

Hur går det för dig?
    Det är så typiskt att det ska krångla hemma också... Hoppas det ordnar sig! <3

Här går det segt, inget på ÄL- stickor, inga flytningar, tempkurvan går upp och ner, det blir nog ingen ägglossning denna månad.
    MEN, jag har bokat tid till Carl von Linnékliniken, ska dit den 8:e mars :) Kunde säkert ha fått tiden ännu tidigare men jag ville helst ha en kvinnlig läkare ;P
  • wa76
    Anonym (Littleprincess) skrev 2017-02-15 08:57:52 följande:
    Håller tummarna för att du fått en riktigt bra doktor och att besöket går bra!

Hur länge har ni försökt bli gravida?
    bluebird6 skrev 2017-02-14 10:49:10 följande:

Mina blödningar slutade i lördags, i söndags morse var gravtestet negativt. 

Så det gick fort och smidigt efter sista skrapningen.

Nu orka testa för ÄL och ev starta om bebisverkstad...igen. 

Hur gör ni andra som gått vidare efter mf och Mf för att orka? 

mf v 6 aug 2015, mf v 7 jul 2015,

otäck dermoidcysta jan-maj 2016

Gravid igen och sedan Ma okt 2016 och Ma nu i feb. 

Alltså jag ser inte egentligen hur jag vågar prova igen?

Vet att det finns folk som gått igenom massa mf och sedan har det gått bra till slut, men jag är helt knäckt psykiskt. 

Vi har försökt sedan i april, snart ett år. Men vi var inte så noga med att pricka in rätt. Sedan jag fick missfall i november har jag börjat med ÄL stickor. Har nu också tempat de senaste tre månader men det blir inget :(
  • wa76
    Hemflyttad skrev 2017-02-17 10:23:48 följande:

Hej! Jag vill gärna vara med i tråden. Glad Jag fyller 41 i år och hoppas på en liten trea. Har två små barn sedan tidigare som är 3 och 5. Jag har haft fertilitetsproblem tidigare och gjort flera IVF, men mina barn blev till spontant till slut. Blev gravid nu i februari men fick missfall efter en vecka. Nu är blödningen snart slut så det är väl bara att försöka igen ... Försöker se det positivt, alltså att jag fortfarande kan bli gravid. Bara att hoppas på guldägget.

Hade även ett missfall mellan barnen, så detta är mitt andra. Före barnen hade jag även ett utomkvedshavandeskap (efter IVF) och har bara en äggledare.

Om det är något jag har lärt mig under den här resan så är det att strunta i statistiken. Ingenting har gått som jag trodde, på gott och ont.

Jag beklagar missfallen här i tråden, vet att det är tufft, särskilt om man försökt länge och trodde att man äntligen fått chansen. Men jag håller alla tummar för att det ska bli många plus framöver och att de små liven håller sig kvar!

Välkommen!! :) Tråkigt med ditt missfall, vet hur det känns. Jag gick runt i 10 veckor och var så lycklig och hade planerat allt när jag började blöda en vacker morgon... Man blir så knäckt.

Vad kul att vi är så många nu som är i samma sits! Känns så skönt att komma hit och prata med er, vågar ju inte avslöja till någon att vi försöker... Och vet inte om jag skulle orka försöka om jag inte fick komma hit och läsa vad ni skriver och skriva av mig! <3

Och så mycket ni har skrivit, hinner knappt läsa ikapp! :D Hade fullt upp, fotografering av lägenheten idag och visning nästa lördag, hoppas vi säljer innan vi flyttar till vårt nya hus! Tiden springer bara iväg. Jag hinner helt ärligt inte ens vara ledsen över att min ägglossning verkar utebli den här månaden.. ÄL stickorna visar inte positivt... cykeldag nr 17 idag. Mina cykler har ju varit 24-25 dagar senaste halvåret. Väntar på mens och vi kör igen då!

Monchichi, hur mår du? Har du bokat tid till barnmorska än? :)

• wa76
    Monchichi skrev 2017-02-18 12:53:24 följande:

wa76: Tack för att du frågar, det värmer! Som flera sagt tidigare, det är så härligt med ventilationen och stödet här i tråden, och känns bra att kämpa tillsammans när man inte pratar med andra i sin närhet om önska-barn-projektet. Jag vågar inte säga annat än att jag mår bra. Klaga på illamående kan jag inte med när jag vet att alla här inne skulle byta med mig om det gick, så istället önskar jag så innerligt mycket Lycka till er här så att vi kan fortsätta följas åt. Har svårt och vill inte lämna tråden, den har givit mig så mycket stöd.

Har inte bokat tid till bm ännu. Lite säger mig att jag inte vågar än, och resten säger att jag ändå gjort det 4 gånger tidigare så jag vet att det första besöket är bara lite samtal som jag vet det mesta om redan. Funderar dock på om jag måste vara inskriven före fostervattensprov för läste något om att man skulle ha en remiss för det, från just barnmorskan. Sen blir ju besöken roligare när man får lyssna på hjärtljud men det är ju först efter RUL. Jag gissar att jag gått 6 veckor nu så det känns avlägset, även om jag vet att tiden går fort.

Alla tummar till er kämpar här inne!

