38+ och försöker bli gravid.
Jag ringde Bm nu direkt idag. Mitt värde låg på 1.1 de 2 förra grav.
Denna hade jag inte inskrivning på förrän efter kub och vi skulle ta alla prover då. Orkade liksom inte sitta där och gå igenom allt innan vi nått kub iaf. Men jag har ju inga problem och har alltid legat ungefär där om jag minns rätt.
Fick tid för skrapning nästa tisdag. (bara en opdag på sommaren) jippie:(
Men läkaren tyckte vi kunde köra på om vi ville pga åldern. Han menade på att en utredning visar bara om det är nåt fel. Och det man kan få då är typ trombyl & progesteron. Och det kommer jag ju få igen.
fick du E vitamin utskrivet att börja ta direkt?
Progesteron (mängd?) och trombyl från ÄL eller när?
Känner mig liksom helt iskall: tror inte jag fattat än.
Kul start på semestern att få sjukskriva sig för det här..
Tack för svaren, Nykär!
Jag förstår precis hur du mår...hela min semester förra året blev skit. Hann ha en vecka sen fick vi beskedet och hela skiten drog igång...lider så med dig.
Jag fick E-vimin utskrivet och har ätit det ända sen november, man gör inget uppehåll och fortsätter med det till v 36 som gravid, det håller slemhinnan i livmodern spänstig och fin. Jag har ätit 100 mg (1 kapsel/dag)
Lutinus började jag med från ca 1 vecka efter ÄL. Tog 3 st om dagen (300 mg) morgon, lunch och kväll. Började trappa ner till 2/dag från 13+0 och 1/dag från 14+0 och sen 15+0 slutade jag helt.
Trombyl tar jag en om dagen, den sa min gyn jag kunde ta hela tiden även medan vi försökte. Men jag läste om att det kunde försvåra infästningen av ett ägg om blodet var för tunt. Så jag började med dem först när jag fick plus. Tror de är på 75mg/dag.
Ditt TSH verkar ju vara helt normalt. Jag har ju mått kass av mitt förhöjda och märker när jag får för lite Levaxin. Men innan jag visste nåt om det så satte jag inte mina besvär i nån relation till detta...hade inte en tanke på TSH ens eller att jag kunde ha problem....så ledsen att BM inte kollade det vid inskrivningen i v 6 med förra graviditeten...kanske var det högt redan då?
Nu på denna inskrivningen så berättade jag om allt förstås, hon hade tänkt ta TSH men vi skippade det eftersom jag hade tagit det bara en vecka innan (gör det privat nu då jag inte vågar låta det gå för lång tid mellan provtagningarna).
Hemskt du måste vänta så länge på skrapningen...du får inte testa med Cytotec hemma själv innan? Jag fick komma in dagen efter redan och sätta igång vårt, var ju tvungen göra det på sjukhus eftersom fostret var större än 12+...sen blev det ju en skrapning med två veckor senare, men den gjordes akut på natten...