Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

pimpim78 skrev 2016-11-18 13:43:43 följande:

I dag är det 9 dagar sedan jag tog ovitrelle sprutan och i morse var första dagen med neg grav test. Nu fortsätter testandet mot ett plus. Känner inga direkta symtom ännu men hoppas ändå att det tagit sig ..., kram till er alla !!

Håller tummarna!

Själv börjar jag testa på tisdag på äl+10....haft extrem molvärk som idag riktigt toppat ända sen äl, men haft så förr så tar inte det för nåt speciellt...
  • Nykär15
    pimpim78 skrev 2016-11-18 21:44:09 följande:

Åh vad spännande. Jag har inga känningar alls kring magen, varken spänner eller drar. Det enda jag känts av är huvudvärk vilket är vanlig biverkan från sprutan och sen lätt illamående i 2 dar men inte i dag. Känns nästan som olidlig väntan på nåt vis, jag har rätt mycket test här hemma så jag kör ett varje morgon för att se om det blir nån stegring. Lova skriva hur det går för dig !!

Jag lovar att uppdatera oavsett hur det går! Håller tummarna för dig!
  • Nykär15
    anna7607 skrev 2016-11-19 14:36:55 följande:

Sikta på försök 19 nu då... ljusrosa flytningar bim-3... orka jag blir så ledsen. Inte något pluss sen mf 15 maj.... bomba med tips... jag äter folsyra daglig kvinno vitamin och magnesium. Mensen är som en kl. Ägg livmoder är fint. Vad gör jag... blir så jävla ledsen

De två ggr jag faktiskt blivit gravid i år har jag tagit rosenrot dubbla tabletter Arctic Root från dag 1 på mensen, ca tre dagar före äl tig jag bara en tablett och sen slutade jag när jag fick positivt äl-test. Så endast de två ggr jag tog dem blev jag gravid...tyvärr MF och MA men tror inte det var pga detta.

Jag får nu mediciner att hjälpa behålla en graviditet när vi väl lyckas igen...

Jag hade lagt till zink på dina tillskott med.

Beklagar det inte blev plus denna gången...vet hur det känns.

Väntar på vår första BIM sen MA i juli...nervöst, men räknar med negativt...försvarsmekanism gissar jag :/

Testar på äl+10 på tisdag...
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2016-11-20 10:57:48 följande:

Hej. 

Jag hoppar in här jag med då.

Blivande 39-åring (mars-17). Vi har sedan tidigare en son som blir 8 i dec. 

Försökt länge, upprepade missfall som visade sig bero på en dermoidcysta på ena äggstocken. När den väl var upptäckt och bortopererad 25 maj så väntade en undersökning om barnlöshet på oss i aug. 

Men hipp som happ så plussade jag igen 6/8. Lyckan var total och vi tänkte det var vår tur nu...äntligen. Det slutade dock med ett MA som inte ville släppa, så mitt i alla gravhormoner så får jag göra en ofrivillig hemabort i V.11. Fruktansvärt! 

Nu iaf så väntar vi på BIM 26/11.. 

Inga direkta känningar denna gång. Ilande bröst igår, 1 v efter ÄL men jag vet inte om det räknas. 

/Angelica
    Välkommen! Vi har BIM samma dag...men känner inte att jag tror på att det skulle ta sig på första försöket sen MA i juli.Vårt barn hade dött i v 12+2 visade sig på kub, fick starta det på sjukhus pga att det gått så långt ändå. Sen strulade allt, fick skrapas nästan tre veckor efter, förlorade kraftigt med blod under o efter op, så sjukskriven pga blodbrist...blev ändå inte bra och fick göra en hysteroskopi. Sjukskriven totalt 5 veckor men tig 3 månader innan vi fick ok köra på igen...

Livrädd både för att lyckas och inte lyckas igen.