Hoppas verkligen att du stannar kvar i tråden! :) Jag har för mig att jag bokade tiden direkt efter pluset när jag var gravid med mina barn. Det beror väl lite på om man vill göra KUB eller NIPT eller liknande, då vill man ju boka ganska omgående, för det kan vara flera veckors väntetid. Funderar du på fostervattenprov? Tycker det känns lite otäckt med ökat  missfallsrisk... har du gjort det tidigare?
  • wa76
    Anonym (Littleprincess) skrev 2017-02-19 09:24:18 följande:

Bim +2 och ett positivt gravtest!!! :)))

Fick med mig mannen att testa idag! Så nu är vi typ lyriska och hoppas att allt går vägen nu.

Tror jag köper ett digitalt imorgon bara för att få se det igen, då det samtidigt känns overkligt just nu! :)

Vilka nyheter!! :D  Stort grattis! <3 Vad fint att han var med när du testade!
  • wa76
    Anonym (Littleprincess) skrev 2017-02-19 09:24:18 följande:

Bim +2 och ett positivt gravtest!!! :)))

Fick med mig mannen att testa idag! Så nu är vi typ lyriska och hoppas att allt går vägen nu.

Tror jag köper ett digitalt imorgon bara för att få se det igen, då det samtidigt känns overkligt just nu! :)

Och förresten, tänkte på det här med din hund också nu... :P Han/hon kände nog!! :)
  • wa76
    Monchichi skrev 2017-02-19 10:14:21 följande:

Det här med vitaminer och mineraler och kosttillskott som vi pratat om tidigare. Jag har ju inte ätit något sådant. Däremot har jag ätit LCHF och jag tror att det hjälpt mig. Då har ju jag bakgrunden PCOS iofs som satt stopp för ägglossning, och därför fick vi hjälp att bli gravida med två första barnen (Pergo och Puregonsprutor + Pregnyl) då jag inte kände till LCHF. När jag istället ätit LCHF har vi lyckats med tre spontana graviditeter. Kosten måste ju ha hjälpt mig tänker jag. Jag hade inte egen mens för 10 år sedan. Nu vet jag ju inte om det kan hjälpa till graviditet även om man inte har ägglossningsproblem, men jag tänkte att det kan ju vara ett tips att ta bort vitt mjöl och socker. Jag vet ju man griper efter alla halmstrån i hopp om att uppnå graviditet när man väl bestämt sig. Vid PCO är boven insulinpåslaget som man minskar vid lågkolhydratkost. Kan insulinet ställa till det för flera även om mensen funkar? Jag vet inte, men som sagt, bara ett tips, och det var vad vi gjorde.

Intressant det här med kosten. Jag tror nog att i ditt fall, med PCOS. är det väldigt bra att dra ner på kolhydrater! Speciellt vitt mjöl och socker som ju ingen behöver äta egentligen. Hur strikt LCHF äter du, ingen frukt/bär eller rotfrukter eller är det mer åt stenålder-hållet?
  • wa76
    Nykär15 skrev 2017-02-20 11:02:39 följande:

VUL idag på CD10 efter Bemfola på CD2-7 och hade ett moget ägg på 20 mm på höger sida. På vänster satt två mindre på 14 respektive 15 mm som förmodligen inte hinner mogna tillräckligt. Hon ville ge ägget två dagar till för att säkert lossa med sprutan, så på onsdag kväll ska jag ta Ovitrelle. 

Slemhinnan var treskiktad och 10 mm och sekretet jättebra i slidan. Har märkt det själv, otroliga mängder så det är väldigt halt vid sex. Har ju inte haft så på många år så det märks att det är LH i dessa sprutor mot att det bara är FSH i Letrozol. 

Så på torsdag/fredag bör ägget påbörja sin resa! 

Det låter som allt är som det ska!! Håller tummarna! <3
  • wa76

Nu undrar jag en sak. Har ju tid på Carl von Linnékliniken den 8 mars för fertilitetsutredning, men spelar det någon roll om jag har mens då? Kan det vara så att de inte kan göra någon undersökning med ultraljud då eller att man inte kan ta prover? Någon som vet? Glömde ju att fråga när jag bokade tiden :P

• wa76
    Monchichi skrev 2017-02-19 21:05:22 följande:

wa76: Nån morot och bit sötpotatis har jag ätit ibland. Bär definitivt. Hallon och grädde går alltid ner. Frukt i stort sett inget. Nu sen pluset har jag däremot ätit mer rotfrukter och även ett par kiwi, men inte mer än en per dag. Svårt att veta hur jag ska förhålla mig nu, men jag kommer fortsätta undvika mjöl och socker, men som sagt lägga till lite rotfrukter och c-vitaminrik frukt i samband med järnrik mat. LCHF blir ju mycket grädde och cf (mjölkprodukter) som försvårar järnupptaget, som ju är så viktigt vid graviditet. Senaste två graviditeterna har jag klarat utan järntabletter och det vore ju skönt att slippa nu också, men då vill det ju till att ge kroppen bra chanser till det, och ändå ska jag bli mätt. De graviditeterna har jag givit upp lchf. Nu är jag mer påläst och vill därför inte gå tillbaka till mycket blodsockerhöjande mat. Har du några kommentarer på lchf vid graviditet så lyssnar jag gärna på en dietist!

Cougar79: Vi satsade på varannan-dag-sex från kanske dag 10 och 2 veckor framåt, då jag inte vetat när/om ÄL sker. Senaste cykeln blev det dock inte så då vi var för sjuka för det, men ändå lyckades vi pricka in.

Tycker att din kost låter utmärkt! Det är ju sant att mejeriprodukter hämmar upptaget av järn bl annat, men du verkar ju inte ha problem med järn. Jag brukar däremot ligga riktigt lågt när det gäller Hb och ferritin trots att jag aldrig gillat mjölk och grädde och äter massvis med kött!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.