Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (Sanna) skrev 2018-07-09 20:40:46 följande:

Ja man hoppas ju varje månad att det är nu det ska lyckas. Jag är irriterad på mig själv som inte sökt hjälp tidigare. Ringde ju ett ställe i höstas med de hörde aldrig av sig. Det andra stället tar tyvärr inte in några nya patienter förrän i september och det här tredje stället måste jag avboka. Dels är jag osäker på om de kan hjälpa mig, har kontaktat dem men får inte svar och dels är det så långt bort.

Jag håller tummarna nu för att det tar sig nu i juli. Annars får vi försöka igen i augusti och i september får jag tid hos gyn. Tror en solning skulle göra susen. Har gjort en tidigare och blev gravid med första barnet två månader efter. Sen är jag lur på att hormonerna är knas också så det är ju bra kolla allt.

Menade äggledarspolning, inte solning. :-P
  • Anonym (Sanna)

Vi har gjort vad vi kunnat för denna omgång. Tror vi har prickat in men har inte haft så tydligt sekret denna gång (kanske pga bisolvinet?) men däremot känt av molvärk som jag brukar. Typiskt om det denna månad inte skulle vara nån äl, nåja så kan det ju vara ibland. Känner mig nöjd i alla fall.

• Anonym (Sanna)
    Anonym (Lillgrodan) skrev 2018-07-13 08:27:28 följande:

Jag hade inget ÄL sekret alls den här månaden. Men ägglossningstestet visade maximal fertilitet.

Jag vet inte om det betyder något speciellt, jag var glad att jag hade ägglossning iaf :)

Hoppas för samma för mig. Jag skulle köpa ägglossningstest men hittade inga vanliga (hann inte beställa heller) fast jag brukar sällan får utslag på dem.
  • Anonym (Sanna)

Upptäcker nu att äl är nu. Sekret, molvärk, känner tappen öppen osv. Så allt vårt sexade var till ingen nytta (senast i fredags) och ikväll är det kanske för sent eller så får jag inte med mig mannen. Två dagar innan har aldrig räckt för oss innan...

• Anonym (Sanna)
    Trullis82 skrev 2018-07-15 09:36:31 följande:

Här har vi damlag varannan till var tredje dag from när blödningarna upphör tills dom kommer

Då går det inte att missa( om man bara hade äl själv) då hade jag varit gravid för länge sen

Vi har också kört varannan hela veckan men då utgick jag från äl torsdag, sen blev det som tur är extra på fredagen men tyvärr hjälper nog inte det. Jag håller tummarna det finns en massa uthålliga simmare. Nu har äl i alla fall varit så om vi får till det ikväll kan det kanske ändå vara försent.
  • Anonym (Sanna)
    Trullis82 skrev 2018-07-15 21:22:23 följande:

Fast vi har kört varannan from när blödningarna e slut tills dom börjar igen typ.

Det är bra ni får till det så pass ofta.

Nu började vi när blödningarma var slut och körde till dagen efter äl enligt appen men sen håller jag alltid koll och märkte på kroppens signaler att äl kom senarr, att den är nu (tidigare idag). Vi hade ingen chans få till det igår så jag får hoppas det räcker med simmarna som finns i omlopp nu.
  • Anonym (Sanna)

Det blev inget sexande igårkväll. Det känns lite surt att vi föll på målsnöret men jag får hoppas på det bästa.

Märkt att det blir så här då och då, att äl blir lite senare. Nu tror jag kroppen försökte släppa ägget men att det inte gick första gången så det blev tre dagar senare eller jag vet inte. Jag kände nog av att äggblåsorna växte i tisdags och tyckte ju det var underligt när sekretet inte var som det brukar (gick efter appen). Det går ju inte att göra något åt det nu och jag ska sluta grubbla om det.

Nu är det väntan till bim som borde bli lite senare, så kanske 30/7 då.

• Anonym (Sanna)
    Trullis82 skrev 2018-07-16 10:15:18 följande:

Fast jag kan ju inte göra så eftersom jag inte har egen äl.

Alla symptom o äl flytningar men inga ägg.....

Men sist gick det precis 1 mån från sista mens till graviditet (som tyvärr slutade i MF)

Sista mens 26/4 o 26/5 gravid 1-2 veckor

Men jag måste ha hjälp annars går det inte

Påbörjar ny kur nästa blödning

Jag vet det är så. Det var ju så bra läkaren ville fortsätta hjälpa er fastän han slutar. Det kan ju vara lättare bli gravid när man just varit det så hoppas augusti ät er månad.

Jag vet ju inte riktigt hur det ser ut för mig. Kanske inte har riktigt än heller längre eller att äggreserven är körd eller nåt hormon som ligger fel. Få se hur allt ser ut till hösten. Hoppas det tar sig nu men efter två år är inte förhoppningarna så stora och särskilt inte när det inte blev något närmare än.
  • Anonym (Sanna)

Ja det är ju det stora målet. Jag längtar massor. Mun syster ska också få smått snart.

• Anonym (Sanna)

Jag har tänkt på dig Smurfen. En så rolig nyhet. Grattis!

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.