Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Hemflyttad skrev 2017-07-27 15:11:15 följande:

Tiden går som sagt snabbt, redan över halva tiden!  Hoppas du mår bra, har saknat dig i tråden

Tack <3 mår bra, men ute på semester så är väldigt sporadiskt inne på fl :) kommer skriva mer när jobbet börjar sen igen! Men läser det mesta :)
  • Nykär15
    Monchichi skrev 2017-07-28 09:48:06 följande:

Jag kommer tyvärr förlösas med kejsarsnitt. Hade så gärna velat föda vaginalt, och de små ligger dessutom båda med huvudena nedåt så verkar ju optimalt, MEN jag har två snitt bakom mig. Vid mitt UL förra veckan sa läkaren att om det varit ett barn kunde jag möjligen fått försöka, men två är större påfrestning och större risk att det spricker i gamla ärret då livmodern där inte är lika elastisk. Jag älskar ju förlossningar och har mått absolut bäst vid de vaginala. Tyvärr blev jag snittat med tvillingarna för fem år sedan p.g.a. sätesbjudning och tidig vattenavgång. Och senast blev det urakut snitt när bebisen inte kom ner i förlossningskanalen och sjunkande hjärtljud. Så jag tycks inte ha något val nu.

Milou3 och Hemflyttad: Håller med, tiden går verkligen fort!  

Tråkigt, men vad ska man göra..mådde med bäst efter vaginala förlossningen, första kom med snitt. Nu vid vårt MA upptäckte de ju att min livmoder är försvagad i framkant av snittet och den efterföljande graviditeten och förlossningen gissar de. Så nu ska läkaren kolla igenom journalerna och så blir det en koll på om den bedöms kunna klara en förlossning...annars blir det snitt här med vilket jag inte hoppas alls...ska till bm om 4-5 veckor och vi skulle prata mer om det då.
  • Nykär15
    EnLitenTrea skrev 2017-07-28 15:03:56 följande:

Vi har fått till det två ggr sen vårt MA i juni, har inte känt av någon Äl så jag vet inte alls var i cykeln jag är. Tog ett test idag som visade -

Ni som haft MA, när kom er cykel igång igen med äl & mens? Det känns som min mens är på G men det händer inget, går såklart och hoppas men känns inte troligt då vi endast myst 2 ggr och ingen äl vad jag vet ...

hoppas att vi får ett + här inne snart : )

För mig tog det tyvärr tre månader :( men hade en massa strul...
  • Nykär15
    wa76 skrev 2017-07-30 13:58:20 följande:

Härligt! Vecka 28 redan! Kan tänka mig att man blir lite tung och extra trött med två små liv i magen! <3 Har ni funderat på namn än?

Jag håller med att semestern inte alltid hjälper mot trötthet! Vaf nästan tröttare under semestertidrn men nu har jag jobbat 2 veckor igen och stressen där är obeskrivlig. Blir mer mentalt trött men piggare fysiskt på jobbet. Sjukvård och sommar är värsta tänkbara kombination. Men räknat ut att jag slutar jobba om exakt 13 veckor (1 november och bebisen är beräknad till den 11 november) så får stå ut på något sätt. Är i vecka 25 +1 idag. Hoppas det är lugnare då så jag orkar de sista veckorna.

Kul höra från dig :)

Jag är i vecka 21+0 idag, njuter av att kroppen än så länge känns fräsch utan foglossning. Räknar med att jobba till ca 20/11.
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-07-30 11:12:40 följande:

Vill bara säga hej då och önskar er alla all lycka med bebisverkstan! Har nu haft ett långt samtal med sambon och han tycker allt blir för jobbigt och blockerande med sex kring ägglossning så vi har bestämt att lägga allt på hyllan ett tag. Blir inga mer vitaminer, äl-test osv. Jag kommer inte heller gå in på fl något mer eller räkna dagar hit och dit.

Kram på er och tack för oerhörda fina råd, tips och stöd.

Stort lycka till :) hoppas du kikar in och uppdaterar oss om det blir plus ändå framöver. Kommer sakna dig!! <3
  • Nykär15
    ElsaE skrev 2017-08-01 12:26:13 följande:

Jag trodde inte man kunde få det så tidigt?? Men hoppas verkligen det är det!! Tack för input Hemflyttad!! Kram

Denna graviditet kom det nidblödning redan på ÄL+3-4
  • Nykär15
    ElsaE skrev 2017-08-01 19:09:01 följande:

Jaha!? Var det rosa/rött/brunt?

Väldigt klart rött blod, inte brunt
  • Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-08-03 12:43:26 följande:

Hej Nykär, hur lever livet med dig?

Jag mår bra! Lite frånvarande pga semester :) vecka 21+5 nu, längtar förbi 23+0 som är gränsen för att försöka rädda ett barn här. Liten gör sig påmind i magen men längtar efter tydligare sparkar, har lite för mycket vaddering på magen denna gången...sviter från allt jobbigt förra året. Men det kommer väl om några veckor. Har så smått börjat handla lite grejer, det är så mysigt <3
  • Nykär15
    ElsaE skrev 2017-08-04 12:39:49 följande:

Minns du om du fick symptom tidigt? I samband med min blödning fick jag även väldigt ömma bröst. Har för mig jag inte brukar få det så tidigt.. Och inte så här ömma. Och nu molar det i mage och svank... Äl +7.

Nej var först dagen före jag plussade som en lite annorlunda molvärk började väldigt svagt. Mina övriga symtom brukar komma efter 6+ nånting och så även denna gången.
  • Nykär15
    ElsaE skrev 2017-08-05 16:44:26 följande:

Ok. Jag känner ju efter extremt mkt nu pga den där blödningen. Mol i magen brukar jag känna, men inte så här starkt i brösten men sånt kan ju förändras. Jag tror allt bara är en tillfällighet men vi får se nästa vecka...

Jag fick plus på äl+9, hoppas du med får plus om några dagar :)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.