Inlägg från: Rosenlarv |Visa alla inlägg
  • Rosenlarv

38+ och försöker bli gravid.

Förlåt om jsg var lite okänsligt positiv. Skrev i all hast på språng. Så klart jättejobbigt att blöda vet precis hur det känns när glädje bara går över i oro. Tyckte ändå att det var så glädjande att du äntligen fick ett plus. Håller alla tummar jag kan för dig. Kram

Too tiki skrev 2017-02-13 10:47:28 följande:

Har varit utan ström och mobiltäckning sen lördag kväll. Är på arbetet nu men åker nog hem om en stund?.

Fick glädjande nog plus på stickan igår morse men har börjat blöda så jag tror inte att glädjen blir långvarig . Tog bild på testet igår som jag bifogar. Ska ta ett nytt imorgon och se vad det visar. Har också tid till gyn imorgon men vet inte om de kan se om ngt hänt när det är så tidigt?? Åker som sagt hem om en stund för jag känner att jag inte orkar vara kvar på arbetet för det molar hela tiden förutom blödningen som är ganska stor. Vet inte om jag fått tillbaks strömmen hemma men hoppas det så jag kan läsa om någon vet om det går att se på gyn om något hänt när jag åker dit imorgon.

Här är bild på testet jag fick igår.

• Rosenlarv
    Too tiki skrev 2017-02-14 20:02:51 följande:

Ingen fara, läste det som pepp, inget annat :)

Tyvärr verkar det som det blir det tidigt missfall för testet jag tog i morse var mkt svagare :( Ska ta nytt i morgon bitti igen, men jag har inga förhoppningar om att den lilla vill stanna kvar för jag hade så kraftiga smärtor igår och fick blodklumpar och idag känns det som vanlig mensvärk. Så himla trist och just nu känns det inte alls som jag orkar börja om men får jag bara sova inatt känns det kanske bättre i morgon....

Usch så tråkigt! Ändå något sorts framsteg att du blev gravid. Då verkar ju pergotime göra något i alla fall! Hoppas ändå på starkare i dag. <3
  • Rosenlarv

Snart sex veckor sen ma. Ännu ingen mens. Trodde den var på g i går på grund av mörka/blodblandade flytningar men icke:( Står sen i valet och kvalet att påbörja Pergotime. Har tidigare hämtat ut för två behandlingar. Av någon anledning känner jag för att avvakta lite. Är så trött på att allt fokus går till att försöka bli gravid....

• Rosenlarv
    wa76 skrev 2017-02-22 19:00:38 följande:

Har ni haft sex under tiden? Kan du ha blivit gravid innan du ens fått tillbaka mens? Tänk om du hade nidblödning: igår? 

Vi har haft sex men inte så jätteofta:( har haft så mycket med sjuka barn, sjuk make, massor med jobb. Det märkliga är att jag fick ont över ena äggstocken igår och idag äl-flytningar. Vet varken ut eller in nu. I morgon är det 6 veckor sedan det mesta av graviditeten kom ut. Kan verkligen äl dröja så här länge? Slutade blöda för nästan 4 veckor sedan. Önskar nu att jag kört äl-stickor varje dag så att jag åtminstone hade någon koll. Ska åka bort och åka skidor nästa vecka så försöker lägga spekulationer lite åt sidan tills jsg kommer hem igen. Har inget hänt då får jag be min gynläkare kolla på mig. Men tack för pepp <3
  • Rosenlarv
    Cougar79 skrev 2017-02-22 21:20:20 följande:

Har en app som heter Flo där jag loggar mina blödningar, symptom, äl, hur ofta jag har haft sex, hur flytningarna är osv. Den berättade idag att det är 8 dagar kvar till förväntad menstruation men det är baserat på en 28 dagars cykel vilket var vad jag hade för 5 år sen innan senaste graviditet nu vet jag inte hur det blir eftersom detta är första riktiga cykeln (har haft en mens) sedan pillerstopp. Men tror att jag hade äl förra v o därmed infaller mens under nästa v. Känner inget som tyder på att jag skulle vara gravid men det är troligtvis alldeles för tidigt. Jag har funderat mycket idag på hur långe jag tänker försöka få ett tredje barn utan att det genomsyrar mitt liv och blir en obsession. Tänkte idag på att vad känner jag inför MA och MF vill jag fortsätta om jag råkar ut för det? Vad är allt värt? Det blir mkt existensiella tankar nu när man slutat med piller. Det finns en chans varje månad men för varje månad blir jag oxå äldre. Hur tänker ni andra kring detta? OBS för att jag fått uppleva graviditet, förlossning och friska bebisar. Om jag inte hade fått ynnesten att bli mamma så hade jag försökt även vid 40,42 o kanske 44! För har alltid älskat barn och sett mig själv som mamma. Men nu snurrar det så i huvudet! Jag känner att se ett plus nästa v tex lika underbart som skrämmande. Och att se mens likväl underbart och skrämmande (går det inte längre? osv..) det blev ett långt ångest inlägg ????. För övrigt äter jag folsyra och d vitamin som tillskott vad äter ni andra?

