38+ och försöker bli gravid.
Jag har läst att man ska vara noga med att ta ubiquinol versionen av q10 om man är över 35 år då kroppen förlorar sin förmåga att omvandla q10 till ubiquinol som är det som hjälper äggkvaliteten. Jag köpte mitt ubiquinol på ebay då alla tabletter jag hitta i den svenska handeln var q10 eller ubikinon versionen som den oxå kallas. Hittade en sort från sverige med ubiquinol men den innehåller bara 30mg ubiquinol. Man ska ju ta minst 200mg om dagen för att det ska ha nån verkan. Det finns en jättebra ebok som heter "it starts with the egg" där man får mycket information hur man kan förbättra äggkvaliten på 90 dagar. Jag började äta q10 i mitten av oktober men bytte nu till ubiquinol för 2 veckor sen o hade ägglossning i helgen. Har fortfarande ägglossningskänningar på vänster sida :P Har inga förväntningar på att det kommer bli ett plus denna månad då vi redan försökt i 10 månader utan nån lycka. Jag är ju 41 år så är rätt övertygad att det har med äggkvaliten o göra. Hoppas bara att ubiquinolen ( o några suppliment till) gör sitt jobb efter att 90 dagar har gått :D
For direkt och kollade att den variant av q 10 som jag har hemma är ubquinol q10. Det bar det. Så det var skönt. Den är köpt på svenskhälsokost
Många bra tipps man får här!