Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Dragonwoman: så fin liten tjej! Grattis! Skrattade lite åt "jag skulle bara skicka i väg de större barnen, sen ringde jag". Det är ju så man gör... Jag lämnade min ena son i förskoleklass och tog en värk i kapprummet. Lillebror undrade varför vi inte gick ut. Ha Ha

• Anonym (Sanna)
    Anonym (Varför går det inte?) skrev 2018-08-31 16:43:28 följande:

Nu är jag tillbaka i tråden. Vi har fortsatt försöka på egen hand men utan resultat. Första IVF-omgången blev fiasko med övertsimulering och totalfrys på de tre fina blastocyster som fanns. Men inget av dem klarade upptining. Så ingen återföring.

Men nu försök nummer två. Idag är jag på stimuleringsdag åtta. Kort behandling för att minska överstimuleringsrisken. Men östrogenvärdena är på väg brant uppåt och efter dagens ultraljud och prov beslutades att jag kommer inte få ta ägglossningssprutan utan istället avsluta med nässpray Synarela innan äggplock som blir på tisdag. Sedan blir det totalfrys igen. Är så rädd att embryona ska dö av frys och tining den här gången med. Idag hade jag 17 stora blåsor varav 14 rejält stora och minst 4 mindre. 

Håller tummarna det går bättre denna gång och att uppvisningen blir perfekt.
  • Anonym (Sanna)

Trullis:Jjag ser ett svagt streck. Spännande!

• Anonym (Sanna)

Trullis:Jag ser ett svagt streck. Spännande!

• Anonym (Sanna)
    lyckligast80 skrev 2018-09-03 11:57:32 följande:

Hej alla,

Har var inaktiv ett tag, kände att jag behövde tänka på annat...

Idag ringde vi Sahlgrenska och det var ju tur det för imorgon fick vi en återbudstid för ett förstabesök inför ivf start. Ibland har man lite tur. : )

Är nervös och pirrig, snart är vi igång!

Härligt med lite flyt. Lycka till imorgon!
  • Anonym (Sanna)
    SweetCA skrev 2018-09-03 15:06:43 följande:

Svarade I fel tråd innan

Hej. Har läst hela tråden, typ, och tänkte ansluta mig. Många som haft det värre än jag (hittills i alla fall, man blir lite nojig)

Vår / min historia

39 år, inga barn, träffade min sambo sent och haft pcos konstaterat sen 2010

Påbörjade fertilitets utredning i början av året eftersom jag inte har mens.

Inget fel på sambon. Jag fick primolut +letrozol. Extrema biverkningar och kände verkligen av ägglossningen. Funkade och blev gravid innan midsommar men fick kemisk graviditet var inne och kollade och allt såg bra ut, cd4 började med letrozol på eget bevåg.

Men något kändes fel, var på slutsamtal 3 juli och såg då en äggblåsa på 14mm, då borde jag precis haft Äl.

Äl stickor funkar inte på mig, varken Cb el annat vilket gör allt lite extra frustrerande.

Så vi körde vul 3 dagar efter och den hade växt, gyn beräknade äl 11 juli, tog progesteron prov en vecka efter och hade haft äl.

Blev gravid men något kändes fortfarande fel. Svagt plus som inte blev starkare men massor med symptom. Åkte in till gyn och tog blodprov mm. Lågt progesteron, lågt hgc och fick missfall dagen efter.

Dessutom Nej på IVF pga vi försökt för kort tid. (fyller 40 precis när vi försökt ett år) misstänker att det är pga min gyn inte tog med pcos diagnosen då hon inte ser detta på blodproven. Men det finns dokumenterat hos min andra gyn. Ska överklaga...

Denna gång tog vi en månad paus (även om det kändes jobbigt pga min ålder) och har varit hos gyn 2 gg och kollat om det är rent + om äl kommit igång själv vilket det inte gjort. Så nu är det primolut, som jag avskyr (humör o finnar o svullen) sen letrozol och ovitrelle.

Beräknad äl runt 18-23 Sep. 3dje gången gillt...

Det positiva är att man kan bli gravid i alla fall...

Helt galet vad man proppar i sig piller nu för att maxa chansen. Bidrottning, Q10, folsyra, omega3, binjureextrakt (om det är så att man är lite stressad med högt kortisol)

Slutat med alkohol, koffein och dragit ner på sötningsmedel. Ska även testa med progesterall efter äl och funderar på barn albyl men det verkar inte vara så bra...

Man blir knäpp på det här och då har jag ändå ingen hysteri över att jag måste bli mamma även om jag vill. Eftersom jag haft pcos så länge och inte träffat rätt partner har jag förlika mig med att det inte skulle bli något.

Så man brottas med sig själv när det är jobbigt, lättare att återgå till normalen och skita i allt när det blir jobbigt, och sen börjar man om i tankarna. Sambon är med men har inte heller jätte barn längtan. Men han funkar ju optimalt och behöver inte ändra något.

Hm detta blev ett långt inlägg och jag behövde nog skriva av mig.

Välkommen!

Tycker du borde få hjälp. Bra att du ska överklaga. När man är äldre ska man få hjälp efter ett halvårs försök.

Håller tummarna för nästa äl.
  • Anonym (Sanna)

Åh så roligt Trullis. Grattis!

• Anonym (Sanna)
    mammsen79 skrev 2018-09-05 22:25:36 följande:

Jo tack är lite öm nertill annars mår jag väldigt bra ska in på äggplock på Fredag är sååå nervös o orolig inför det. De såg ju 5 äggblåsor sist. Vill bara ha det här överstökat.

Lycka till idag! Spännande! Hoppas det går bra.
  • Anonym (Sanna)
    mammsen79 skrev 2018-09-07 14:45:57 följande:

Har nu varit på sjukhuset och varit på äggplock och det gick bra är bara sååååå trött nu. 4 ägg blev resultatet av 5 äggblåsor. Ska tillbaka på Måndag för återförening.

Så bra med äggen. Håller tummarna för ett guldägg på måndag då.
  • Anonym (Sanna)

Här har äl precis varit. Vi fick till det bra innan och på äl dagen så nu hoppas jag oerhört på att det ger det resultat vi så innerligt önskar. Heja!

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.