Inlägg från: Rosenlarv |Visa alla inlägg
  • Rosenlarv

38+ och försöker bli gravid.

Dagens test. Eller rättare sagt från kl 04 i morse när jag var tvungen att gå och kissa;). Osäker på om det är en stegring. Testet betedde sig jättekonstigt. Verkade inte suga upp ordentligt och det tog flera minuter innan kontrollsträcket syntes ordentligt. Ska kanske våga mig på ett digitalt i morgon. På graviditetskollens vanliga stickor syntes knappt något när jag testade några timmar senare (ej samma urin)

• Rosenlarv

Orkade inte vänta. Känner mig som en sån testknarkare;). Gravid är jag hur som helst. Känns fantastiskt!

Körde ju denna månad med progesterall, vitaminer, trombyl och spermievänligt glidmedel. Svårt att veta vad som hjälpte eller om det var slumpen... Hoppas nu bara att det lilla fröet vill stanna och växa till sig. Risken för MF äg nog rätt hög med tanke på att jag haft två tidigare och min ålder. Oavsett hur det går kommer jag följa er andra och hålla tummarna för er! Tack för allt stöd <3

• Rosenlarv

[quote=77182899][quote-nick]mammsen79 skrev 2016-12-02 07:33:43 följande:[/quote-nick][/quote]

Vilken grupp är det? Gick med i en där alla var tio år yngre än jag så jag gick ur:/... är du med?

• Rosenlarv
    Nykär15 skrev 2016-12-02 08:33:16 följande:

Åh grattis!!

Kör du vidare med Trombyl nu då? Jag äter det med och tar Letrozole, ska även ta Lutinus efter ÄL (har innan med tagit ProgesterAll men har nu fått utskrivet dessa). Jag kommer fortsätta med Trombyl om jag blir gravid och Lutinus kommer jag ta fram till v 14 och sedan sakta trappa ner enligt läkaren...

ÄL framåt slutet av nästa vecka hoppas jag, sista Letrozole idag samt en spruta Gonal-F

Kommer definitivt fortsätta med trombyl fram till slutet av graviditeten. Kör på med progesterall i mängd;) Spännande! Tror säkert du blir gravid snart. Du har ju varit det två gånger redan under realativt kort tid. Håller tummarna. Sen kanske vi lite äldre morsor kan starta en egen Facebookgrupp;)
  • Rosenlarv
    Nykär15 skrev 2016-12-02 09:54:37 följande:

Jo har ju faktiskt blivit gravid två gånger i år, så jag hoppas såklart att det har betydelse och att det ska funka snart igen. Men vet ju inte vilken skada livmodern och allt tog på denna vändan..så lite stressad och rädd är jag ju. 

Ja hade vart skoj kunna ha en fb-grupp sen :) 

Nu är sprutan tagen..hua läskigt och sista tabletterna ikväll, sen bara vänta på ÄL. BIM är på julafton..känns inte som den bästa dagen om det går åt helvete denna cykel..

Åh, då hoppas vi på ett plus som en fin julklapp till er!
  • Rosenlarv
    InaLo skrev 2016-12-04 06:52:41 följande:

Får jag fråga varför man tar trombyl. Vad ska det ge för effekt.

Äl i går enligt FF så nu börjar den långa väntar. Desember brukar flyta på bra. Så det är väl tur.

Trombyl ska kunna motverka missfall genom att förhindra små blodproppar i moderkakan. Det är lite olika hur den föreskrivs vissa kliniker anser att den bara ska ges till personer med dokumenterad ökad risk för blodproppar. Det är en låg dos av acetylsalicylsyra dvs samma verksamma ämne som finns i magnecyl och aspirin. Trombyl är mycket svagare.
  • Rosenlarv
    Anonym (Jessica) skrev 2016-12-04 12:12:45 följande:

Är såå orolig och ledsen nu!

Vaknade tidigt i morse och blödde, färskt blod, inte mycket. Lyckades somna om, vaknade och tänkte att det var en mardröm, men nej, brunröda flytningar när jag torkade mig!

Vad ska jag göra??

Står inte ut med rädslan, har redan haft två missfall, och sambon har sagt nej till fler försök om det blir ett tredje.

Ska jag åka till gynakuten? Sist jag var där sa de att kroppen klarar missfall själv, och att det är onödigt att åka dit..

Åh nej, vad tråkigt! Behöver ju som sagt inte vara någon fara. Jag hade antingen gått till gynakuten nu eller gynekolog i början av veckan för att få ett svar. Hade inte stått ut med ovissheten. Vilken vecka är du i? Har du ont?
  • Rosenlarv
    Anonym (Jessica) skrev 2016-12-04 16:53:19 följande:

Jag funderar på att gå till gynakuten i morgon, trots att de sa förra gången att det inte behövs. Jag oroar ju ihjäl mig Var och julhandlade med sambon idag, och började gråta flera gånger. Och första dagen på nya jobbet i morgon dessutom.

Tror faktiskt att jag sjukskriver mig i morgon, och åker till gynakuten, tar risken att de vägrar undersöka mig.

Jag är i vecka 8. Har inte särskilt ont, lite som mensvärk bara.

Jag tycker absolut att du ska gå till gynakuten. Om du är i vecka 8 kan du ju dessutom behöva skrapas om det är ett missfall. Jag förstår absolut inte varför de inte skulle vilja undersöka dig. Även om de inte kan göra något för att förhindra ett eventuellt missfall så kan ju missfallet i sig eller ett eventuellt utomkvedshavandeskap kunna utgöra en risk för dig. I värsta fall får du väl överdriva smärta och blödningsgrad. Blöder det fortfarande? Har du barn sedan innan?
  • Rosenlarv
    Anonym (Jessica) skrev 2016-12-05 11:13:48 följande:

Tack för alla fina svar!

Åkte till gynakuten i natt, kunde ändå inte sova...

Läkaren kunde inte se varifrån blödningen kom, men allt såg bra ut med graviditeten, den lilla krumeluren var precis lagom stor för vecka 8, och hjärtat blinkade som det skulle!

Åh vad skönt!
  • Rosenlarv
    Too tiki skrev 2016-12-09 12:02:54 följande:

Idag är jag ledsen för det verkar inte som om jag har någon ÄL denna månad trots att stickorna gav fast gubbe den 6/12 och 7/12. I varje fall inte enligt tempen för de har inte stigit så nu är det nog kört denna månad :(

Jag har fått tag på en läkare i Danmark som skrivit ut Pergotime till mig :) Problemet är att jag vet inte om det hjälper för det verkar som om de flesta tar det i samband med insemination, eller kan man ta det och hoppas att det går ändå om ÄL strular?

Sen har jag läst de som börjat med pergo dag 3 och ätit i 5 dgr, medan andra skriver att de börjar vid dag 5. Läkaren jag pratade med sa dag 5 men det måste väl bero på hur lång cykel man har? Min cykel har sedan jag opererade bort sköldkörtel bara varit 21-22 dgr (någon enstaka gång längre) och enligt ÄL stickorna får jag stegring av LH mellan dag 10-12. Misstänker att jag inte ägglossar därav den korta cykeln numera för innan hade jag mellan 26-28 dgr. Hoppas någon här kan hjälpa mig för jag har inte så gott om tid på mig då jag är 44 år så tiden känns som om den rusar iväg för mig.

Min gyn sa att jag skulle börja på tredje dagen och jag tror absolut att det kan hjälpa. Jag skulle inte ha gjort insemination utan bara kört pergotime. Jag läste också dag 5 någon stans men som sagt fick jag ordinerat dag tre i fem dagar. Dessutom dubbel dos... vilken dos fick du?
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.