Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

bluebird6 skrev 2017-07-11 15:38:28 följande:
    tack, nej vad ska/kan man säga?!

Jag ringde Bm nu direkt idag. Mitt värde låg på 1.1 de 2 förra grav.

Denna hade jag inte inskrivning på förrän efter kub och vi skulle ta alla prover då. Orkade liksom inte sitta där och gå igenom allt innan vi nått kub iaf. Men jag har ju inga problem och har alltid legat ungefär där om jag minns rätt.

Fick tid för skrapning nästa tisdag. (bara en opdag på sommaren) jippie:( 
    Men läkaren tyckte vi kunde köra på om vi ville pga åldern. Han menade på att en utredning visar bara om det är nåt fel. Och det man kan få då är typ trombyl & progesteron. Och det kommer jag ju få igen.

fick du E vitamin utskrivet att börja ta direkt?
    Progesteron (mängd?) och trombyl från ÄL eller när? 

Känner mig liksom helt iskall: tror inte jag fattat än.
    Kul start på semestern att få sjukskriva sig för det här..

Tack för svaren, Nykär!  

Jag förstår precis hur du mår...hela min semester förra året blev skit. Hann ha en vecka sen fick vi beskedet och hela skiten drog igång...lider så med dig. 

Jag fick E-vimin utskrivet och har ätit det ända sen november, man gör inget uppehåll och fortsätter med det till v 36 som gravid, det håller slemhinnan i livmodern spänstig och fin. Jag har ätit 100 mg (1 kapsel/dag)

Lutinus började jag med från ca 1 vecka efter ÄL. Tog 3 st om dagen (300 mg) morgon, lunch och kväll. Började trappa ner till 2/dag från 13+0 och 1/dag från 14+0 och sen 15+0 slutade jag helt. 

Trombyl tar jag en om dagen, den sa min gyn jag kunde ta hela tiden även medan vi försökte. Men jag läste om att det kunde försvåra infästningen av ett ägg om blodet var för tunt. Så jag började med dem först när jag fick plus. Tror de är på 75mg/dag. 

Ditt TSH verkar ju vara helt normalt. Jag har ju mått kass av mitt förhöjda och märker när jag får för lite Levaxin. Men innan jag visste nåt om det så satte jag inte mina besvär i nån relation till detta...hade inte en tanke på TSH ens eller att jag kunde ha problem....så ledsen att BM inte kollade det vid inskrivningen i v 6 med förra graviditeten...kanske var det högt redan då? 
    Nu på denna inskrivningen så berättade jag om allt förstås, hon hade tänkt ta TSH men vi skippade det eftersom jag hade tagit det bara en vecka innan (gör det privat nu då jag inte vågar låta det gå för lång tid mellan provtagningarna).

Hemskt du måste vänta så länge på skrapningen...du får inte testa med Cytotec hemma själv innan? Jag fick komma in dagen efter redan och sätta igång vårt, var ju tvungen göra det på sjukhus eftersom fostret var större än 12+...sen blev det ju en skrapning med två veckor senare, men den gjordes akut på natten...

• Nykär15
    bluebird6 skrev 2017-07-11 20:24:23 följande:
    Jag mådde så himla dåligt på cytotek sist.
    Första ma gick det bra, allt kom ut och det gjorde inte så ont. och allt var borta på återkontrollen.  
    Förra gången hade jag hemska smärtor 2 dygn hemma, inga blödningar alls. sedan på återkontrollen hade det inte hänt ett skit. så då blev det ju skrapning ändå.
    Plus att förra skrapningen drog ju ut så på tiden, så jag tog cytotek kl 7, skulle vara inne på op kl. 10.
    kl. 12 drog det igång knivar i magen och jag blödde som en stucken gris. Och då vågade de inte ge mig nån smärtlindring iom att jag skulle upp på op snart. 
    bara att det drog ut på tiden så först14 kom jag in. 

värsta timmarna i mitt liv. pojken tog 36 h att föda. Detta var värre. 
    Så de ville skrapa direkt denna gång och idag fanns inga op tider kvar. 

Lutinus är det vagiatorier? Vilken styrka? 300 mg progesteron? Mina cirone är bara 100 isf. 

ska be gyn om e vitamin och se om de skriver ut det. 100 mg. 

Okej, slutade ju med allt igår. Så ska se över mina mediciner igen. 

Suck det var inte så här det skulle bli.. 

Då förstår jag att du inte vill ta Cytotec..

Lutinus är vagitorier och de är på 100 mg/st så man tar 3 per dag = 300 mg

Nej verkligen inte så det skulle bli....kram Hjärta

• Nykär15
    Zora skrev 2017-07-12 07:14:45 följande:

Så här ser testerna ut idag. Ingen ökning, men det digitala är ju tydligt iallafall! Bör man oroa sig för att det är så svaga tester?

