Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Nyfiken deluxe nu ju, någon som testat mer? :)

• Nykär15
    Sessan79 skrev 2017-07-16 09:59:29 följande:

Äl +9 idag, toknegativt :(

Tidigt än! Ge inte upp :)
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-07-16 12:52:38 följande:

Det har inte kommit mer men jag tror dessvärre att mensen kommer igång i morgon :(

Testade nyss och kan väl ana nåt svagt men frågan är om inte Testlagret dragit på sig ett spök.

Jag ser det och testlagret ger inte spök! Håller tummarna på starkare i morgon. Syns det bra om du lyser igenom testet?
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-07-17 12:29:06 följande:

Nix, testade nyss med ett PE och ingenting. Så testlagret kan tydligen ge spök :(

Nya tag!

Eller så var det en kemisk graviditet? Har testat ända sen 2007 med testlagret och aldrig sett spök.
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2017-07-19 12:12:48 följande:

Så, nu är enda minnet av denna grav skallebank från helvetet och sparsamma blödningar. 

Allt gick iaf bra igår. Fruktansvärt jobbigt men nu är det gjort..

Läkaren ska skriva ut Lutinus istället för Crinone, tyckte jag skulle utöka med fragmin och sedan skulle han titta på det där med prednisolon.

Han sa själv att det var länge sedan han sysslade med infertilitet, men det går alltid att fråga någon tyckte han. Så han ska kolla upp medicinering på sin ände och så ska jag ringa när vi får plus igen. Har ju trombyl och prog över sedan tidigare. 

Får se om vi vågar oss på att försöka igen och när..

De andra ggr har vi ju låtit det gå några månader emellan våra ihärdiga försök. Och det har ändå gått åt skogen.. 

Kanske skulle chansa direkt om blödningarna slutat i rimlig tid.  

Beklagar verkligen :( så tråkigt. Men skönt läkaren är positiv att hjälpa till. Jag hade inte väntat i flera månader om jag vore er.
  • Nykär15
    emlavinga skrev 2017-07-21 19:55:40 följande:

Milou: trist att mensen kom, men bra att du kan köra igång en utredning.

Alla som hoppas på plus, jag håller tummar och tår för er.

Jag har börjat må små illa hela dagarna, och till råge på allt har magen svullnat upp så att det ser ut som om jag vore i 5:e månaden och inte i v.6 som jag faktiskt är. Ser inte klokt ut. Fler som känner till svullna magar?

Sån är jag med tidigt..svullen till typ v 12, sen börjar mer bäbismage komma så sakta. Nu i v 20 ser jag tydligt gravid ut.

Håller tummar för många plus i tråden i sommar!
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2017-07-22 09:26:36 följande:

Nån som vet hur det är med ÄL? de skrive rju att man ska skydda sig efter en skrapning för Äl kan komma igång 10 dagar efter. Men får man ÄL om man fortf har hcg i kroppen? 

Gillar liksom att försöka göra barn men inte lätt att få tilld et med kvällstrött man och liten som ska sove mitt emellan. Gärna med en hand på var av oss:) 

Då vill man att de ggr man får till räknas och att det åtminstone är chans på Ål. 

Till mig sa läkarna att man får äl först när hcg är under 5. Min kom efter 3 månader, men så hade jag ju extrem otur med :/
  • Nykär15
    Anonym (Sanna) skrev 2017-07-24 08:51:54 följande:

Hur viktigt är det att Tsh ligger kring 2 för fertiliteten? Mitt svar låg på 3.2

Mycket viktigt, min ivf-klinik ville inte att man påbörjade behandling förrän man legat under 2 i 2-3 månader. Jag blev gravid igen först när mitt gick under 2 (1,7). Mitt råd är att gå privat, vanliga VC säger 4 som gränsvärde :/

Jag tar prov var 4:e vecka privat istället då vc inte anser jag behöver Levaxin högre än 25. Men går på 75 mg/dag nu då TSH gick från 1,6 till 2,5 på 4 veckor sist. Litar inte på min VC nu som gravid och vill inte ta några risker.
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-07-27 08:29:14 följande:

Hur går det för er här i tråden? Gravida som ogravida:)

Här väntas det på äl i slutet av helgen iaf. Började äl-testa i morse, CD 8, men som tur var fetnegativt!

Ska till gyn den 2:a aug och har då troligen nyligen haft äl så är lite nojig att mitt kommande vul då kan "irritera" en ev befruktning. Fast nä? Borde det inte va?

Har en svag jobbig känsla att jag åkt på en cysta på höger äggstock igen. Det lär jag ju bli varse om på tisdag iof. Håll tummarna att min känsla är fel.

Annars händer det inte mycket här. Njuter av mina sista dagar på semestern innan jobbet den 7 aug.

VUL stör inte det minsta, så oroa dig inte över det :)

Här är jag i v 20+4 och njuter av min andra semestervecka av fyra. Liten gör sig påmind i magen dagligen, total lycka!
  • Nykär15
    Anonym (Sanna) skrev 2017-07-27 14:07:06 följande:

Tillbaka till tsh värdet. Mitt låg på 3.2. Försvårar ett högre värde än 2 chansen att bli gravid? Eller ett högre värde ökar risken för missfall?

Det både försvårar och kan öka missfallsrisken med högt TSH. Inom fertilitetsvärkden ska man ligga under 2 om man planerar graviditet. Jag fick ju både mf och sent MA, gissningsvis pga detta, låg över 5 vid MA. Blev gravid först igen när det var nere på 1,7 och legat stabilt där 2 månader. Tog 8 månader från vårt MA förra sommaren innan vi blev gravida igen...
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.