38+ och försöker bli gravid.
Nä de har inte varit frysta, direktleverans samma dag och sen in i tvätten innan de fick simma in ... haha.
Längtar efter att få börja testa !! Håller en tumme för Julibebisar !!
Nä de har inte varit frysta, direktleverans samma dag och sen in i tvätten innan de fick simma in ... haha.
Längtar efter att få börja testa !! Håller en tumme för Julibebisar !!
Idag fyller jag 38 år så jag passar ju in här nu. Bim idag också och negativt gravtest så nytt försök nästa månad. Är lite bekymrad över jobbet. Fick reda på i fredags att jag förmodligen kommer ha chansen till ett nytt jobb. Massor av mer betalt och en chefsposition. Passar ju sådär så att komma redan efter några månader kanske och säga att man är gravid... Hur skulle ni tänka? Jag blir ju liksom inte yngre precis och vill så gärna ha ett barn till. Men vill väldigt gärna ha det här jobbet också.
En till här som är 38 år är på 6:e försöket nu BIM på torsdag 18/11
Jag testade idag preciss och är negativ
Jag har några billiga gravtest kvar så testade imorse då jag inbillar mig att kroppen längs annorlunda.
Men som jag trodde visade inget
Negativt på testet i dag äl + 11. Vad man deppar ner man fått upp hoppet. Blir så arg på mig själv att jag får upp hoppet efter att känt mig skengravid. Aja in på 5:e försöket.
Måste flika in här....skriver ju inte så mycket här längre, men följer er!
När jag blev gravid i mars hade jag massa symptom och visste nästan att jag var gravid innan jag testade...samma i september... Nu när jag blev gravid kände jag ingenting! Var helt hundra på att det inte tagit sig, drack t.o.m massa vin innan bim vilket jag aldrig gör annars, men så toksäker va jag på att det inte tagit sig! Men vad fel jag hade! Nu sitter jag ju här i vecka 8 och mår aldeles förträffligt....dåligt
Ville bara ge dig lite hopp! Lycka till! Håller tummarna att det tagit sig!
Too Tiki! Om jag förstår det rätt så är du 44 År och har regelbunden äl, visst? Rosenrot påstås hjälpa att få i gång äl om den har en tendens att utebli. Vilket du inte värkar ha problem med om jag förstått rätt. Skulle heller rekommendera dig att fundera på st öka äggkvalitrn vilket oftare är problem för oss som är över 35 år. Då är Q10, bidrottningsggéle, mackapulver, jättenattljusolja och mitt val kvinna bra. Sedan väldigt nyttig och ekologisk kost och låta bli kaffe och minska alkohol till Max 2 glas i veckan eller inget. Kolla gärna på denna länk natural-fertility-info.com/ jätte mycket bra info. Kolla gärna in dem på youtub med.
Jag känner i allafall att jag har en chans nu att bli gravid och vill göra allt gör att lyckas och minska risken för MF. PS kan vara kul att veta att min kolega fick en bebis när hon var 45 år naturligt.
Too Tiki!
Har också läst att viss forskning visar att man genom rätt kost och kosttillskott kan påvärka äggkvalite. Läkare som följer västerländsk medecin utgår ändats från vetenskap. Så om något ska kunna bevisas så måste omfattande och dyra studier göra på en stor grupp under längre tid. Detta är ju vad våra läkare följer. Sedan kan det finnas mindre studier som inte läkarna utgår i från. Som då har visat att man kan förbättra kvaliteten på äggen. Ett ägg tar ju 150 dagar att mogna och den viktigaste delen tar 90 dagar. Så det tar då 90 dagar minst att förbättra kvalitén. Känner själv att finns det någon möjlighet att få bättre kvalitet så kommer jag att försöka. Plus att ett ägg med bättre kvalitet minskar risken för MF.
Mens, igen..
Ang kosttillskott så vill jag förutom q10 tipsa om Inositol (b8), från fertilitetsguiden: "För att bli gravid och undvika missfall måsta man ha hyfsat bra äggkvalitet. Det är känt att kvinnor som lider av PCOS löper en betydligt större risk för missfall. Dessutom vet man att äggkvaliteten börjar minska kraftigt för alla kvinnor över 35 år. I en studie deltog 60 infertila PCOS kvinnor som genomgick assisterad befruktning. En grupp fick inositol plus folsyra. Den andra gruppen fick bara folsyra. De som tog inositol plus folsyra hade betydligt friskare äggceller efter tre månader. Resultaten från denna studie indikerar att om man är intresserad av att öka sina chanser att bli gravid och minska risken för missfall, är ett tillskott av inositol att rekommendera. Bra äggkvalitet är nödvändig för en lyckad graviditet.
Klinisk forskning har visat följande effekter av inositol tillskott: stärker ägglossning, minskar risk för ryggmärgsbråck & missbildning, sänker testosteronhalten (ner till 73%), sänker LH (så mycket som 55%) ?sänker insulin (ner till 62%) sänker DHEA-S (49% sänkning), ökar SHBG (upp til 92% ökning)?sänker androstenedion (ner till 27%) sänker triglycerides (ner till 51%)? sänker blodtrycket, ökar progesteron (129% ökning i en studie). Myo-inositol minskar risken för hyperglycemia/embryots tillväxt."