Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

ElsaE skrev 2017-08-07 07:27:11 följande:

Jag kunde inte hålla mig så jag testade i morse, Äl +10. Det blev plus nästan på en gång och inte så svagt heller! Jätte jätte glad såklart! Men vågar inte känna för mkt än...

Åhhh vad roligt!!! Stort grattis!!
  • Nykär15
    Silvercross skrev 2016-10-26 07:08:31 följande:

"

Grattis!!!!

Jag såg mitt efter typ 4 timmar, inte inom fem minuter. Och det var riktigt. En test kan vara fel men inte två. Grattis igen, vad roligt!

När har du BF?

Skulle gärna ha en uppdatering från TS om hon fortfarande är aktiv? Hur har det gått?
  • Nykär15
    ElsaE skrev 2017-08-07 21:49:32 följande:

Börjar redan nojja... så onödigt, jag vet!

Mina bröst började ju ömma 3 dagar efter Äl. Och sen några dagar tillbaka har det avtagit successivt. Kan säkert bli så men undrar om någon har erfarenhet? Jag vet ju att missfallsrisken är större i den här åldern...

Mina bröst har aldrig ömmat förrän framåt v 7, så noja inte över det. Mina varierade mycket i början denna graviditet, har nog ömmat rätt lite mot tidigare gånger faktiskt.
  • Nykär15
    Zora skrev 2017-08-09 15:38:13 följande:

Kommer nog dessvärre tillbaka till er, igen. Med största sannolikhet har jag fått ett till MA. Återbesök om en vecka för att bekräfta och därefter tabletter eller skrapning om det inte börjat av sig själv.

Var du på VUL? Vilken vecka är du i? Kanske bara för tidigt??
  • Nykär15

[quote=77908999][quote-nick]Mawie skrev 2017-08-09 01:37:31 följande:[/quote-nick][/quote]

Stort grattis!!!

• Nykär15
    Zora skrev 2017-08-10 19:07:40 följande:

Japp, VUL för att bestämma graviditetslängd inför fosterdiagnostik. Det är inte för tidigt. Jag är i v.9 och det i magen är ca v.5. Plussade 15 dagar efter Äl (som jag vet när det var) Om jag skulle vara i v 5 skulle Äl varit några veckor EFTER att jag plussat och det är ju omöjligt.. så nu hoppas jag bara att det ska börja blöda av sig själv. Om inte blir det tabletter eller skrapning om en vecka

Nej låter ju tyvärr inte så hoppfullt då...så ledsamt :( beklagar verkligen <3
  • Nykär15
    ElsaE skrev 2017-08-11 09:12:35 följande:

Hur restriktiva är ni när ni är gravida?

Jag dricker tex 2 kaffe om dan

Minskade successivt mitt snusande från plus i måndags till idag slutat...

Hade sex igår...

Menar att alla dessa 3 ting sägs ju öka MF risk!

Gick över till koffeinfritt innan jag blev gravid, varken röker eller snusar. Sex avstod vi första två veckorna från plus, kanske löjligt men ville det skulle fästa ordentligt..efter mf och MA är man nojjig. Nu har vi sex dagligen igen och tar nån kopp kaffe då och då men mest koffeinfritt.
  • Nykär15
    U76 skrev 2017-08-11 14:20:32 följande:

Åh tack för svar, ja det kanske bara är åldern. Jag har så lågt blodtryck att jag går runt och fryser för jämnan. Har inte haft några andra klimakteriet besvär, förutom att inte bli gravid. Jag ringde fertilitetskliniken efter 2 MF men hon menade på att de inte kunde hjälpa oss eftersom att jag kan bli gravid naturligt, vad gör Letrozol? Jag har denna månad testat med q10 och borago. Har 7 dagar kvar till Bim.

Har du kollat TSH? Frös med för jämnan...efter mf och MA visade utredningen på för högt värde. Fryser mycket mindre och är piggare sen jag fick Levaxin. Högt TSH försvårar graviditet och ökar mf-risken mycket.
  • Nykär15
    U76 skrev 2017-08-11 22:51:17 följande:

Nä det har jag inte gjort, vart vänder jag mig för att kolla upp sånt, husläkaren ? Och för att kolla upp halter av österogen? Den privata kliniken va inte ett dugg hjälpsama, hon hävdade att eftersom att vi har gemensamma barn och att jah blir gravid men får MF. Beror på min ålder och att de är bara att försöka själva, att resultatet kunde bli detsamma med eller utan hjälp. Är lite rädd att använda progesteroall kräm, när jag inte vet hur hormonbalansen i kroppen är, tänk om jag ställer till något? Har ni använt er av det utan läkarordination ?

Du kan beställa fullt hormontest via Werlabs. Vanliga husläkare kollar oftast inte allt man vill veta. Deras referensvärde är oftast 4 på TSH, men vill man bli / är gravid ska det ligga under 2. Jag går på kontroll var 4:e vecka som gravid. Valt gå till privat gyn då vanliga tar prov för sällan.
  • Nykär15
    U76 skrev 2017-08-12 09:13:28 följande:

Okej, tack hade jag ingen aning om, ska kolla lite närmre på det, menar du hela? tänker att deras fertilitets test borde väl visa det som är aktuellt för mig?

Jag hade tagit fertilitetstester ja som innehåller TSH, AMH (äggreserven) med.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.