Too tiki skrev 2017-10-10 13:03:24 följande:
Har också läst att högt östrogen ska vara bra men blev osäker på om det kan bli för högt och störa på ngt vis....Det jag skrev om pergo och RR är att jag enbart fått hög fertilitet på monitorn när jag använt dessa, utan någon form av stimulering har jag gått från låg fertilitet till maximal direkt men alltid haft ÄL. När det står hög fertilitet, då är östrogenet högt, därav tänkte jag att det verkar som jag har väldigt långvarigt högt östrogen denna månad och som jag kan se ingen ÄL. Tänkte att det kanske kunde vara det som ställer till det men har försökt hitta ngt om det på nätet men hittar inget som säger att det skulle vara negativt med östrogen, snarare tvärtom. Hur som helst blir jag inte klok på denna månad och försöker hitta ett svar på varför ÄL troligtvis uteblivit, får fortsätta leta ute på nätet och se om jag hittar ngt :)
Jag drack mkt mindre kaffe när jag blev gravid mot vad jag gör nu. Nu kan jag säkerligen komma upp till 15 koppar en stressig dag, vilket blivit väldigt ofta de senaste månaderna. Skulle det vara så att det påverkar äggets väg till livmodern, då ligger jag nog väldigt pyrt till så det måste jag dra ner på. Hoppas det koffeinfria kaffet kommer snart, för utan kaffe kan jag bara inte vara :)
Min man är för övrigt nästan som jag, så han ska jag också försöka få över på koffeinfritt för, det kan säkert påverka simmarna.
Väntar fortfarande på att mensen kan dyka upp så jag kan börja om men icke!! Detta är den enda månaden som jag hoppas på att mensen ska komma, helt sjukt egentligen så galen man blir :)
Kaffe ska man hålla dig till 1-2 koppar per dag om man planerar eller är gravid, rökningen är ju en extrem bov med som gör det både svårare att bli gravid och behålla en graviditet, ökar risk för prematur-födsel eller tillväxthämning, simmarna blir riktigt sega. Man ska ju undvika nikotinet, så tror inte det är bra med plåster och tuggummi heller eftersom du då ändå får i dig det.
Jag har kört koffeinfritt under hela tiden vi försökt och nu som gravid, kan ta en halv kopp vanligt nån enstaka gång, dricker heller inte Cola som innehåller mycket koffein med. Tycker ICAs koffeinfria är helt ok.
Men ska bli sjukt gott med vanligt kaffe och ett glas rött vin till jul :) saknar det enormt!