Du har haft helt blanka test efter ditt MA va? Så det inte finns misstanke om att de resterna som inte hade kommit ut faktiskt sitter kvar? Mina test gick ju upp och ner under tre månader, först när sista resten var borta som det blev totalt blankt. Mina tester kunde vissa dagar vara starkare än dina, använde bara testlagret. 

Men om du har haft blanka emellan så skulle jag istället ta ett från testlagret på em, jag testade starkare på urin dagtid än på morgonurin och det är många som har det så. Räcke att jag kissade ut all morgonurin, väntade en timme och tog test så var det genast markant starkare. Håller tummarna!

• Nykär15
    Zora skrev 2017-07-12 09:10:43 följande:
    Hmmm... har tagit några tester efter och åtminstone 2 har varit blanka (dom togs dagarna efter varandra) här är en bild hur det sett ut. På första hade jag tagit ett Äl test också för att se om Äl var på G, därför ligger det också med

Ja det från 5/7 är ju iaf blankt så det bör stämma att det är en ny graviditet, så hade jag absolut tolkat det. 

Testa ta ett nu som inte är morgonurin, det borde vara starkare. Jag tror allt är som det ska, men att ägget kanske lossade lite senare än vad du trodde bara Hjärta

• Nykär15
    Zora skrev 2017-07-12 09:49:58 följande:
    Ja det borde ju vara en ny graviditet. Får kanske ta ett nytt test senare. Måste man hålla sig länge om man tar på dagen/kvällen?
    Nej, är just det som är grejen, jag har bara väntat nån timme efter jag kissat ut morgonurinet. Tror snarare att man inte ska vänta för länge faktiskt, så har det varit för mig iaf. 
  • Nykär15
    Nr 3 på G skrev 2017-07-12 10:00:38 följande:

Åååå beklagar Bluebird6 :( Hoppas det åtminstonne rullar på utan komplikationer <3

Grattis Zora, vad kul att det tog sig direkt :D

Själv har jag inlett evighetsväntan mellan ÄL och BIM, lyckats sexa på CD 7,9,11,12 och 14 så nu håller jag tummarna järnhårt och hoppas på att det var guldägget som släppte denna månaden

Välprickad ÄL iaf Glad håller tummarna!
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-07-12 13:29:11 följande:
    Du får inte ha så vilt sex ;)

Bra du lyckats pricka in äl! Bara nedräkning nu da.

Själv kände jag mig i går väldigt gravid konstigt nog. Mådde så där gravidilla under två tillfällen på dagen. I morse vaknade jag av illamående men så helt plötsligt för någon timme sen försvann gravidkänslan. Är på äl+8 i dag så ska försöka hålla mig från att testa tills på fredag. Oavsett kan jag inte testa tidigare då jag väntar in test från testlagret då :) om jag inte har turen att de kommer redan i morgon hehe.
    Så spännande! Testlagrets tester brukar komma dagen efter man beställt dem. Håller tummar o tår för ett plus!
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-07-12 14:14:09 följande:

Kan inte skylla på vild sex då jag fick det innan vi hade sex igår Knep ihop under sexet och hoppades på att ryggen inte skulle bli värre tills idag men det blev den så nu ligger jag bara ner på soffan, bläää...

Låter lovande med illamåendet :) Hoppas och håller tummarna för att du får + på fredag el. redan imorgon om testen kommer då, få då lär du väl inte kunna hålla dig ;)

Jättebra att du skrev om testlagrets tester för det har jag inga hemma kom jag på nu. Ska försöka hålla mig till ÄL +10 vilket troligtvis blir lör den 22/7 för min del. Hoppas slippa testa fler gånger men räknar inte med att det tar sig denna månad då jag precis fick reda på att mina sköldkörtelvärden löpt amok, skit också!! Skrikandes

Åh nej, vad låg värdet på nu?

Mitt har med gått upp, från 1,6 till 2,5 på bara 4 veckor, så högre dos Levaxin nu och nytt prov om 2,5 vecka.
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-07-12 22:47:56 följande:

Mitt hade gått upp från 1,5 till 3,7 på 4 v :( Ökningen beror på att jag fick dra ner Levaxinet för min läkare ville prova en kombinationsbehandling av Levaxin och Liothyrorin som är T3. Sänkningen blev helt klart för mkt men trots det mår jag bättre (är piggare) men ur graviditetssynpunkt hjälper det ju inte. Så nu ska jag höja Levaxinet och sen blir det till att hoppas att mitt TSH går ner snabbt men jag kan nog helt klart räkna bort denna månad i varje fall.

Bra att de håller koll på ditt värde :) Hoppas TSH går ner snabbt av din ökning av Levaxin. Du lär få öka fler gånger men så länge de mäter dina värden med jämna mellanrum lär de snabbt märka när det behövs en ny ökning av Levaxin.

Nä det var en trist höjning, hoppas det snart går ner igen!

Trodde mitt skulle öka tidigare eftersom de ofta gör det i tidig graviditet, men är skönt att ha så regelbundna kontroller.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.