Nu har vi dock hjälp via privat klinik med mediciner. Äter Trombyl och E-vitamin och får jag plus ska jag direkt börja med Lutinus. Tar det sig inte denna gång ska även äl stimuleras i nästa cykel, haft två långa cykler efter MA för jag fått östrogen att hjälpa upp slemhinnan att läka.
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2016-11-20 17:55:25 följande:

Nä men fy, vilken historia. Stackare..:( 

Jag har bara gått igenom ett och det räckte..

Pga av åldern så ville jag att allt snabbt skulle vara över när Ma upptäcktes tydligen dött i v.6 redan men kroppen hade inte fattat det alls. Alla hormoner svämmade fortf över. Föreslogs skrapning, men ville prova "abort" iom att möjligheten fanns då jag inte var lika långt gången som du.

Jag har hört om liknande komplikationer så jag är glad att jag slapp. 

Är det vanligt eller hade du bara fruktansvärd otur? Förstår att det känns nästan lite olustigt. 

Livrädd för att det ska bli samma. Känns liksom som dagarna att bli gravid på är räknade. Har hunnit få en mens bara efter men det har ju gått några veckor så jag hoppas att det ska ha tagit sig ändå.

Ska du vänta eller testa tidigt? 

Fattat det som jag hade extrem otur, men fått slåss för att bli tagen på allvar...så många besök för att få sista op, åkte in med akuta blödningar som rann ner i skorna och rann över...helt galet.

Jag kommer testa tidigt, börjar på tisdag. För OM jag är gravid måste jag börja med Lutinus direkt
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2016-11-20 19:32:49 följande:

Köpte 2 testa tidigt från nätet mest bara för att. Tänkte ta på torsdag, vad blir det bim-3 typ.. Kanske inte är så tidigt?

Men testade väldigt tidigt med förra då de knappt såg nåt på första vul. Hade nämligen mens så visste inget om när eller hur knappt. Gyn sa ju att efter op i maj så kunde det ta minst 6 månader innan kroppen ens kom igång.

Och jag hade blödningar som vanligt när brösten började ömma och jag fick springa och kissa på natten. Så tog mest det testet i aug bara för att utesluta grav.

Så tidigare än lördag blir det iaf. Skönt att veta innan om det är negativt så slipper man bli ledsen om mens kommer.. 

Torsdag är BIM-2, så nej jättetidigt är det ju inte.

Jag vill veta så fort det bara går så jag kan börja med medicinen.
  • Nykär15
    pimpim78 skrev 2016-11-20 21:40:43 följande:

Alltså jag håller på att bli knäpp. Denna eviga väntan. I morgon 12 dagar efter ovitrelle sprutan. Tycker när jag läser i trådar så plussar de flesta så här tidigt efter sprutan och deras tester blir bara starkare och starkare. Här är det bara klart neg, precis som jag. Fy vad dessa dagar är påfrestande. Känner mig tom o ledsen .....

Vet exakt din känsla. Men ägget släpper ju inom 12-48 timmar och om det släppte sent kanske det fortfarande bara är för tidigt?
  • Nykär15
    pimpim78 skrev 2016-11-21 11:20:15 följande:
    Tack så himla mycket för pepp. Man vet ju rent praktiskt att det bara är att vänta men ibland känner man sig helt neurotisk ... haha. I dag känns det lite lättare och jag tar nya tag mot ett plus !! Stort lycka till alla ni andra !!!!
    Vet hur det är...tycker jag har värsta menskänningarna idag...den ska komma som tidigast på fredag, men känns som nu...så får väl bara vänta och se vad som händer. Fryser och känner mig allmänt nere...blä. Vill bara hem, hämta barnen och mysa hemma. 
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2016-11-21 21:25:04 följande:

har du kunnat hållad ig från att testa? 

Lycka till imorrn isf:)

Jadå, känns just nu meningslöst inför test i morgon. Så säker på mens denna gången tyvärr, brukar normalt inte ge upp så här tidigt. Men har ju vart gravid 4 ggr så vet ju hur det brukar kännas innan...

Vi får se i morgon :)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.