Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

UndrandeSökare skrev 2018-07-03 09:15:08 följande:

Låter bra att de ska kolla amh också. Om amh är under 1.0 eller man är över 40år, så rekommenderar jag att man ger upp om egna äggen och väljer äggdonation istället . För man har mycket större chans att lyckas få barn med en 20-årings ägg än med en 40-årings ägg.

Jag hade bra amh men vi bytte ändå till donation när jag var över 40, vi går hos Avaclinic i Riga, Lettland.

Hur går det för er? Har du fått ett ägg in?
  • Anonym (Sanna)
    smurfen 11 skrev 2018-07-03 20:18:36 följande:

Vi har skippat ägglossningsligget för nu, gjorde äggdonation förra veckan, så får se om det ger bättre resultat!

Håller tummarna för dig!
  • Anonym (Sanna)

Jag tänker också leva som vanligt innan det visar plus. Jag har i ett år dragit ner på kaffe. Dricker bara på morgon och sedan bara grönt te. Det var en ganska stor uppoffring då jag drack stora mängder innan. Men i mitt fall var ju inte kaffemängden boven. Jag motionerar, sköter kosten, röker inte men tar ett glas vin då och då. Jag har gått ner i vikt (kan främja fertiliteten) men så mycket mer kan jag inte göra. Ett glas vin eller öl innan plus påverkar inget.

Seg väntan på att mensen ska vara över och bebisverkstan börjar igen. Försöker ladda upp men känner mig rätt deppad.

• Anonym (Sanna)

Kaffe är gott men jag har liksom nästan vant mig av det. :-P Sällan jag dricker det under dagen eller efter middagen.

• Anonym (Sanna)
    meijram skrev 2018-07-06 22:19:02 följande:

Hej alla! Jag är ny i tråden (tror jag). Är 43 år och försökt bli gravid (första barnet) på naturlig väg i nästan två år nu. Använder ÄL stickor, morgontemp och fertilitetsapp för att hålla koll på läget. Inte varit i närheten av ett plus, så jag har inte orkat vara aktiv så mycket på familjeliv. Besvikelse så många gånger nu. Men så helt plötsligt så tog det sig! Testade imorse och fick starkt streck på bara några sekunder. BF i mars 2019 när jag är 44 år. Hoppas bara nu att allt löper på som det ska.

Grattis! Så roligt!
  • Anonym (Sanna)

Trullis så trist att mensen kom.

• Anonym (Sanna)

Ja man hoppas ju varje månad att det är nu det ska lyckas. Jag är irriterad på mig själv som inte sökt hjälp tidigare. Ringde ju ett ställe i höstas med de hörde aldrig av sig. Det andra stället tar tyvärr inte in några nya patienter förrän i september och det här tredje stället måste jag avboka. Dels är jag osäker på om de kan hjälpa mig, har kontaktat dem men får inte svar och dels är det så långt bort.

Jag håller tummarna nu för att det tar sig nu i juli. Annars får vi försöka igen i augusti och i september får jag tid hos gyn. Tror en solning skulle göra susen. Har gjort en tidigare och blev gravid med första barnet två månader efter. Sen är jag lur på att hormonerna är knas också så det är ju bra kolla allt.

• Anonym (Sanna)
    Trullis82 skrev 2018-07-09 22:59:14 följande:

Vet inte om jag berättat detta tidigare här men kliniken min gyn läkare jobbade på har stängt igen o detta visste jag men han skulle hitta en annan lokal att driva sin verksamhet. Men sista mötet berättade han att så inte blev fallet utan han slutar helt o börjar jobba på onkologen. Vilket gör att han inte kan ha kvar mig. Jag bröt ihop totalt......... när man äntligen hittar någon msn kan lite på så försvinner dom direkt.

Men han säger sedan, du det här känns inte okej jag ska kolla upp en sak så hör jag av mig till dig.........

Dagar går o även veckor utan ett ljud o jag tänker att nä, han hör nog inte av sig igen.

Men så en dag ringer tel(svarar typ aldrig om jag inte känner igen numret) men gjorde det o det var min gyn läkare.

Han berättar att han pratat med en kollega o får låna ett rum med utrustningen han behöver för att ta mig vid sidan om. Så nu har jag en alldeles egen gyn läkare.

Jag har även fått hans privata mobil nummer så är det något ringer jag bara....

Allt känns för bra för att vara sant....

Men nu har han sem så han hör av sig när han är åter......

Så jag har det väldigt bra, o fatta........ han gör det här bara för mig .......

Så kämpa tills ni hittar den rätta som ni kan lita på till 1000, det e så värt det

Åh vad roligt Trullis. Bra att han vill fortsätta på er resa. Jag tror det blir bra med gyn som öppnar i sept. Blev rekommenderad den av min förra barnmorska.
  • Anonym (Sanna)
    UndrandeSökare skrev 2018-07-10 09:25:19 följande:

Solning ger D-vitamin, så du kan ha D-vitaminbrist. Be din vårdcentral att du får ta ett blodprov och kolla upp ditt D-vitaminvärde. Får man ingen hjälp på vårdcentralen så kan man ta det själv via Werlabs.se och Blodkollen.se Går in på deras hemsidor och kolla under Provtagningsorter så ser du på vilka orter och adresser de finns.

Jag äter även extra d vitamin så jag tror faktiskt d vitaminet ligger bra. Jag har kollat upp werlabs men det är inget alternativ för mig. Närmsta provtagningsställe ligger för långt bort.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.