Känner verkligen igen mig. Har också två fina barn. Försökte ju i ca 6 månader och blev gravid i november. Fick sen ma i v 10. Har haft väldigt blandade känslor, sorg blandat med lättnad över att slippa vara gravid. Låter jätteknasigt men jag mår verkligen inte bra när jag är gravid. Vill verkligen ha minst ett barn till men vet inte om jag orkar kämpa och genomgå fler MF/ma. Blir 38 i juni.
  • Rosenlarv
    Nykär15 skrev 2017-02-23 08:44:38 följande:

Jag har med två barn, men med annan pappa. Vi fick ett mf på andra försöket, i v 5. Blev knäckt men hämtade mig fort. Blev sen gravid på försök nr 5 igen och vi var så lyckliga, det kändes så bra. Såg vår lilla böna på VUL v 7+3 med pickande hjärta och sprattel. Sen på KUB hade liten dött bara två dagar innan i v 12+2...man tror ju att man är lite säker så långt fram..så världen rasade under våra fötter...sen hände ju mängder med skit, tog tre månader att få tillbaka mens och sen ÄL...och sen har ingenting hänt. Känns som jag aldrig mer kommer bli gravid, hoppet är så lågt. Får ju stimulering och allt men känns ändå som jag aldrig kommer se ett plus igen, att vår lilla var det enda vi fick. Vi var i minneslunden nyligen, första gången. Var viktigt komma dit, men samtidigt så jobbigt, kanske är det här det enda vi lyckades skapa ihop och då är jag ändå glad att vi valde att titta på den lilla och vara med hen en stund...

Jag mår alltid skit fram till v 12-14 och det är sån skit att det är just de veckorna man måste gör om igen och igen...en plåga. Så även om jag blir skitglad de gånger jag är gravid så vet jag vilken plåga jag har framför mig innan man kan njuta. Och nu sist genomled jag alla veckor till att bara hamna i djup sorg...det är tufft att då längta efter att hamna i det igen. Men nu vill jag inget hellre, jag vill ta all skit för att sen få den vackraste gåvan man kan få, ett barn. Hjärta

Kramar!

Förstår att det måste ha varit otroligt jobbigt! Har ju följt tråden. Troligtvis berodde det ju på dina tsh-värden? Har också en ny man men det första som hände oss var att vi blev med barn så vi har ett barn tillsammans som snart fyller tre. Kanske är därför jag känner mig osäker på hur mycket jag orkar kämpa. Förstår verkligen att du vill ha barn med mannen som du älskar. Tror säkert att det går nu när du fått ordning på dina värden! Tredje ma/mf för mig men de andra två var innan min stora tjej. Vid mitt första ma hade jag sett hjärtslag i v 10 +. Började blöda i v 11 +. Vul visade att fostret inte levde. Nu senast hann jag aldrig se hjärtslag. Har en jättebra läkare och har pergotime hemma som jag funderar på att börja med när nu mensen kommer.
  • Rosenlarv

Det märkligaste är att jag i dag sex v sedan ma testade positivt på gravtestet. Svagt men det var nästan helt neg för tio dagar sen. Börjar bli tokig på detta nu. Är typ helt säker på att jag inte är gravid. Har inga symptom alls, möjligen symptom på äl. Vad tror ni???

• Rosenlarv
    wa76 skrev 2017-02-23 18:35:33 följande:
    Var det negativt då så kan ju det inte bli positivt 10 dagar senare? :D Jag tycker du borde kolla igen de närmaste dagarna och se om det blir starkare!
    Jag tyckte det var mer negativt än nu för tio dagar sen men blev osäker för hittade vad jag tror var det testet någon dag senare och då såg det positivt ut. Antagligen är det väl hormonerna som inte gått ur än:( det var hur som helst inte svagare nu vilket jag tycker var märkligt!
  • Rosenlarv

Äntligen kom mensen tillbaka i går, nästan 8 veckor efter ma. Gravtest har visat svagt positivt ända fram till för någon dag sen. Måste nu bara bestämma mig om jag ska börja med Pergotime i morgon.

• Rosenlarv
    Hemflyttad skrev 2017-03-08 10:27:04 följande:

Vad skönt, måste kännas jobbigt att bara vänta och inte kunna gå vidare. Har du använt pergo tidigare?

Jag har inte använt tidigare. Fick det utskrivet under hösten och skulle just börja när jag blev spontant gravid. Har två barn som blev till på helt naturlig väg.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.