Monchichi skrev 2017-09-05 09:37:45 följande:
Åh, tack för tipset!
När jag tittar på min mage nu undrar jag hur stor den kan bli? Det ser onekligen ut att vara fullt. Imorgon har jag nått den tid då mitt första tvillingpar föddes, så varje dag utöver det blir en seger för mig. Har nytt UL om en vecka, får se om jag kommer dit.
Är rejält svullen också om fötter och ben. Har inte tagit urinprov hos bm mer en en gång för flera månader sedan. Det är väl bl.a. det som kan visa på havandeskapsförgiftning om man har äggvita eller socker? Ska läsa på. Blodtrycket var bra sist iaf.Skönt för dig! Jag upplever inte att jag får extra koller för ålderns skull, utan enbart för att det är tvillingar, men det kanske är en kombination? Minns att du skrev det där om din livmoder. När kan du få göra en sådan undersökning? Det blir ju jobbigt om det blir för sent, bättre att vara förberedd i tid tänker jag.Jobbigt för dig! Hoppas ändå allt ser bra ut!
Vet inte när kollen blir, snart hoppas jag men gissar runt v 30-32.
Har bokat privat TUL med 3D den 28/9, måste se så liten växer och har det bra <3
Ang AMH tyckte jag det var skönt veta, betalade 750 kr tror jag för att ta ALLA prover, AMH, progesteron, LH, Östradiol, TSH, FSH och om det var nåt mer.
Som nån sa, högt AMH betyder inte bättre kvalité, men större chans att det finns några bra kvar i mängden än om man har ett lågt värde. Har man lågt rekommenderar de oftast ivf direkt. Jag hade 2,1 vilket var väldigt bra för min ålder.