Inlägg från: InaLo |Visa alla inlägg
  • InaLo

38+ och försöker bli gravid.

Mimmipigg skrev 2016-11-28 16:27:37 följande:

Jag har läst att man ska vara noga med att ta ubiquinol versionen av q10 om man är över 35 år då kroppen förlorar sin förmåga att omvandla q10 till ubiquinol som är det som hjälper äggkvaliteten. Jag köpte mitt ubiquinol på ebay då alla tabletter jag hitta i den svenska handeln var q10 eller ubikinon versionen som den oxå kallas. Hittade en sort från sverige med ubiquinol men den innehåller bara 30mg ubiquinol. Man ska ju ta minst 200mg om dagen för att det ska ha nån verkan. Det finns en jättebra ebok som heter "it starts with the egg" där man får mycket information hur man kan förbättra äggkvaliten på 90 dagar. Jag började äta q10 i mitten av oktober men bytte nu till ubiquinol för 2 veckor sen o hade ägglossning i helgen. Har fortfarande ägglossningskänningar på vänster sida :P Har inga förväntningar på att det kommer bli ett plus denna månad då vi redan försökt i 10 månader utan nån lycka. Jag är ju 41 år så är rätt övertygad att det har med äggkvaliten o göra. Hoppas bara att ubiquinolen ( o några suppliment till) gör sitt jobb efter att 90 dagar har gått :D

wu

For direkt och kollade att den variant av q 10 som jag har hemma är ubquinol q10. Det bar det. Så det var skönt. Den är köpt på svenskhälsokost

Många bra tipps man får här!
  • InaLo
    Solstråle0001 skrev 2016-11-28 20:55:12 följande:

Lever ni som vanligt med mat, kaffe och alkohol tills ni vet att ni är gravida. Eller hur tänker ni?

Ne!

Är väldigt försiktig med alkohol och kaffe har jag slutat med,(jätte, jätte jobbigt i början) sen försöker jag leva nyttigt och tar en himla massa kosttillskott. Har gjort så i 3 månader. Har aldrig varit så energiskt och mått så bra. Förut var jag helt beroende av kaffe för att komma i gång eller orka. Nu har jag en jämn hög energi hela dagen. Helt underbart. Känns logiskt att få kroppen så ren och frisk innan graviditet. Jag tycker inte det är jobbigt. Bara kul och spännande med alla förberedelser för att känna att man har gjort allt man kan. Är man 25 så tror jag att det är bra att förbereda kroppen men kanske inta lika nödvändigt som för mig som närmar mig 39år
  • InaLo
    Rosenlarv skrev 2016-11-29 08:07:18 följande:

Testade i dag BIM -6 med gravidkollens tidigastsv. Så klart toknegativt. Vet att det är tidigt men hade ändå hoppats på något svagt svagt. Börjar bli så trött på det här:(

Det är då deffenetivt inte dax att släppa hoppet. Själv testade jag negativt på bim -6 och posetivt bim-5 jätte svagt och det är ju jätte tidigt. Vanligast är väl mellan bim - 3 och framåt. Jag börjar räkna med att det inte tog SI om det blir neg bim-3 även. Så jag håller kvar tummarna för dig.
  • InaLo
    Rosenlarv skrev 2016-11-29 08:19:36 följande:

Jag vet. Tack för pepp. Bara det att de här resten ju skulle vara så känsliga. Vad använde du för test?

Jag använd testlagret! Som mäter 25mIU/m

Fick då negativt på RFSU testa tidigt. Som mäter 10mIU/m. vissa testatidigt är inte så bra har jag tyckt.
  • InaLo
    GrönaDruvan skrev 2016-11-29 14:07:49 följande:

Hej alla!

Efter två års försök och två missfall så blev jag ju äntligen gravid nu i oktober...har ju skrivit här innan så vissa känner väl igen mig!

Var på ultraljud idag och där såg vi inte bara ett hjärta....utan två!! Dessutom troligtvis enäggstvillingar! Så chockad och glad och orolig, allt på en gång!

Jag håller tummarna att ni alla lyckas bli gravida snart, för vips så händer det, fastän makan känner för att ge upp! Vi skulle ju precis söka hjälp privat!! Man vet aldrig vad livet erbjuder, det är en sak som är säkert!

Men va häftigt! Grattis! Två!!! Så spänbande!

Vilken chock det måste ha varit att se två hjärtan.

Kul med lite uppdateringar från dig!
  • InaLo
    Rosenlarv skrev 2016-11-30 07:58:37 följande:

Igår var det testet helt blankt men i dag BIM-5 syns faktiskt ett svagt andra streck! Vet ej om det syns i på

bilden men i verkligheten syns det rätt tydligt. Ser ni något? Vågar jag hoppas!?

Jag ser något där som värkar rosa. Ser mycket lovande ut!
  • InaLo

Det syns ju! Vågar mig faktis på ett litet grattis där! Spännande!

• InaLo
    mammsen79 skrev 2016-11-30 20:09:05 följande:

Jag är så glad lite chockad orolig, fick positivt graviditetstest i dag 1-2 veckor stod det. Har ju två missfall bakom mig men nu är det min tur! Någon mer som plussat nyligen?

Grattis, janúar får det vara din tur!
  • InaLo
    InaLo skrev 2016-11-30 23:43:25 följande:

Grattis, janúar får det vara din tur!

Skulle stå. Nu får det vara din túr!
  • InaLo
    Rosenlarv skrev 2016-12-01 08:46:15 följande:

Dagens test. Eller rättare sagt från kl 04 i morse när jag var tvungen att gå och kissa;). Osäker på om det är en stegring. Testet betedde sig jättekonstigt. Verkade inte suga upp ordentligt och det tog flera minuter innan kontrollsträcket syntes ordentligt. Ska kanske våga mig på ett digitalt i morgon. På graviditetskollens vanliga stickor syntes knappt något när jag testade några timmar senare (ej samma urin)

Tycker det ser mörkare ut i dag. Det ser ju tydligt ut. Ingen tvekan om att det är posetivt. Grattis!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.