Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

EnLitenTrea skrev 2017-09-30 21:21:01 följande:

Och även alla ni andra med MF , MA , fy man tror aldrig man ska kunna gå vidare men på något sätt fortsätter man att kämpa

@Milou låter spännande med testet, kanske tvillingar då ska det tydligen visa plus väldigt tidigt ;)

Jag tror nog dessvärre det är torkstreck : / fick ett megasvagt ( knappt synligt) på babyplan också, men de är tydligen kända för spök läste jag sen.

Har ju ändå absolut inga symptom.
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-09-30 22:56:04 följande:

Har du testat att hålla testlagret mot en lampa? Med negativa tester kan man se ett svagt streck då men inte rosa. Mitt positiva från ÄL+10 syntes jättetydligt och rosa mot lampa.

Får också torkstreck ibland på testlagret och även fått på babyplan. Så där så att det gränsar till inbillning. Kan så klart även vara början på nåt!

Ja jag testade det men det blev inte rosa. Är garanterat inte gravid men den lilla procent hopp man har gör ju att man vill tro. Å andra sidan är äl+7 nästan omöjligt att få positivt på :) ska hålla mig till måndag iaf!
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-10-01 22:10:57 följande:

Jag har varit bortrest i helgen. Tur i oturen för då har jag inte hunnit gräma mig så mycket över månadens miss. Nu är jag istället taggad för nytt försök om några veckor. Då ska vi pricka in alla dagar före, under och en dag efter äl. Jag tror oktober blir vår lyckomånad!

Låter bra :) dags för fler plus i denna tråd nu!
  • Milou3

Kolla vilken fin kurva! Och ändå ett fett minus på stickan i morse. Vilket jag visste. Men det där hoppet som ändå fanns ... blää :( och nej, det är inte för tidigt. Hade jag varit gravid hade jag åtminstone sett ett svagt svagt streck.

• Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-10-02 09:06:06 följande:

Äsch, vad tråkigt. Verkligen fin kurva. Testade du med både testlagret och babyplan? Håller med om att du borde se något, men det finns alltid undantag. Men vänta nu, är du bara ÄL+9?Härligt att du är taggad! Håller tummarna för fina plus i oktober.Njo, jag var lite sugen att göra IVF efter våra misslyckade FET förra hösten. Men min man ville absolut inte. Jag har gjort 7 återföringar där statistiken varit mycket lovande, så det känns osannolikt att det skulle funka nu när oddsen är mycket sämre. Resultaten för IVF är rätt kassa efter man fyllt 40, och det är ju dyrt. Så nej, ingen IVF för oss. Men visst är det surt att man kanske släpper guldägg på fel sida...

Hur är det med dig? Hur ska ni gå vidare?

Ja jag är på äl+9 i dag. Testade bara med testlagret men jag är en sån som får utslag ganska tidigt så jag vet att det borde synts en pyttesvagt skugga om det tagit sig. Bara 2 veckor drygt till nästa äl!

Hur mår du?
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-10-02 10:42:41 följande:

OK, fast med tanke på kurvan så tycker jag inte att du ska förlora hoppet helt än. ÄL+9 är trots allt galet tidigt. Håller tummarna lite till!

Jag mår OK, känns som en dröm att jag var gravid där några dagar. CD11 idag och ÄL kommer nog snart. Lite starkare streck idag och har rätt mycket ÄL-sekret. Än så länge osäker på vilken sida. Men skulle tro fel sida, känns mer där. Om jag ser tillbaka på det senaste året tror jag dessutom att jag får ÄL tidigare på höger ("fel") sida och dessutom mer ÄL-sekret. Konstigt va?

Men visst var det väl så att det kunde snappas upp från den andra sidan ändå? Om du ägglossar från fel sida.

Förstår verkligen känslan av att åka upp bland rosa moln när du såg det svaga plusset och alla härliga mysiga tankar som började spira i kroppen och sen inse att det blev tidigt mf. Usch!! :( från dröm till mardröm. Men vi får inte ge upp!

Förresten, var beställer du q10 från? Tänker göra det nu.

Nu kommer jag låta urfånig här men blev liksom extra besviken denna gång för att jag har känt på mig sedan mf i juni att i oktober blir det jackpot. Rent intuitivt.

Man håller ju på att bli smått galen här av allt analyserande hit å dit.

Tack för tumhållningen men det är helt lönlöst.
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-10-02 11:15:26 följande:

Visst känns det värre vissa månader. För mig var det riktigt jobbigt i juli, vet inte varför men hade en så positiv känsla då. Men ja, det är bara att kämpa vidare. Förstår att du räknar bort den här månaden nu, men jag hoppas ändå. Så länge mensen håller sig borta finns ju en chans.

Jag köper Q10 på iherb, brukar köpa den här se.iherb.com/pr/Jarrow-Formulas-QH-Absorb-Ubiquinol-100-mg-120-Softgels/36529

Tar 3 om dagen, fan vad dyrt det blir. Men inbillar mig att det är en bra investering. Tänker fortsätta med det ett tag till.

Ja, det finns en chans att ägget sugs upp av den andra äggledaren. Men då ska det hända just den månaden när ägget dessutom är av bra kvalitet. Men eftersom chansen finns måste man ju ändå försöka. Finns ju även en chans att man får ett ägg på varje sida, det gjorde jag en gång förra hösten (sågs med UL).

Finns det några biverkningar av q10? Har du märkt någon fysisk eller psykisk skillnad?
  • Milou3

Ja det där är ett mysterium :) de 2 ggr jag blivit gravid senaste året är när jag precis tatuerat mig och när jag fick uvi! Så funderar allvarligt på att slänga in en till gadd lagom till nästa äl ;)

• Milou3
    DragonWoman skrev 2017-10-02 17:24:02 följande:

Hm om det är så att det är lättare att bli gravid när man är sjuk, immunförsvaret är alltså försvagat just då, så innebär det ju nästan att kroppen är fientligt inställd mot ev befruktade ägg annars. Låter ju inte så positivt egentligen...

Och isf innebär det att man även måste planera att bli sjuk vid ägglossning

Ja listan över hinder just nu för att bli gravid börjar nå sin topp känner jag.
  • Milou3
    DragonWoman skrev 2017-10-02 18:38:38 följande:

Alltså.. Ska avvakta nästa måndag och sen verkligen försöka undvika att hitta alla hinder.. Känns som att alla hinder annars skapar ytterligare ett hinder, mental stress. Som i sin tur påverkar tidigare mindre hinder till att bli jättehinder... Ond cirkel

Ja :( just nu känns livet nattsvart här. Börjar mitt nya liv i morgon. Fokus på träning och umgås med fina vänner. Det här besatta efter plusset och leva i cykeldagar tär något enormt! Blir nog en paus igen från FL igen. Även om man givetvis gläds åt andras plus så blir känslan av att det gick ännu en månad utan plus för en själv så förjävla deprimerande. Kram på er!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.