Nykär15 skrev 2017-02-23 08:44:38 följande:
Jag har med två barn, men med annan pappa. Vi fick ett mf på andra försöket, i v 5. Blev knäckt men hämtade mig fort. Blev sen gravid på försök nr 5 igen och vi var så lyckliga, det kändes så bra. Såg vår lilla böna på VUL v 7+3 med pickande hjärta och sprattel. Sen på KUB hade liten dött bara två dagar innan i v 12+2...man tror ju att man är lite säker så långt fram..så världen rasade under våra fötter...sen hände ju mängder med skit, tog tre månader att få tillbaka mens och sen ÄL...och sen har ingenting hänt. Känns som jag aldrig mer kommer bli gravid, hoppet är så lågt. Får ju stimulering och allt men känns ändå som jag aldrig kommer se ett plus igen, att vår lilla var det enda vi fick. Vi var i minneslunden nyligen, första gången. Var viktigt komma dit, men samtidigt så jobbigt, kanske är det här det enda vi lyckades skapa ihop och då är jag ändå glad att vi valde att titta på den lilla och vara med hen en stund...
Jag mår alltid skit fram till v 12-14 och det är sån skit att det är just de veckorna man måste gör om igen och igen...en plåga. Så även om jag blir skitglad de gånger jag är gravid så vet jag vilken plåga jag har framför mig innan man kan njuta. Och nu sist genomled jag alla veckor till att bara hamna i djup sorg...det är tufft att då längta efter att hamna i det igen. Men nu vill jag inget hellre, jag vill ta all skit för att sen få den vackraste gåvan man kan få, ett barn.
Kramar!
Förstår att det måste ha varit otroligt jobbigt! Har ju följt tråden. Troligtvis berodde det ju på dina tsh-värden? Har också en ny man men det första som hände oss var att vi blev med barn så vi har ett barn tillsammans som snart fyller tre. Kanske är därför jag känner mig osäker på hur mycket jag orkar kämpa. Förstår verkligen att du vill ha barn med mannen som du älskar. Tror säkert att det går nu när du fått ordning på dina värden! Tredje ma/mf för mig men de andra två var innan min stora tjej. Vid mitt första ma hade jag sett hjärtslag i v 10 +. Började blöda i v 11 +. Vul visade att fostret inte levde. Nu senast hann jag aldrig se hjärtslag. Har en jättebra läkare och har pergotime hemma som jag funderar på att börja med när nu mensen kommer.